Tubes for Dummies
- boswielrenner
- Forum-lid
Nee hoor. Ik heb vorig jaar op 3 april al 23mm Veloflex Carbon tubes gekocht bij Bike Palast.
Ik heb ook in februari 2014 Veloflex tubes gekocht. Deze hadden productiedatum november 2013.
De Veloflex carbon tubes die ik vandaag heb ontvangen, hebben productie datum april 2014.
Bike Palast heeft dus vorige week weer nieuwe voorraad ontvangen.
Ik heb ook in februari 2014 Veloflex tubes gekocht. Deze hadden productiedatum november 2013.
De Veloflex carbon tubes die ik vandaag heb ontvangen, hebben productie datum april 2014.
Bike Palast heeft dus vorige week weer nieuwe voorraad ontvangen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Nog een dikke week en dan zou mijn Canyon SLX frame moeten binnenkomen waar ik een paar Moss speed carbon tubewieletjes ga insteken. Deze hebben wel zo een geultje in tegenstelling tot mijn Kuipers en Matrix setje. Ik kan dus eindelijk opnieuw met Vittoria's rijden want puur op rijeigenschappen blijf ik ze de beste vinden. Ben ook wel tevreden over de Veloflex Carbon maar ze zijn een stuk duurder en ik heb redelijk snel last van kleine stukjes rubber die eruit springen op het loopvlak. Volgens mij gaan ze dus niet langer mee dan een Vittoria alhoewel die laatste misschien iets minder lekbestendig is. Maar ja, rijd dan ook enkel met tubes op mooie wegen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Hoe doe je dat dan in België?
-
- Forum-lid
havana schreef:Hoe doe je dat dan in België?
Ik heb een aantal vragen voor de meer ervaren tube-gebruikers hier.
Volgende week ontvang ik mijn eerste setje tube wielen. Veel gelezen over de grote voor- en nadelen, en heb de gok genomen. Nu heb mijn oog laten vallen op de volgende tubes om erop te leggen.
Vredestein Freccia
of Challenge Mirage
- Welke zou voor mij als toerfietser het meest geschikt zijn?
(en begin nou niet over dat tubes niet geschikt zijn voor toerrijders, alsjeblieft)
- Hebben deze tubes een uitneembare ventielkern, weet iemand dat?
- Op al mijn clinchers zitten de Vittoria Open Corsa's; ga ik die 100tpi minder voelen of is dit miniem?
Volgende week ontvang ik mijn eerste setje tube wielen. Veel gelezen over de grote voor- en nadelen, en heb de gok genomen. Nu heb mijn oog laten vallen op de volgende tubes om erop te leggen.
Vredestein Freccia
of Challenge Mirage
(en begin nou niet over dat tubes niet geschikt zijn voor toerrijders, alsjeblieft)
- Hebben deze tubes een uitneembare ventielkern, weet iemand dat?
- Op al mijn clinchers zitten de Vittoria Open Corsa's; ga ik die 100tpi minder voelen of is dit miniem?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid
Waarom heb je voor deze tubes gekozen?
Als je op zoek bent naar soepelheid, dan kiezen voor echt soepele tubes:jwkeij schreef:I
Vrijwel even duur als de challenge:
http://www.bike-palast.com/Rennrad/Bere ... eifen.html
- boswielrenner
- Forum-lid
Goede keuze, maar als je soepelheid met iets betere lekbestendigheid wilt combineren is de Veloflex Carbon echt de topper imho.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Het verschil is klein; met droog weer is de Vittoria uitstekend, met nat weer willen ze nog wel eens steentjes eten. Tip: niet te dicht langs de kant v/d weg fietsen, en even nalopen na nat weer.jwkeij schreef:Die 40,= voor de Vittoria's valt ook nog wel mee. Die Veloflex Carbon ook gezien, maar dat prijskaartje is mij toch teveel.
Thanks voor de reacties.