Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 16 mar 2011 10:22

@groenewold; dat is toevallig, zo'n verstekbakje heb ik ook gebruikt om de vork in te korten. Je hebt er een mooie fiets Groenewold, hoewel ik meer van het strakke ben zou ik daar ook best mee kunnen leven. Met de mijne heb ik inmiddels zo'n 500km gereden, en ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, ook aan het directe stuurgedrag. En sinds afgelopen weekend zit er ook een Edge 800 op, in bijpassende kleurstelling. Voorlopig geen wensen meer, hoewel, zo'n wielsetje?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 16 mar 2011 10:54

groenewold schreef:Drie spaken voor en vier achter bleken flink los te zitten, maar toch geen echte slag in de wielen. Nagetrokken en nu o.k.

Ja, nu heb je vast een geweldig gespaakt setje staan...... "zucht"
groenewold schreef: Remmen met de Yellow Kings gaat i.i.g. prima.

Dat geloof ik best, vind je dat niet zonde van de blokken? Die kosten nogal wat!
Zolang je ze maar niet meer voor een carbon velg gebruikt, dan rem je die binnen de kortste keren kapot....
mijn Flickr

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 mar 2011 13:17

jaapieo schreef:Dat geloof ik best, vind je dat niet zonde van de blokken? Die kosten nogal wat!
Zolang je ze maar niet meer voor een carbon velg gebruikt, dan rem je die binnen de kortste keren kapot....


Ehm, dit is de fiets van groenewold. Dus gewoon full carbon. ;)

Afbeelding

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 16 mar 2011 18:02

@old&slow: insgelijks, die van jou ziet er overigens mooi strak uit, "eenvoud" en "subtiel". Mijn red bull carbon pro heeft een vergelijkbare uitstraling (elders op forum). De pina replica is wat frivoler, maar het kan er nog net mee door, vind ik.

@jaapio: ja, die wielen zijn full carbon. Ik kreeg die Yellow Kings remblokken kado, maar zal in de toekomst wel willen proberen goedkopere remblokken te kopen. Als je een suggestie hebt (goed in vochtige situaties, veilig en relatief goedkoop) dan hoor ik dat graag. De wielen zijn niet zo mooi als die van jou (ik zag die foto's elders op het forum). Met licht op de velgen zie je dat op een paar plekjes de toplaag wat dof is.

Tijd om op de fiets te stappen, de zon schijnt weer volop.

morti
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 29 aug 2008 12:24

morti 16 mar 2011 18:21

groenewold schreef:Gisteren klaar en een testrit van ruim 2 uur gemaakt in dat schitterende weer. Dat verliep goed. Het geheel rijdt prima, maar om nou te zeggen dat-ie heel veel beter rijdt dan de Red Bull Carbon Pro (met Mavic Cosmics) dat is niet zo. De nieuwe aanwinst rijdt hoogstens wat confortabeler, lijkt iets minder stijf en absorbeert de trillingen beter. Dat zal wel door de andere combinatie van de wielen, frame, en stuur+lint komen. Drie spaken voor en vier achter bleken flink los te zitten, maar toch geen echte slag in de wielen. Nagetrokken en nu o.k. Frame, vork, wielen en bidonhouder uit China, rest NL. Frame vind ik mooi gespoten en de belettering is haarscherp. De wielen hebben een paar kleine oneffenheden, maar zien er toch goed uit. Remmen met de Yellow Kings gaat i.i.g. prima.

Belangrijkste 'uitdagingen' waren: carbon voorvork op maat zagen+ lagercups in het frame zetten. Zagen van de vork (2mm wand-dikte) bleek eenvoudig te zijn (zie foto). In elkaar zetten van de fiets is geen rocket science, zeker niet als je de beschrijvingen van de Shimano website download voor het installeren van de Ultegra onderdelen en een paar Youtube instructie videos bekijkt.

Het carbon is enorm compact en met een ijzerzaag (32) goed te zagen. Het is alsof je een dikke PVC afvoerbuis doorzaagt. De cups inzetten heb ik al beschreven. Zo, met die twee fietsen moet ik het de komende tijd maar doen.

https://lh5.googleusercontent.com/_sbSe ... 011239.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_sbSe ... 011242.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_sbSe ... 011225.jpg


zitten er nu ook glinster in het rood of is het gewoon rood gelakt ?

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 mar 2011 18:59

groenewold schreef:Ik kreeg die Yellow Kings remblokken kado, maar zal in de toekomst wel willen proberen goedkopere remblokken te kopen. Als je een suggestie hebt (goed in vochtige situaties, veilig en relatief goedkoop) dan hoor ik dat graag.


Die SwissStop Yellow Kings zijn momenteel de beste remblokken voor op carbon! ;)
Als je goede remprestaties wilt behouden, zou ik dus bij deze blokken blijven en er geen goedkopere op gaan zetten. En in regen remt carbon altijd slecht, daar is weinig aan te doen. Met goedkope blokken valt er dan helemaal niet te remmen. De Yellow Kings doen het nog redelijk in de regen.

pieterwillems
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:49

pieterwillems 17 mar 2011 00:33

weet iemand een site waar heliums en noahs uit china zijn?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 17 mar 2011 10:13

Denk je dat ieder frame nep te krijgen is??

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 17 mar 2011 10:14

Haha bij genoeg vraag vast wel, een gezamenlijke inkoopactie?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 17 mar 2011 11:17

@morti: nee, het diamont finish spuitwerk zit er niet op. Wel is het grijs zilver-metallic en het logo is roodmetallic. Het rood is (gelukkig) gewoon hoogglans dieprood. Glitter past niet bij mij en heb gevraagd aan Yong of het eventueel zonder kan. Volgens mij doen/kunnen ze diamont finish wel leveren als je erom vraagt. Zoals-ie nu is ben ik wel tevreden. De vernis zorgt voor een mooie diepe glans op rood en zwarte delen. Minpuntje is de detailafwerking van de kabelnokjes onder de voorbuis en de rechter achterbuis (achterderailleurkabel). De randjes waren niet zwart. Het onderliggende metaal/aluminium zag je naast het zwart. Met een autolakstift heb ik dat even netjes bijgewerkt. Ik denk trouwens dat als je het frame naast een 'echte' zou houden je toch wel meer verschillen zal vinden. Voor mijn gemoedsrust ga ik niet controleren of er spellingsfouten staan in de vele teksten op het frame. Ik heb dat wel eens meegemaakt met een totaal ander product en dat voelt niet goed.

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 17 mar 2011 11:24

Krokie schreef:Haha bij genoeg vraag vast wel, een gezamenlijke inkoopactie?


zucht

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39667
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mar 2011 19:37

groenewold schreef:Voor mijn gemoedsrust ga ik niet controleren of er spellingsfouten staan in de vele teksten op het frame. Ik heb dat wel eens meegemaakt met een totaal ander product en dat voelt niet goed.


Waarom niet? Omdat dan opvalt dat ie nep is?
Less is bore

Plaats reactie