Hij heeft volgens mij gezegd dat hij in die periode gebruikte, maar specifieker werd het niet. Kwestie van interpreteren, dus.soloist schreef:Dat is het hem nou juist, dat heeft hij dus niet gezegd. Hij wilde juist niet bevestigen of ontkennen dat hij die overwinningen met doping behaald had.Of ik moet in slaap gevallen zijn. Zou best kunnen, was een nogal saaie vertoning met weinig nieuws...timo2.0 schreef: Boogerd zei gisteren op tv letterlijk dat hij tijdens de Amstel-Gold en op la Plagne doping gebruikte.
Het dopingtopic 2.0
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Boogerd is een erg trots persoon. Hij is (nog steeds) trost op wat hij gepresteerd heeft. Ook zijn vele ereplaatsen in klassiekers koestert hij. Die overwinningen wil hij niet kwijt, omdat hij vindt dat-ie ze verdiend gewonnen heeft. Dat zie je bij andere renners veel minder terug, hen maakt het vaak niets uit of ze uit de uitslagen geschrapt worden of niet (bijv. Riis).tieky schreef:Ik vind de bekentenis van MB goed, want als hij direct zou zeggen dat zijn overwinningen op La Plagne en in de Amstel niet schoon behaalt zijn, worden die direct geschrapt, ondanks dat deze feiten verjaard zouden zijn (zie Armstrong) Hij houdt de kerk daar in het midden.
Zeer zeker! Ik hoop dat-ie terug komt, maar hij heeft al aangegeven niet zo'n trek meer te hebben in de Tour: kost te veel tijd en te lang van huis weg. Klassiekers wilde hij nog wel doen.Ik vind dat je MB daar moet beoordelen op zijn kwaliteiten als commentator. Hij geeft altijd een goede weergave van wat er gebeurt in de koers en weet altijd snel wie waar zit, dus hij heeft wel degelijk goede kwaliteiten als analyticus of co-commentator.
Lijkt me een vrij logisch beleid. Sven Kramer die volgende week weer een paar wereldtitels binnenschaatst krijgen we live te zien, Dicky Palyama die in de eerste ronde van de WK badminton wordt uitgeschakeld, niet...., want op het moment dat Lieuwe volgende week Parijs-Nice kan winnen, zullen ze wel ruimte vinden om er live verslag van te doen.
Klopt, is hier na te zien (vanaf 12:50) : http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1330221" onclick="window.open(this.href);return false;aziraphale schreef:Hij heeft volgens mij gezegd dat hij in die periode gebruikte, maar specifieker werd het niet. Kwestie van interpreteren, dus.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Als je ziet tegen wie hij reed (Armstong, Bartoli, Bettini, Camenzind, Di Luca, Rebellin, Hamilton, Valverde, VDB, Vino, Schumacher, Schleck), dan kun je ook wel aannemen dat Boogie zijn ereplaatsen in de AGR en LBL in een 'level playing field' behaald heeft.tennisser schreef:Boogerd is een erg trots persoon. Hij is (nog steeds) trost op wat hij gepresteerd heeft. Ook zijn vele ereplaatsen in klassiekers koestert hij. Die overwinningen wil hij niet kwijt, omdat hij vindt dat-ie ze verdiend gewonnen heeft. Dat zie je bij andere renners veel minder terug, hen maakt het vaak niets uit of ze uit de uitslagen geschrapt worden of niet (bijv. Riis).
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Daar wringt het bij mij juist: Frank VDB zei indertijd krak hetzelfde en werd net niet gek verklaard door Boogerd. Wel terzijde Bettini is nooit betrapt geweest!scepticus schreef:Als je ziet tegen wie hij reed (Armstong, Bartoli, Bettini, Camenzind, Di Luca, Rebellin, Hamilton, Valverde, VDB, Vino, Schumacher, Schleck), dan heeft Boogie zijn ereplaatsen in de AGR en LBL etc in ieder geval in een 'level playing field' behaald.tennisser schreef:Boogerd is een erg trots persoon. Hij is (nog steeds) trost op wat hij gepresteerd heeft. Ook zijn vele ereplaatsen in klassiekers koestert hij. Die overwinningen wil hij niet kwijt, omdat hij vindt dat-ie ze verdiend gewonnen heeft. Dat zie je bij andere renners veel minder terug, hen maakt het vaak niets uit of ze uit de uitslagen geschrapt worden of niet (bijv. Riis).
FVDB heeft zijn overwinning in LBL trouwens ook nog altijd, waarom moet je dan Boogerd en al die anderen hun overwinningen gaan afnemen.
