Tour 2009
status voigt:
http://www.team-saxobank.com/ny_news.as ... 34&lang=uk
Quote:
Jens Voigt Is OK Under The Circumstances
[21.07 21:56] An examination at the University hospital in Grenoble this evening has initially given positive reports on Jens Voigt's health after the nasty crash during today's stage of Tour de France. He has incurred a fracture of the right cheekbone and a concussion. For now he is staying at the hospital for further observation.
Jens has sent this greeting to the team:
"I think I was very lucky not getting severely hurt from today's crash. Now I hope that you can focus on the race and I wish you all good luck with the hard stage tomorrow.
The whole team in France and the whole staff at Riis-Cycling wish Jens Voigt a speedy recovery and hope to see him and his strong and joyful spirit back on the team soon.
http://www.team-saxobank.com/ny_news.as ... 34&lang=uk
Quote:
Jens Voigt Is OK Under The Circumstances
[21.07 21:56] An examination at the University hospital in Grenoble this evening has initially given positive reports on Jens Voigt's health after the nasty crash during today's stage of Tour de France. He has incurred a fracture of the right cheekbone and a concussion. For now he is staying at the hospital for further observation.
Jens has sent this greeting to the team:
"I think I was very lucky not getting severely hurt from today's crash. Now I hope that you can focus on the race and I wish you all good luck with the hard stage tomorrow.
The whole team in France and the whole staff at Riis-Cycling wish Jens Voigt a speedy recovery and hope to see him and his strong and joyful spirit back on the team soon.
Toch lijkt het ook een beetje of z'n achterwiel "breekt " of de achtervork van z'n fiets. Als je goed kijkt lijkt de hele fiets toch wel te torderen namelijk.
@ timo, waar heb jij die foto's vandaan ? Misschien staan er nog meer duidelijk van de hele fiets.
@ timo, waar heb jij die foto's vandaan ? Misschien staan er nog meer duidelijk van de hele fiets.
mrcoffee schreef:eelcoz schreef:Moustache schreef:1852hm/u komt neer op een tijd van 36:32 min. op de Alpe d'Huez... :rolleye:
Pantani 1995 en 1997.
Van de eerste 10 komen er trouwens 7 uit het EPO-tijdperk.
Inderdaad die observatie had ik ook gelijk. Nu heeft Contador ook last gehad van een bloedpropje in zijn hersens... Maar zelfs met welke EPO-variant blijft het indrukwekkend
Ja, daarom, zoals volgens mij in dat artikel ook genoemd, is het beter om te kijken naar de gemiddelden voor de totale Tour.
Zo'n krachtsexplosie geloof ik wel in, als hij dat 5 keer achter elkaar zou doen, weer niet.
de vaak door mij aangeslingerde rubriek van de dag:
In het kader van zinloze voorspellingen, wat verwachten we vandaag?
- aanvallen van de Schlecks, maar Contador blijft er aan
- le mevel die tijd verliest
- hummel die te laat is (hoop het niet)
In het kader van zinloze voorspellingen, wat verwachten we vandaag?
- aanvallen van de Schlecks, maar Contador blijft er aan
- le mevel die tijd verliest
- hummel die te laat is (hoop het niet)
Vind het toch veelzeggend: Contadors hm/u is in verhouding tot de rest uit de top 10 nog fors hoger. De renners onder hem in het lijstje zijn bewezen über-dopers.... Dat kán dan toch niet? Of ben ik dan te kritisch? Je ziet dat Pantani bijv. veel sneller de Alpe D'huez opreed dan Sastre vorig jaar; toch een teken dat er in het tijdperk Pantani, waarin epo gemeengoed was, als brommers omhoog werd gereden en dat het niveau van het huidige wielrennen een stapje terug heeft gedaan. Ik had liever gezien dat Contador zelfs bij zulke topprestaties niet aan de waarden kwam van een Riis of Pantani....
Anima Sana In Corpore Sano
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
Nog even over Jens Voigt.
Klopt...hij rijdt door een "kuil". Zijn achterwiel schiet omhoog. Wat je dan ziet is dat zijn voorwiel als het ware op de streep wegglijdt. Dit komt volgens mij door de verplaatsing van zijn gewicht naar de voorkant van de fiets door die kuil en het feit dat zo'n kalkstreep vrijwel altijd glad is....et voila. Als je dan ook nog eens op je zadel zit ipv staat op de pedalen is het snel gebeurd. Je ziet ook in de slow motion dat de fiets nergens blijft. Het lijkt wel papier...zo slingert ie rond.
Klopt...hij rijdt door een "kuil". Zijn achterwiel schiet omhoog. Wat je dan ziet is dat zijn voorwiel als het ware op de streep wegglijdt. Dit komt volgens mij door de verplaatsing van zijn gewicht naar de voorkant van de fiets door die kuil en het feit dat zo'n kalkstreep vrijwel altijd glad is....et voila. Als je dan ook nog eens op je zadel zit ipv staat op de pedalen is het snel gebeurd. Je ziet ook in de slow motion dat de fiets nergens blijft. Het lijkt wel papier...zo slingert ie rond.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
Groene Spicht schreef:Nog even over Jens Voigt.
Klopt...hij rijdt door een "kuil". Zijn achterwiel schiet omhoog. Wat je dan ziet is dat zijn voorwiel als het ware op de streep wegglijdt. Dit komt volgens mij door de verplaatsing van zijn gewicht naar de voorkant van de fiets door die kuil en het feit dat zo'n kalkstreep vrijwel altijd glad is....et voila. Als je dan ook nog eens op je zadel zit ipv staat op de pedalen is het snel gebeurd. Je ziet ook in de slow motion dat de fiets nergens blijft. Het lijkt wel papier...zo slingert ie rond.
Ik denk dat het voorwiel "wegglijdt" omdat zijn linker hand buitenlangs de stuurbocht glijdt. Hierdoor komen er veel kilo's gewicht op rechter deel stuur (hij valt naar rechts!!) , ook omdat hij van zijn zadel naar voren en omhoog gewipt is. Met een lichte voorvork en voorwiel etc heb je weinig massa om dat tegen te gaan. Op een lijn heb je nog minder zijwaartse weerstand.