Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Toch vreemd dat je pas mag mee praten na een studie van 6 jaar.
Anders snap je het allemaal niet.
Hou toch op zeg.
Anders snap je het allemaal niet.
Hou toch op zeg.
Overigens kreeg mijn schoonvader (nierpatiënt me dialyse) het advies van de arts zich niet te laten vaccineren. Helemaal onschuldig zal het dus niet zijn maar voor ons verhoogd het de noodzaak om die prik te halen waarschijnlijk wel.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De "Nieuwe" Covid beperkingen alvast tot 15 januari 2021 voor België
Volgens de Belgische regering zijn we plots 1 ploeg van 11 miljoen.
De avondklok van 00u tot 05u blijft gelden, ook met Kerstavond en Nieuwjaar.
In België mag je nog steeds maar 1 iemand thuis ontvangen, steeds dezelfde.
In België gaan de niet-essentiële winkels terug open vanaf dinsdag, je mag in je eentje voor een half uur naar de winkel. Wil je langer dan een half uur dan met je een afspraak maken.
In België mag je ook met Kerstmis en Nieuwjaar thuis met 1 persoon van buiten het gezin, steeds dezelfde, vieren. De minister van Binnenlandse zaken heeft zelfs gedreigd met politie invallen om te controleren met hoeveel je thuis bent.
In België blijven alle restaurants en cafés dicht.
In België blijven alle contactberoepen dicht, behalve naar de hoeren gaan, dat mag dan weer wel (echt he). Je mag wel wippen maar niet knippen.
In België mag je maximum met een "groep" van 4 mensen tesamen buiten zijn.
In België mag je wel gaan werken, liefst van thuis uit.
In België mag je wel met 200 man op een vliegtuig
In België mag je met 50 of meer op het openbaar vervoer.
Alle info op Wat zijn de huidige Covid 19 maatregelen?
#nietmijnregering
In België gaan de niet-essentiële winkels terug open vanaf dinsdag, je mag in je eentje voor een half uur naar de winkel. Wil je langer dan een half uur dan met je een afspraak maken.
In België mag je ook met Kerstmis en Nieuwjaar thuis met 1 persoon van buiten het gezin, steeds dezelfde, vieren. De minister van Binnenlandse zaken heeft zelfs gedreigd met politie invallen om te controleren met hoeveel je thuis bent.
In België blijven alle contactberoepen dicht, behalve naar de hoeren gaan, dat mag dan weer wel (echt he). Je mag wel wippen maar niet knippen.
#nietmijnregering
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De Belgische cijfers zijn op dit moment aan het dalen, maar liggen nog dramatisch hoog. Als u dezelfde versoepelingen wilt als in september, sorry maar #nietmijnvoorstelLcsmet schreef: ↑29 nov 2020 12:09 De "Nieuwe" Covid beperkingen alvast tot 15 januari 2021 voor België
#nietmijnregering
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ondersteunen de cijfers dan dusdanig inconsequente maatregelen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ik las net op de nos dat de burgemeesters van de veiligheidsregio's de Black Friday hadden willen verbieden.
Nu denken ze dat het terecht was geweest, want meerdere steden hebben de winkels dit weekend eerder moeten sluiten ivm de drukte (dat was overigens vooral op zaterdag en niet op vrijdag....)
Denken ze nou serieus dat het iets had uitgemaakt? Dan had je geen black Friday deals mogen voeren, hadden alle winkels het sinterklaas verkoop genoemd.
Volgend weekend is pakjesavond, dus met of zonder een naampje op de verkoop, waren dezelfde mensen dit weekend de stad in gegaan.
Als ze nou gepleid hadden om alle winkels te sluiten, zo richting de feestdagen, dan had ik het argument van drukte in de stad kunnen snappen. Al had ik de maatregel alsnog belachelijk gevonden.
