Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
casran
- Forum-lid HC
casran
09 jan 2008 23:04
wezep schreef:Casran, misschien kun jij de volgende vraag beantwoorden:
Ik heb al een aantal foto's gezien van Norman op z'n Kuota, waarvan ik me aanvraag welke stuur hij gebruikt. Volgens mij wordt hij gesponserd door Profile Design toch? Weet jij zo welk stuur hij het laatste jaar heeft gebruikt?
Zie bijv. de volgende foto:
http://www.triathletemag.com/AssetFactory.aspx?did=1167
Ik zou zeggen dat dat een Carbon X1.5 is van Profile Design. Alleen de uiteinden van de base bar (waar de remgreepjes zitten) lopen recht naar voren, terwijl dit stuur van Profile Design dit niet heeft. Misschien afgezaagd?
Ook altijd gedacht dat Stadler een X1.5 gebruikte, en hij zal die uiteindes idd ingekort hebben (gelijk heeft hij). Een niet ingekorte versie zie je hier bv. bij mijn ploegmaat:
http://www.pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=32
-
cesar_
- Forum-lid
cesar_
10 jan 2008 00:05
ZorroI schreef:En bij wedstrijdzwemmen en triathlon hoef je bepaalde lichaamsdelen niet te beschermen en dit in tegenstelling tot waterpolo
Wel eens een waterpolo wedstrijd met een onder water camera bekeken/gezien?
Mvg, Zorro
Wel eens een zwemstart met 1000 man meegemaakt?
Volgens mij is die foto van Stadler inderdaad een 1.5X maar die foto komt uit 2006. Dit jaar reed hij volgens mij (een stukje dan
) met de nieuwe Sonic van Profile.
Edit: zwemtip van de dag; knowledge of performance OF een trainer die 100 % van de tijd op je let. Eerst techniek, dan conditie!
Cesar
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
10 jan 2008 00:12
Hoi,
90% van de waterpolospelers zijn ex-competitiezwemmers. Als je daar uit de voeten kan, dan verzeker ik je dat je in open water ook je kopje boven houdt.
De meeste voetballers kunnen niet eens deftig lopen....
Maar goed, het was uiteraard maar als grapje bedoeld maar ik weet wel een tikje meer van sport dan ik laat uitschijnen......
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
wezep
- Forum-lid
wezep
10 jan 2008 09:16
Cesar_ schreef:Volgens mij is die foto van Stadler inderdaad een 1.5X maar die foto komt uit 2006. Dit jaar reed hij volgens mij (een stukje dan
Edit: zwemtip van de dag; knowledge of performance OF een trainer die 100 % van de tijd op je let. Eerst techniek, dan conditie!
Cesar
De Sonic CSX is alleen het opzetstuur. De vraag is welke base bar hij gebruikt heeft. Ik wil overstappen op de Carbon X1.5: vind het alleen jammer dat die uiteinden zo lang doorlopen. Zit er dus ook over te denken om deze in te korten. De vraag alleen is of je remgreepjes dan nog passen. Is de binnendiameter overal even groot?
Voor mensen/triathleten die in Apeldoorn of omstreken wonen en op zoek zijn naar zwemwater en goede zwemtrainers:
http://www.tri-apeldoorn.nl
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
neorej222
- Forum-lid
neorej222
10 jan 2008 13:17
Ik vraag me af welke maat tijdritfiets het beste voor mij is.
Beenlengte is 91 cm, ben in totaal 1.84m
En net als me benen zijn me armen ook vrij lang.
Heb in me koersfiets maat 58 (Trek OCLV)
Kan iemand advies geven.
Zie een Felt B2 namelijk wel zitten, maar weet niet of ik een 58 of 56 moet pakken.
-
cesar_
- Forum-lid
cesar_
10 jan 2008 15:28
wezep schreef:Cesar_ schreef:Volgens mij is die foto van Stadler inderdaad een 1.5X maar die foto komt uit 2006. Dit jaar reed hij volgens mij (een stukje dan
Cesar
De Sonic CSX is alleen het opzetstuur. De vraag is welke base bar hij gebruikt heeft. Ik wil overstappen op de Carbon X1.5: vind het alleen jammer dat die uiteinden zo lang doorlopen. Zit er dus ook over te denken om deze in te korten. De vraag alleen is of je remgreepjes dan nog passen. Is de binnendiameter overal even groot?
Voor mensen/triathleten die in Apeldoorn of omstreken wonen en op zoek zijn naar zwemwater en goede zwemtrainers:
http://www.tri-apeldoorn.nl
2006 reed Stadler met een X1.5
2007 reed Stadler met een Cobra wing basebar met Sonic CSX opzetstuur
Bij beide lijkt hij ze te hebben ingekort, dus het zal wel mogelijk zijn - of hij heeft ze bij Profile zo gek gekregen een aangepaste versie te maken?
-
h3
- Forum-lid
h3
10 jan 2008 18:28
Natascha Badmann heeft een nogal aparte fiets zie foto:
[img=
http://swimbikerun.ch/img/bilder%20emot ... 20bike.jpg]
Maar wellicht dat mensen hier op het forum deze fiets wel kennen? Ze reed altijd wel hard met deze machine;) Weet iemand of ze afgelopen jaar ook nog reed op deze fiets of toch is overgestapt op een andere?
-
trifox
- Forum-lid
trifox
10 jan 2008 19:58
De Fiets van Badmann is een Cheetah type CAT dacht ik. Deze fiets bestaat al jaren en is een zwitsers produkt. Specifiek is dat alles aerodynamisch geintegreerd is in het frame en dat ze zelfs gebruik maken van eigen ontwikkelde remmen e.d. (geen greepjes maar duwers, type gripshift (nu sram) draaischakelaars, hydratatie-unit in het frame en ga zo maar verder. Vork en stuur zijn 1 geheel.
Ik kon de fiets tijdens mijn deelname van zurich in 2003 bewonderen (heb er zelfs nog een foto van.) Toen bestond de fiets al enkele jaren. Bij mijn weten is Badmann al sinds het begin de ambassadrice van dit fenomenaal voor triatlon ontwikkeld machien. Het is echter nogal kleinschalig en ook duur (=naar zwitserse normen).
Het kan zijn dat ik enkele foutjes in mijn tekstje heb staan inzake feiten. Maar het is wat ik me nu direct meen over te weten. Misschien dat er hier nog andere mensen zijn die meer in detail kunnen treden.
-
auke
- Forum-lid
-
h3
- Forum-lid
h3
10 jan 2008 23:06
Bedankt voor de info! Het blijft gewoon een prachtmens die natascha, altijd lachen. leuk filmpje met wat meer informatie omtrent de Cheetah, leuk dat ze ook nog even haar sponsor Red Bull in beeld brengt
Ik was van mening dat ze dit jaar een andere fiets reed tijdens het WK in Hawaii. Volgens mij wisselde ze van fiets omdat ze niet zo diep kon zitten door haar maag problemen.
-
mikebiker
- Forum-lid
mikebiker
12 jan 2008 21:36
Leuk filmpje, schitterend aparte fiets (ben nog niet zeker of ik 'aparte' kan weglaten en een e aan schitterend kan toevoegen:))
Groet,
Mike