Wat voor nut heeft dat nu eigenlijk nog, we weten dat 95% zowat van alle wielrenners indertijd fouten maakten, Boogerd bvb zijn imago is om zeep, er zullen velen zijn die de dans ontspringen, dus ipv enkel een aantal mensen te slachtofferen , laat een gewone bekentenis voldoende zijn op voorwaarde dat ze ook bekend maken wie er hun geholpen heeft en daar wringt het voor mij nogmaals bij Boogerd: hij bekent iets wat hij niet meer kan ontkennen maar zwijgt voor de rest als vermoord. Sorry voor zijn fans maar ik vind het een lafaard.
Bij LA is er voor mij geen pardon: in zijngeval was het gebruik echt misbruik, was alles zo structureel, was de impact van zijn overwinningen ( ook omwille van zijn kankerverleden) zo enorm, kwam daar nog bedreigingen, omkopingen ( nog niet echt bewezen), e.d. bij dat je dit echt niet zo kon laten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ivan Basso ook verder in het nauw?
Puerto trial: Fuentes panicked over lack of supplies for Basso
A Madrid court heard that Doctor Eufemiano Fuentes was struggling to keep up with demand for his services mid-way through the 2006 Giro d'Italia, specifically for Ivan Basso, which casts doubt over Basso's previous claims that any blood bags were to be used at the subsequent Tour de France, that the Italian rider was ultimately prevented from starting.
At the Operación Puerto trial on Tuesday - in which Fuentes, his sister Dr Yolanda Fuentes, former ONCE and Liberty Seguros manager Manolo Saiz , Vicente Belda and José Ignacio Labarta are charged with crimes against public health - telephone conversations were heard detailing that the doping enterprise had run out of SAG-Mannitol, a solution which preserves red blood cells.
On Saturday May 13, 2006, haematologist José Luis Merino (who is excused from the trial as he is suffering from Alzheimer's disease) had left Madrid, and Eufemiano Fuentes, realising that he was under-resourced with seven clients riding in the Giro, made a panicked phone call.
"I need your help. It's hectic," he pleaded with Merino. "Birillo [Basso's codename] is waiting for us. What should I tell him? That there is nothing to eat? Soon they are in a region where we won't be able to deliver any rolls. It had been anticipated that he would get a sandwich. If there is no sausage, I make him do one with chorizo and cheese. We promised we would give him a couple of ice lollies [blood bags]."
Merino then told Fuentes that he would contact hospitals in Seville, Granada, Cordoba, as well as an armed forces depot in a bid to source the solution. Coming up short, Fuentes was then instructed on how to make it himself.
Fuentes was told to mix saline and glucose "in a pressure cooker" and then place the concoction in "a sterile container". Fuentes showed concern that the heat from the pressure cooker would "burst the bottle".
Merino suggested that Birillo should wait until the following Monday but Fuentes refuted it saying it was "impossible".
Last month in a video conference from Tenerife, Basso admitted he agreed to pay Fuentes approximately US$94,000 (70,000 euro) in late 2005, in return for a complex doping system ahead of the following year's Tour de France. Basso has previously admitted to attempting to dope and was handed a two-year suspension in 2007 for his links to the Puerto case.
Basso admitted to having blood removed three times in late 2005 with full intention to use them, but he stands firm behind his previous statements that he did not transfuse the blood back into his system. The full fee was never transferred because Basso reportedly did not receive the agreed program - as he was expelled prior to the start of the 2006 Tour. He instead allegedly paid Fuentes $20,000 before authorities stepped in, 10 days after the phone call took place.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Misschien is dit het beste: een sterretje achter hun naam in de uitslagen met daarbij de opmerking dat ze bekend hebben doping te hebben gebruikt in de periode van ... tot ...fiedoo schreef:..., waarom moet je dan Boogerd en al die anderen hun overwinningen gaan afnemen.
Wat voor nut heeft dat nu eigenlijk nog, we weten dat 95% zowat van alle wielrenners indertijd fouten maakten, Boogerd bvb zijn imago is om zeep, er zullen velen zijn die de dans ontspringen, dus ipv enkel een aantal mensen te slachtofferen, laat een gewone bekentenis voldoende zijn op voorwaarde dat ze ook bekend maken wie er hun geholpen...