Nu denken ze dat het terecht was geweest, want meerdere steden hebben de winkels dit weekend eerder moeten sluiten ivm de drukte (dat was overigens vooral op zaterdag en niet op vrijdag....)
Denken ze nou serieus dat het iets had uitgemaakt? Dan had je geen black Friday deals mogen voeren, hadden alle winkels het sinterklaas verkoop genoemd.
Volgend weekend is pakjesavond, dus met of zonder een naampje op de verkoop, waren dezelfde mensen dit weekend de stad in gegaan.
Als ze nou gepleid hadden om alle winkels te sluiten, zo richting de feestdagen, dan had ik het argument van drukte in de stad kunnen snappen. Al had ik de maatregel alsnog belachelijk gevonden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Inconsequent? Bedoelde je niet incapabel? Of idioot?
Less is bore
Het lijkt erop dat mensen in het algemeen gewoon weinig zicht hebben op de manier waarop wetenschappelijk onderzoek gefinancierd word. Nu weet ik zelf ook niet wat ik wel een niet in beeld heb maar ik kan wel delen wat ik wel weet.amclassic-fan schreef: ↑21 nov 2020 19:15Dat er niet meer bedrijven op die gratis geld trein springen die een Corona vaccin schijnbaar is. Wat is nu het probleem? Dat het geen 5 jaar duurt om een vaccin te ontwikkelen? Of dat er door een aantal bedrijven uiteindelijk geld aan verdient zal worden?
Die bedrijven pompen miljarden in de vaccin ontwikkeling. Ben je één van de eerste die een werkend vaccin op de markt kan brengen, dan ben je nu spekkoper, maar wat als je nummer 6 in het rijtje ben? Of wat als we een vergelijkbaar scenario krijgen als de Spaanse griep? Dan hebben die pharma bedrijven miljarden uitgegeven en hoe moet het dan terug verdiend worden?
Of wil je vaccin ontwikkeling voor 100% bij de overheid neer leggen? Helemaal fijn voor de complotdenkers, nauw ja behalve voor de Bill Gates aanhangers onder de complotdenkers, maar goed één ding weet je zeker, dat het proces veel langer duurt en dat het oneindig keer meer geld gaat kosten.
In Nederland is de NWO één van de financiers die jaarlijks 1 miljard publiek geld investeert in onderzoek. De NWO wordt op haar beurt gefinancierd door het ministerie van OCenW..
ZonMw is een organsiatie die in opdracht van OCenW en de NWO ook mogelijkheden biedt voor financiering van onderzoek naar nieuwe behandelmethoden.
Ik had ergens iets gelezen dat het ook hier in vel honderden miljoenen per jaar gaat maar kan die pagina even niet terug vinden.
Daarnaast zijn er instellingen die onderzoek doen en 100% gefinancierd worden door de overheid.
De bekendste op dit moment is natuurlijk het RIVM.
Het LUMC, het Leids Universitair Medisch Centrum komt ook regelmatig voorbij in de berichtgeving. Zij werken onder andere samen met Janssen Dit van oorsprong Belgische bedrijf is onderdeel van chemiereus Johnson en Johnson.
Hoe publiek geld en privaat geld zich in het geval van het LUMC verhouden is denk ik terug te vinden in het financieel jaarverslag. van het LUMC.
Oxford werkt samen met AstraZeneca aan een corona vaccin. Het zogenaamde Oxford-vaccin. Geen idee hoe de geldstromen bij de ontwikkeling van dit vaccin lopen.
Op Europees niveau heb je onder andere het Horizon 2020 programma dat nu op zijn eind loopt en waarvoor andere programma's in de plaats komen. In totaal was hier 80 miljard Euro beschikbaar over een periode van 7 jaar. Health was een onderdeel van dit met Europees geld gefinancierd onderzoek.
Door corona besloot de EU dat er snel meer duidelijkheid moest komen en stelde andere potjes beschikbaar.
