Wielrennen op tv
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
nk vrouwen nadert de finish, live op NPO1 nu
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooie NK finale, knap gezien van Lucinda. Erop en erover. Mooi dom gespeeld van de andere ploegen, het leken wel mannen . Liever van 1 dame vooruit verliezen dan iemand uit jouw groepje mogelijk laten winnen.
Less is bore
Vrouwen wielrennen is over het algemeen wat minder explosief dan het mannen wielrennen en het niveau aan de top is toch wat dicht opeen gepakt.daniel1975 schreef:Mooie NK finale, knap gezien van Lucinda. Erop en erover. Mooi dom gespeeld van de andere ploegen, het leken wel mannen . Liever van 1 dame vooruit verliezen dan iemand uit jouw groepje mogelijk laten winnen.
Waar ik me wel vaak over verbaas zijn de afstanden bij vrouwen wedstrijden. 140k over een vlak parcours en dat wordt dan als lang en zwaar gezien? Is het echt niet mogelijk om een wedstrijd over 180-200km te houden voor die dames? Dat moeten ze toch wel aan kunnen lijkt mij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
ik snap niet goed wat je nu wil zeggen....
Met name je 1e alinea niet.
En die afstanden: genoeg meiden hebben er moeite mee, om het nog een beetje aansluiting te laten houden met de instroom van de onderkant snap ik het wel. En dames zijn ECHT minder sterk dan heren. Ze Marianne in topvorm bij een elite heren koers en ze moet blij zijn als ze finisht binnen de tijd vrees ik.
Met name je 1e alinea niet.
En die afstanden: genoeg meiden hebben er moeite mee, om het nog een beetje aansluiting te laten houden met de instroom van de onderkant snap ik het wel. En dames zijn ECHT minder sterk dan heren. Ze Marianne in topvorm bij een elite heren koers en ze moet blij zijn als ze finisht binnen de tijd vrees ik.
Less is bore
Ik kan me herineren dat bij het wk veldrijden ze (ik heb het over de wereldtp dames!) zouden zijn ingeblikt door de junioren. Met een NK die 20km langer is dan de junioren heren heb je het volgens mij wel gehad.
Sowieso zijn bij dame sporten de onderlinge verschillen veel groter. De concurentie bij jongens is veel groter en ze beginnen vaak al eerder er echt voor te leven. Dat is natuurlijk een vicueuze cirkel... om mee te doen moet je ervoor leven. Ik ken verassend veel jongens die op hun 14e al leven als een prof (niet alleen wielrennen). Eten, slapen school.. de rest is sport.
De meeste meisjes worden nu eenmaal niet zo gepusht om te sporten als jongens en ook onderling is het veel minder geaccepteerd. Dit tot profijt van de meisjes die daar lak aan hebben en er wel vol voor gaan
Sowieso zijn bij dame sporten de onderlinge verschillen veel groter. De concurentie bij jongens is veel groter en ze beginnen vaak al eerder er echt voor te leven. Dat is natuurlijk een vicueuze cirkel... om mee te doen moet je ervoor leven. Ik ken verassend veel jongens die op hun 14e al leven als een prof (niet alleen wielrennen). Eten, slapen school.. de rest is sport.
De meeste meisjes worden nu eenmaal niet zo gepusht om te sporten als jongens en ook onderling is het veel minder geaccepteerd. Dit tot profijt van de meisjes die daar lak aan hebben en er wel vol voor gaan
@dc Zou het niet zo zijn dat dames vooral anders gebouwd zijn? Onze lieve heer ze minder spieren gegeven heeft?
Ook meiden en dames kunnen ergens voor gaan, maar je kunt toch geen mannen met vrouwen vergelijken?
Turners en turnsters leven beiden voor hun sport, maar bijv. de paardsprong zullen de dames nooit zo hoog komen. En wat dacht je van een man op de evenwichtsbalk zetten?
Dus ook hier maar eens, mannen en vrouwen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig .
Ook meiden en dames kunnen ergens voor gaan, maar je kunt toch geen mannen met vrouwen vergelijken?
Turners en turnsters leven beiden voor hun sport, maar bijv. de paardsprong zullen de dames nooit zo hoog komen. En wat dacht je van een man op de evenwichtsbalk zetten?
Dus ook hier maar eens, mannen en vrouwen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig .
Heb zojuist gekeken, was wel leuk. De komende week ga ik zeker blijven kijkenbuzz schreef:Bureau Sport is vanaf vanavond 27 juni t/m 3 juli dagelijks te zien om 21u05 op NPO3. Hierin blikken Frank Evenblij en Erik Dijkstra zogezegd met een speciale 7-delige wielerserie vooruit op de start van de Tour de France in Utrecht.steven250 schreef:Zijn er in de aanloop naar de tour nog specials of aanraders op TV? De afgelopen jaren hadden ze vaak op de belg welke leuke inleidende bijdrages, maar ik heb zelf nog niet iets aangekondigd gezien
Het wordt de komende week warm, maar ik voel die tourkoorts al weer opkomen...
-
- Forum-lid
Vanavond 22:10 NPO1: Nomaden van het smalle zadel in Andere tijden Sport, over de Tour van 1954.
- FaustoCoppi
- Forum-lid
Idioot tijdstip imho. Mensen met kinderen die geen vakantie hebben zijn dan of nog niet eens thuis, of aan t eten of de kinderen naar bed aan t brengen. 20:30u was een stuk logischer geweest.