Bij een volledige bekentenis, niet in de media maar bij de dopingautoriteit zou hij van mij ook niet of milder gestraft hoeven te worden. Het zou natuurlijk kunnen dat hij dat wel gedaan heeft of gaat doen. Zoals zoveel maffia-jongens, op straat een grote mond maar op het politiebureau zingen ze wel een ander liedje.fiedoo schreef:Daar wringt het bij mij juist: Frank VDB zei indertijd krak hetzelfde en werd net niet gek verklaard door Boogerd. Wel terzijde Bettini is nooit betrapt geweest!scepticus schreef:Als je ziet tegen wie hij reed (Armstong, Bartoli, Bettini, Camenzind, Di Luca, Rebellin, Hamilton, Valverde, VDB, Vino, Schumacher, Schleck), dan heeft Boogie zijn ereplaatsen in de AGR en LBL etc in ieder geval in een 'level playing field' behaald.tennisser schreef:Boogerd is een erg trots persoon. Hij is (nog steeds) trost op wat hij gepresteerd heeft. Ook zijn vele ereplaatsen in klassiekers koestert hij. Die overwinningen wil hij niet kwijt, omdat hij vindt dat-ie ze verdiend gewonnen heeft. Dat zie je bij andere renners veel minder terug, hen maakt het vaak niets uit of ze uit de uitslagen geschrapt worden of niet (bijv. Riis).
FVDB heeft zijn overwinning in LBL trouwens ook nog altijd, waarom moet je dan Boogerd en al die anderen hun overwinningen gaan afnemen.
Wat voor nut heeft dat nu eigenlijk nog, we weten dat 95% zowat van alle wielrenners indertijd fouten maakten, Boogerd bvb zijn imago is om zeep, er zullen velen zijn die de dans ontspringen, dus ipv enkel een aantal mensen te slachtofferen , laat een gewone bekentenis voldoende zijn op voorwaarde dat ze ook bekend maken wie er hun geholpen heeft en daar wringt het voor mij nogmaals bij Boogerd: hij bekent iets wat hij niet meer kan ontkennen maar zwijgt voor de rest als vermoord. Sorry voor zijn fans maar ik vind het een lafaard.
Bij LA is er voor mij geen pardon: in zijngeval was het gebruik echt misbruik, was alles zo structureel, was de impact van zijn overwinningen ( ook omwille van zijn kankerverleden) zo enorm, kwam daar nog bedreigingen, omkopingen ( nog niet echt bewezen), e.d. bij dat je dit echt niet zo kon laten.
Je durft trouwens wel, met die uitspraak over Bettini...
Campagnolo Ultra Dork
Ja, exact mijn gedachten!mda1 schreef:Rasmussen is nu écht lekker op de praatstoel gaan zitten! Heerlijk! De dynepo lag gewoon in de Rabo tourbus in 2007... Het klinkt bijna niet anders dan de US Postal verhalen...
'De Rooij en Breukink wisten van doping bij Raboploeg'
Michael Rasmussen heeft donderdag tijdens het hoger beroep van zijn rechtszaak in Arnhem een boekje open gedaan over het dopinggebruik binnen de Raboploeg.
Volgens de Deen onderging hij samen met Denis Mentsjov en Michael Boogerd bloedtransfusies tijdens de Tour de France van 2006.
"We moesten in die ronde opeens stoppen met bloeddoping. De leiding was denk ik bang dat we té hard zouden gaan rijden."
Rasmussen meldde dat toenmalig ploegbaas Theo de Rooij op de hoogte was van zijn dopinggebruik. Ook Erik Breukink, Geert Leinders en Jan-Paul van Mantgem (destijds de ploegleider en de artsen) zouden hebben geweten dat de Deen zijn toevlucht zocht tot prestatiebevorderende middelen.
Dynepo
Al in 2004 en in 2005 gebruikte Rasmussen bloeddoping. Destijds zou hij zijn geholpen door Leinders. In 2006 en 2007 verleende dopingdealer Stefan Matschiner assistentie.
Rasmussen verklaarde ook dat de Raboploeg in 2007 dynepo (een epovariant) bewaarde in de ploegleidersbus, bloedzakken mochten dat jaar niet meer werden gebruikt. Ook kreeg de Deen attesten van de artsen voor het gebruik van cortisonen.
De klimmer meldde van het bestaan van een stilzwijgende afspraak tussen hem en de Raboleiding dat er alleen over whereabouts zou worden gesproken en niet over doping.
Schadevergoeding
Rasmussen stelt dat hij ten onrechte is ontslagen door Rabobank en eist een forse schadevergoeding: 5,6 miljoen.
Omdat bleek dat hij had gelogen over zijn whereabouts moest de klimmer in 2007 de Tour de France verlaten, terwijl hij enkele uren daarvoor de ronde leek te hebben beslist.
Eind januari bekende de Deen dat hij tussen 1998 en 2010 doping had gebruikt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
En de bekentenis van Boogerd was "just in the nick of time". De betrokkenheid van Dion van Bommel mbt valse attesten is pikant maar niet onverwacht natuurlijk. Misschien moet iemand hem er maar eens naar vragen in het vraagbaak van Fiets