Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

wevergo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 apr 2005 01:48

wevergo 11 okt 2009 12:59

Felipe07 schreef:
Ypuh schreef:
wevergo schreef:@erwin:
de Litening is een super stabiele fiets. Stuurt zoals het hoort. Bijzonder fraaie afwerking, prima in de lak. Heb het zadel wel vervangen, dat was niet veel soeps. De Fulcrum racing 7 wielen bevallen erg goed


Nog altijd tevreden van de Fulcrum 7 wielen ?
Ik ben van plan de Cube Agree GTC Pro 2010 te kopen. Deze hebben ook standaard de Fulcrum 7 wielen. Ik zou heel graag een upgrade doorvoeren naar de Fulcrum 3 wielen, maar mijn budget laat dit echt niet toe.

Blijkbaar was je eerste indruk over de Fulcrum 7 wielen wel postief. Kun je ondertussen iets meer vertellen hierover ? Kun je vergelijken ten opzichte van andere wielen waar je mee gereden hebt in het verleden ?


Vind het nog steeds prima wieltjes. Er zijn natuurlijk lichtere wielen op de markt maar die kosten ook wat. De wielen zijn degelijk, stijf, hoge spaakspanning en zien er gelikt uit.

Ik heb ook op Easton, Bontrager, Xero, Rigida, Citec, Spinergy-carbon, Shimano gereden.
Deze Fulcrums doen me denken aan Easton Vista SL.

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 11 okt 2009 13:36

wevergo schreef:
Felipe07 schreef:
Ypuh schreef:

Het probleem is dat ze scheuren na 1000 km. Het is niet dat ze 'slecht' zijn.


Nog altijd tevreden van de Fulcrum 7 wielen ?
Ik ben van plan de Cube Agree GTC Pro 2010 te kopen. Deze hebben ook standaard de Fulcrum 7 wielen. Ik zou heel graag een upgrade doorvoeren naar de Fulcrum 3 wielen, maar mijn budget laat dit echt niet toe.

Blijkbaar was je eerste indruk over de Fulcrum 7 wielen wel postief. Kun je ondertussen iets meer vertellen hierover ? Kun je vergelijken ten opzichte van andere wielen waar je mee gereden hebt in het verleden ?


Vind het nog steeds prima wieltjes. Er zijn natuurlijk lichtere wielen op de markt maar die kosten ook wat. De wielen zijn degelijk, stijf, hoge spaakspanning en zien er gelikt uit.
Heb nog geen slagjes in voor- of achterwiel.
Ik heb ook op Easton, Bontrager, Xero, Rigida, Citec, Spinergy-carbon, Shimano gereden.
Deze Fulcrums doen me denken aan Easton Vista SL. Rijdt gewoon zoals het hoort, prima naven. Remmen heel goed, beter dan mijn Bontrager Race Lite wielen van mijn Trek Madone.
Enige nadeel: het freewheel geeft veel geluid bij niet trappen. Voordeel: ik heb nu geen fietsbel meer nodig maar houd even mijn benen stil en de weg is vrij.
Kijk ook even op deze link, daar staan reviews van gebruikers:

http://www.roadbikereview.com/cat/wheel ... 90crx.aspx

groeten en veel succes met de fiets!
Albert



Bedankt,
Hoeveel kilometer heb je er al mee gefietst ? En op welke kwaliteit van wegdek ?
De wielen Fulcrum 7 doen je denken aan de Easton Vista SL. Als je de Cube Agree GTC Pro 2010 koopt, krijg je Fulcrum 7 wielen. Als je de Cube Agree GTC Race 2010 koopt, krijg je een fiets in een ander kleur, iets andere afmontering en vooral krijg je de Easton Vista SL wielen. Kwaliteit van carbon van beide fietsen is identiek. De meerprijs voor de RACE in plaats van de PRO is ongeveer 300 euro. Eat de wielen betreft, is het dus echt niet de moeite om 300 euro meer te betalen voor de Vista wielset ? (er zijn nog wat andere verschillen ook natuurlijk aan de fiets). Als ik het zo hoor, overweeg ik toch bij de Fulcrum 7 wielen te blijven.

smoothz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jul 2009 14:29

smoothz 11 okt 2009 14:01

Glenn_Janssens schreef:Ik heb een paar dagen geleden een Cube Agree Pro besteld.
Me laten opmeten met bikefitting, en met mijn 1m77, bbl van 831 en romplengte van 621 kwam ik op een 54 uit.
Cube Agree heeft geen 54 en dan dacht de fm in eerste instantie om voor een 53 te opteren.
Maar omdat ik korte benen heb en een vrij lang bovenlichaam koos hij uiteindelijk voor een 56...deze zou me veeeel beter passen volgens hem.
Maar wat denken de kenners hiervan?


Ik heb ook een cube Agree 56 BBL 82.5 heb eerst op een 53 gereden en voelde niet lekker 56 bevalt veel beter.

wevergo
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 apr 2005 01:48

wevergo 11 okt 2009 19:04

Felipe07 schreef:
Bedankt,
Hoeveel kilometer heb je er al mee gefietst ? En op welke kwaliteit van wegdek ?
De wielen Fulcrum 7 doen je denken aan de Easton Vista SL. Als je de Cube Agree GTC Pro 2010 koopt, krijg je Fulcrum 7 wielen. Als je de Cube Agree GTC Race 2010 koopt, krijg je een fiets in een ander kleur, iets andere afmontering en vooral krijg je de Easton Vista SL wielen. Kwaliteit van carbon van beide fietsen is identiek. De meerprijs voor de RACE in plaats van de PRO is ongeveer 300 euro. Eat de wielen betreft, is het dus echt niet de moeite om 300 euro meer te betalen voor de Vista wielset ? (er zijn nog wat andere verschillen ook natuurlijk aan de fiets). Als ik het zo hoor, overweeg ik toch bij de Fulcrum 7 wielen te blijven.


Fulcrum 7 doet niet onder voor Easton Vista of zelfs Vista SL.

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 01 nov 2009 20:31

Klopt het dat cube geen losse frames verkoopt?
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 01 nov 2009 20:38

De duurdere frames (litening / agree gtc) zijn los te bestellen bij cube. Prijstechnisch is het echter dermate onaantrekkelijk gemaakt dat niet of nauwelijks gedaan wordt.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

cubeagree
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2009 15:49

cubeagree 02 nov 2009 10:52

Hoi Glenn_Janssens, waar heb je je fiets besteld en je laten opmeten? Wil ook een nieuwe Agree aanschaffen. Wat is de levertijd van je fiets? Ben benieuwd...
Cube is the best!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13457
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 nov 2009 11:55

Inderdaad, los frame heeft weinig zin! Ik heb bv zelf een Elite neem het model met bijna de juiste afmontage in mijngeval met Fox f80X en daarna heb ik de complete XT groep en remmen vervangen deels via internet verkocht en deels via de winkel zelf.

Ik was achteraf erg goedkoop uit met alle ruil en koop acties was de fiets "slechts" 3700 euro. terwijl verglijkbare modellen voor 4800 euro in de lijst staan, oke dan krijg je nog korting maar niet zoveel!

Zo heb ik bv ook zitten kijken om een ligtening super HPC te kopen met reynolds wielen en ultegra sl groep, die mik je er vanaf en daarvoor koop je bv een sram red heb je met wat kortingen een hele dikke bak voor nog geen 4000 euro. Daar koop je bij pinarello alleen een frame voor!

junior-dwayne
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:35

junior-dwayne 27 nov 2009 16:36

YEAHH

De nieuwe Cube Agree GTC Pro 2010 gekocht afgemonteerd met ultegra 6700, Ultegra crankstel inplaats van fsa , morgen ophalen bij Bike2Build!

binnenkort foto's..
JUNIOR ZOEKT SPONSOR

pryt
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2009 02:24

pryt 27 nov 2009 21:22

Junior-Dwayne schreef:YEAHH

De nieuwe Cube Agree GTC Pro 2010 gekocht afgemonteerd met ultegra 6700, Ultegra crankstel inplaats van fsa , morgen ophalen bij Bike2Build!

binnenkort foto's..


Hoeveel heb je dan moeten "opleggen"? Heb je de Ultegra-remmen genomen?

junior-dwayne
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:35

junior-dwayne 28 nov 2009 14:21

Ik heb een junior verzet, dus voor cassette 14 achter heb ik niks betaalt. En crankstel hebben ze 50/50 gedaan.. dus voor 50 % een ultegra crankstel! nopee, er zitten nog wel fsa remhoeven op.

[img=http://img163.imageshack.us/img163/9176/dsc03748v.jpg]
[img=http://img6.imageshack.us/img6/8548/dsc03750v.jpg]
[img=http://img20.imageshack.us/img20/9429/dsc03751c.jpg]
JUNIOR ZOEKT SPONSOR

de_ik_
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 apr 2008 21:46

de_ik_ 28 nov 2009 19:49

@ Junior-Dwayne: mooie fiets

Ik ben zelf aan het kijken om een Cube te kopen. Ik ben op zoek geweest naar de prijs van de kaders maar ik vind deze nergens terug. Zijn deze fietsen misschien alleen maar leverbaar op hun geheel?
Indien iemand wel de prijzen (adviesprijzen België ) weet van de frames afzonderlijk dan zou ik die graag hebben voor de volgende modellen:
Cube Agree GTC
Cube Litening (Super) HPC

Dank bij voorbaat!

Plaats reactie