Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

pongy
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 mar 2010 20:24

pongy 16 mar 2010 17:21

Hallo!
Ik wil mij ook even voorstellen!
Mijn naam is rianne, 23 jaar en woon in zoetermeer.
Ik heb vorig jaar een racefiets gekocht, die -volgens kenners- ouder is dan ik ben! Ik rij namelijk op een Giant Speeder (schakelen aan het frame, zelf SPD pedalen opgezet). Maar ondanks de leeftijd van de fiets heb ik mij prima vermaakt in Berg en Dal en omgeving.
Maar omdat ik het fietsen zo leuk vind, wil ik een andere fiets. Mijn budget staat een nieuwe fiets helaas niet toe, dus ik wil binnenkort wat fietsenwinkels ga bezoeken op zoek naar een tweedehands fiets.
Groeten!

lancefan.
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2010 12:30

lancefan. 16 mar 2010 21:06

hallo,
Zal me ook even voorstellen, mijn naam is Marcel, 41 jaar jong, woon in Tilburg, heb vroeger triatlons gedaan daarna wat gevoetbald tot dat mijn knie stuk ging. Heb toen mijn oude hobby fietsen weer opgepakt in 2008 (wel altijd een beetje blijven hobby fietsen). Vorig seizoen wat wedstrijdjes gereden wat eigenlijk best goed ging zelf al wat gewonnen. Heb een stevens Xenon, full carbon met stevens carbon wielen afgemonteerd met dura ace. Verder een Bianchi Uchi mountainbike (carbon).Ik kwam hier toevallig terecht en vond wel wat interessante topics. Zo genoeg gekletst nu eerst maar eens een uurtje trainen op mijn tacx fortius want anders kom ik nooit in vorm, zondag begint het wedstrijd seizoen (BWF) namelijk weer.

gr,

maastrichtenaar
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2010 09:13

maastrichtenaar 17 mar 2010 09:43

Hallo

Mijn naam is Paul en ik woon in... ja das wel te zien aan m'n gebruikersnaam.
Vorig jaar heb ik mijn eerste racefiets gekocht. Dat was een Puch Delta (instap-fietsje met shimano 2200).
Het 'fietsvirus' heb ik snel te pakken gekregen en fiets nu toch wat meer dan tevoren gepland :)
Daarom kort geleden toch maar een wat meer betrouwbare fiets gekocht, en dat is een Trek 2.5 geworden.
Meestal gaan de ritjes naar het zuiden; de voerstreek en de Noordelijke ardennen in. Pittige klimmetjes, mooie vergezichten en lekkere afdalingen.

groetjes!

reuskevin
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2010 20:50

reuskevin 19 mar 2010 19:32

Goedenavond,

Ik ben Kevin. Reus vanwege het feit dat ik 2.00m ben. Ik heb het "fietsvirus" op mijn 15e gekregen .
Ik heb toen mijn eerste kilometers op de mountainbike in Frankrijk gefietst. Ik was na die vakantie direct verkocht. Ik moest kiezen of een scooter of een racefietst.
Toen heb ik natuurlijk voor een racefiets gekozen, een Koga Miyata Gentlux.

Dat zelfde jaar ben ik ook ziek geworden dit in totaal nu al 7 jaar. Ik was een "tennis talent" maar dat kon ik toen wel vergeten. Fietsen heeft mij zeker door de zware jaren heen geholpen. Gek genoeg ben ik nu weer aan het tennissen maar fietsen kost mij gewoon het minste kracht.
Ik heb daarom ook weer een nieuwe Koga aangeschaft als tussen model, de Koga Signature aluminium zwart.
Verder ben ik nu bezig met afstuderen Civiele Techniek en de planning is om over een jaartje of twee mijn droom fiets aan te schaffen de Colnago EPS.

Wat betreft het fietsen rijd ik veel door de polders en pak ik ondanks mijn lengte toch aardig wat bergjes in frankrijk mee.

Met vriendelijke groet,

Kevin

frankrs6
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2010 12:09

frankrs6 21 mar 2010 12:24

Hallo,

Ben Frank en woon in Breda. Ik MTB nu een jaar of 3, en lees/post ook regelmatig op het MTB-forum. Nu had ik vorig jaar zoveel op de weg gefietst met m'n MTB, dat ik het tijd vond voor een racefiets. Ik heb daarom recent een nieuwe Batavus Criterium aangeschaft. Ik vind het een sjieke fiets. Daarnaast doe ik het MTB'en met m'n Cannondale Jekyll. Gezien m'n Cannondale een fully is kan je je voorstellen dat het wel ff wennen is op een racefiets. Zowel qua comfort als qua houding. Ik ga vanmiddag eigenlijk pas m'n echte km's maken. (Batavus heb ik pas maandag op kunnen halen). Ik ben benieuwd, ik ga flink trainen om in september de Alpe d'huez te beklimmen. En vooralsnog denk ik dat ik mij ook in ga schrijven voor de Bart Brentjes Challenge.

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 21 mar 2010 20:05

Hallo, ik ben Stefan en ben woonachtig in het kleine stadje Brielle. Ik heb eigenlijk altijd interesse gehad in wielersport maar nooit veel tijd aan besteed. Samen met mijn opa en vader ben ik al een aantal jaren terug naar de 4-daagse geweest en vond dit geweldig gaaf. Ook ben ik een aantal keren naar de Le Tour de France wezen kijken maar ben nooit echt verder gegaan met fietsen omdat ik daar te weinig geld voor had.

Nu is het plan om met een goede vriend op fietsvakantie te gaan en na vorige week onze eerste rit te hebben gereden (65km) gaat het bij ons samen toch wel heel erg kriebelen om een mooie fiets te kopen.
De kleding heb ik al, alleen een goede fiets ontbreekt.
Ik heb me dan ook aangemeld op dit forum om me eens te verdiepen in de wielerwereld en ben ook heel erg benieuwd of ik een race fiets kan kopen voor zo'n €350 euro.
Momenteel rij ik op de fiets van m'n vader en dit is een Giant X-sport model uit 2003 .

Ik hoop hier m'n kennis te verbreden en misschien wel de fiets te kopen die ik wil !
Gezelligheid kent geen tijd

jeroenpje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:05

jeroenpje 22 mar 2010 11:23

Hallo beste mede wielerfanaten,

Ik kijk hier al een tijdje rond op het forum en kan me goed vermaken met het lezen van bepaade topics, het werdt tijd mezelf even voor te stellen.
Mijn naam is Jeroen. Ik ben student in dit in Den Bosch. De weekend breng ik door bij mijn ouders in Zeeuws Vlaanderen. Twee jaar terug heb ik een Cube Aerial aangeschafd en sinds die twee jaar heeft het wielervirus me steeds meer gegrepen. Vorige zomer knaagde het aan me dat ik door de week niet kon fietsen, dit probleem is inmiddels opgelost door een tweede fiets. Een Cube Agree Gtc Race 2010, prachtige fiets en rijd als een trein. Nu wissel ik dus de zeeuws vlaamse polders en het brabantse land af als trainingsgebied en ik moet zeggen dat daar nogal een verschil tussen zit. Echt een voorkeur heb ik niet, het heeft allebei zo zijn voor en nadelen. Dit jaar neem ik geen genoegen met minder dan 10000 km. Met als doel: presteren tijdens vrienden fietsweek rond Bormio. Ook kriebeld het om eens een wedstrijd te rijden en een grandfondo gelijk de marmotte is wel een ultiem doel van mij.
Door weer en wind.

duijndam
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2010 02:27

duijndam 27 mar 2010 03:44

Hallo ik ben Ton Duijndam uit Zoetermeer.
Ik vind fietsen altijd al leuk eerste fietste ik naar mijn werk.
Heb even op een mauntainbike club in Rijswijk gezeten.
Maar na verhuizen ging dat niet meer.
Nu mountinbike ik alleen en soms op de weg met iemand.
Op de weg vind ik toch leuker en ben nu voor een fiets ana het kijken.
En wil dan gaan fietsen

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 29 mar 2010 10:24

Hallo Ton,
Als jij ook zo snel fietst als je schrijft blijf ik graag in je wiel zitten...;-)

Broem broemmmmmm

eric123
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2010 17:37

eric123 31 mar 2010 17:58

...
Laatst gewijzigd door eric123 op 29 jul 2012 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

rubenav
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2010 10:07

rubenav 06 apr 2010 13:59

Hallo, ik ben Ruben.

Ik ben 19 jaar en zo'n vijf jaar volg ik het wielrennen zeer intensief. Ongeveer twee jaar geleden begon ik te twijfelen of ik niet een eigen fiets wilde gaan kopen. Mijn ouders waren het er toen niet mee eens, omdat het teveel kostte en teveel ruimte in ging nemen en veel tijd. Eigenlijk heb ik altijd wel interesse gehouden in het kopen van een fiets, maar het feit dat mijn ouders er zo op tegen waren heb ik het niet gedaan. Nu ben ik sinds dit jaar op kamers gegaan en nu ik mijn eigen plekkie heb vond ik dat ik gewoon zelf lekker over alles mocht beslissen. Nu heb ik dan ook vorige week toch maar gewoon een racefiets gekocht, hehe. Hij komt deze week binnen en ik heb er nu al zin in!
Trek 2.1 2010

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 10 apr 2010 21:59

Mmmm, ik ben al enigszins actief op dit forum zonder me te hebben voorgesteld.
Ik heet Walter en ben 38 jaar. Ik loop al sinds mijn 14e of 15e met een onderbreking van een jaartje ofzo. Onlangs heb ik voor het eerst een halve marathon gelopen (Schoorl). Sinds 2001 heb ik een Specialized Rockhopper die ik vorig jaar volledig heb gemoderniseerd en geupgrade. Ook ben ik medio 2009 veel meer gaan mtb-en. Omdat het wegfietsen me ook wel trok heb ik in februari 2010 een Cube Agree Race uit 2008 gekocht (2e hands dus).
Nog geen spijt van gehad. Binnenkort de Ronde van Noord-Holland fietsen en 5 juni Limburgs Mooiste. Misschien dat er volgend jaar zomer wat bergritten inzitten maar dit jaar hopelijk nog wel naar de Ardenne met de MTB.
Affijn, de combinatie van lopen en fietsen bevalt goed.
Oh ja, ik heb ook nog een Brands crosshybride uit ca 2000 waar ik in de vorige eeuw nog wel wat km's op heb gemaakt.

Plaats reactie