Een bekende naam in de wereld van medisch onderzoek is Institut Pasteur. Volgens de website is tenminste 30% van het budget afkomstig van donaties.
Het afgelopen decennia hebben we veel overnames gezien binnen de farmaceutische industrie. Bayer dat Monsanto overnam was de grootste overname tot nu toe.
Deze overnamejacht wordt veroorzaakt doordat farma bedrijven weinig tot niets investeren in ontwikkeling van nieuwe medicijnen.
Ik schreef daar een paar weken geleden hier al eens iets over.
En daarom is men in de boardrooms van big pharma al jaren nerveus want er zit niets in de pijplijn dat als nieuwe cashcow kan dienen. De enige optie is dan, overnames, liefst van kleine medische bedrijven die net in hun scaleup fase zitten en bezig zijn met de ontwikkeling van een medicijn met een groot potentieel.
Die kleintjes zijn vaak spin outs van universiteiten die op basis van met publiek geld gefinancierd onderzoek aan de slag gaan.
Een naar bijeffect van het verlopen van de patenten zijn de leveringsproblemen die kunnen ontstaan.
Door de sterk gedaalde prijs is het voor fabrikanten niet altijd renderend genoeg om een productielijn open te houden. Maar dan is er natuurlijk altijd nog deze meneer die dat wel even oplost.
Dat is misschien mede wel de reden waarom er dit soort zaken in het nieuws komen.
Dat big farma veel geld verdient hoeft geen probleem te zijn maar het is een publiek geheim dat zodra er echt geld verdient word dit beland in de zakken van aandeelhouders. Veel winsten van deze bedrijven worden weggesluisd via belastingparadijzen. Geen soort van revolving fund waarin ook de investeringen met publiek geld hun weg terug vinden.
Zolang de mythe overeind blijft dat farma miljarden investeert en risico loopt zal dat voorlopig nog zo blijven.
Zoals ik enkele weken geleden al schreef, geen enkel bedrijf kan het zich permitteren om zonder zekerheden zomaar miljarden te investeren. CEO's van de farma reuzen gaan evenmin deze gok aan omdat het direct einde carrière is voor deze topman/vrouw.
Ik ben zeer benieuwd wat er in de vaccincontracten van big farma staat, Gaan we waarschijnlijk ook niet achter komen. Maar ik ben er vrij zeker van dat hier heel veel van de risico's voor farma afgedekt zijn.
Marianne Mazzucato heeft hier veel onderzoek gedaan naar belangrijke innovaties en wie er de rekening heeft betaald. Interessant boek van haar "The entreprenurial state" Gelukkig krijgt zij steeds meer een podium om deze weeffouten aan te kaarten en oplossingen aan de te dragen.
Deze coronafase is bij uitstek het moment om veranderingen in financieringen door te voeren maar ik merk aan de kant van subsidieverstrekkers dat ze nog meer op de oude vertrouwde leest verder willen. Tragisch voor de samenleving want juist in deze fase van economische tegenspoed is het relatief goedkoop om een transitie in gang te zetten.
Bonuslinkje.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het zijn in Eindhoven, Maastricht en Breda nu juist de Belgen die massaal komen shoppen. Zelfde fenomeen zie bezuiden de taalgrens: noord-Frankrijk liep dit weekend ook over van de shoppende toeristen uit Wallonië
Begrijpelijk overigens!! Alleen creëert het wel problemen en irritatie.
België als geheel heeft momenteel relatief de hoogste besmettingsgraad. Gelukkig lopen de aantallen nu gestaag omlaag maar zomaar ineens versoepelen lijkt me nog wat vroeg.
Begrijpelijk overigens!! Alleen creëert het wel problemen en irritatie.
België als geheel heeft momenteel relatief de hoogste besmettingsgraad. Gelukkig lopen de aantallen nu gestaag omlaag maar zomaar ineens versoepelen lijkt me nog wat vroeg.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind