Vandaag gezien...een korte broek
Ik ga me toch afvragen hoe slecht het is, als je kijkt naar LBL bij de grote jongens, er genoeg rond reden in het kort. En ook daar temperaturen van rond de 7 graden en regenbuien. Soms zag je wel mannen een jack aantrekken, maar ook een hoop bloot gezien;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Het valt ook wel mee maar het is hip om je collectief af te zetten tegen fietsers die hun eigen plan trekken.raassie schreef:Ik ga me toch afvragen hoe slecht het is, als je kijkt naar LBL bij de grote jongens, er genoeg rond reden in het kort.
Ik zit toch al een paar jaar (sinds 1970) op de racefiets en kom uit de tijd dat er nog helemaal geen overschoenen waren om maar wat te noemen.
Ik heb toch heel wat keren in het kort gereden (koers of toertocht) dat het nul graden was of net erboven.
Dit topic lezende had ik 35 jaar geleden door blessures voor het laatst op de fiets gezeten.
De facts: ik heb in al die jaren door het fietsen niet 1 keer een blessure gehad. Door het fietsen zelf dus. Valpartijen reken ik even niet mee.
Zelf hanteer ik dat bij training ik me vrij dik aankleed en met tochten waar ik wil presteren me minimaal kleed om zo min mogelijk last van kleding te hebben.
Met klimmen vind ik kleding snel in de weg zitten.
Recent voorbeeld: Met L’Eroica met nul graden in het kort gestart. Dan is het tot de eerste klim even fris maar als je daar een blessure van krijgt was die er toch wel gekomen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die mannen hebben wel de benen ingesmeerd met vet of olie, probleem met regenbuien is dat kniestukken en beenstukken ook maar nat blijven en dan voor meer afkoeling zorgen.raassie schreef:Ik ga me toch afvragen hoe slecht het is, als je kijkt naar LBL bij de grote jongens, er genoeg rond reden in het kort. En ook daar temperaturen van rond de 7 graden en regenbuien. Soms zag je wel mannen een jack aantrekken, maar ook een hoop bloot gezien;-)
Even los van het risico op blessures (volgens mij vinden je spieren en pezen het toch echt niet fijn om onbedekt te zijn bij lage temperaturen) vind ik het ook gewoon bijzonder onaangenaam om beneden de 15 graden in korte broek te fietsen. Ik heb het dan gewoon koud en dat is niet mijn idee van lekker fietsen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Wellicht ben je een uitzondering op de regel. Sterk gestel. Ik denk dat je nog harder en beter gefietst zou hebben als je warmer aangekleed zou zijn. Je houdt meer energie over als je je lichaam goed warm kunt houden. Vandaag de dag is fietskleding zou goed gemaakt dat je heel dunne kleding aan kunt hebben die wel voldoende warm en ademend is. Ik denk overigens wel dat het bijzonder veel uitmaakt of het droog of nat weer is. Regen, kou en veel wind is zwaar voor het lichaam om warm te blijven als je niet de juiste kleding aan hebt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Nog ff en je komt deze tegen op de fietsapojapo schreef:Vandaag een fietser gezien die alleen een zwembroek/onderbroek aan had. Schoenen vond hij blijkbaar ook niet nodig. Dat zijn bonuspunten denk ik?
Jawel, ik in mijn wintertenue, met muts, winddichte winterbroek, mijn dikke overschoenen en nog steeds koude voeten. En daar was hij, voorover op zijn fiets tegen een fikse bries: de man in zijn korte broek... zijn blote benen in harmonie met zijn Pinarello in wit, zwart en ROOD!
brrrr
brrrr
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Dat is pas hardcorebluv107 schreef:Jawel, ik in mijn wintertenue, met muts, winddichte winterbroek, mijn dikke overschoenen en nog steeds koude voeten. En daar was hij, voorover op zijn fiets tegen een fikse bries: de man in zijn korte broek... zijn blote benen in harmonie met zijn Pinarello in wit, zwart en ROOD!
brrrr
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Een korte broek gaat mij ook te ver, maar overschoenen en een muts eigenlijk ook nog!bluv107 schreef:Jawel, ik in mijn wintertenue, met muts, winddichte winterbroek, mijn dikke overschoenen en nog steeds koude voeten. En daar was hij, voorover op zijn fiets tegen een fikse bries: de man in zijn korte broek... zijn blote benen in harmonie met zijn Pinarello in wit, zwart en ROOD!
brrrr
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Denk dat het er nogal aan ligt waar je woont en met wat voor een intensiteit je fietst. Toen ik vanochtend hier in 't oosten op de fiets stapten was het nog maar een graad of 4, dan krijg ik ijspoten zonder overschoenen. Ik had daarnaast de plastic kap van m'n Lazer helm er weer opgezet, een koud hoofd is ook maar niets.