Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 11 aug 2015 22:52

Lance was in de Postal ploeg geen pion, maar een leider.. Maar in het boek van Hamilton gebruikte die ploeg allang doping.. Het werd naar een veel hoger plan gehesen toen LA in de ploeg kwam.. Hij ging in die tijd over lijken door zijn zijn beste vrienden de ploeg uit te gooien en verbannen.. Maar wat armstrong deed in zijn ploeg, deden andere misschien bij hun eigen ploegen, LA is niet heilig maar de rest ook niet, misschien ging Ullrich ook wel over lijken bij zijn ploeg en spoorde iedereen aan op doping te gebruiken.. Wie zal het zeggen..

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 11 aug 2015 23:35

Ullrich een monster? Het zou kunnen maar hij leek mij eerder een product van Oost-Europees topsport denken, en zelfs een beetje een sulletje als je het mij vraagt, die het ook nog jaar in jaar uit klaarspeelde te dik aan de tour te beginnen. Tja, dat zal froome iig niet overkomen :-D.

Lance was een heel aparte hoor, er zullen er niet veel zijn die zo consequent álles er aan doen de overwinning te pakken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 12 aug 2015 07:45

Dat is zeker waar, maar ik denk dat er veel meer is..

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 12 aug 2015 08:51

Ullrich een monster? Heb hem twee keer persoonlijk mogen ontmoeten. Een keer tijdens zijn actieve wielercarriere een redelijk korte ontmoeting voor een criterrium, een minuut of tien met hem gesproken, was toen erg toegankelijk vriendelijk en zelf aimabel te noemen. Twee jaar geleden heb ik hem een aantal malen wat langer gesproken en wat met heb gefietst. Een dergelijke zachte, vriendelijke, hulpvaardige persoon kan in mijn ogen geen monster zijn, zeker niet naar anderen toe. Dat hij zichzelf tot op en over limieten heeft geduwd geloof ik wel maar anderen, nee. LA slecht eenmaal vanaf de zijlijn mogen meemaken 's mogens bij het ontbijt in het rennershotel bij de tourstart in Den Bosch. Wat een hautaine, onprettige, commanderende, egocentrische persoon was dat. Zijn optreden toen in het ongeveer half uur dat ik daar ook was tijdens het ontbijt vervulde mij met plaatsvervangende schaamte over hoe hij omging met ploeggenoten, verzorgers, maar ook hotelpersoneel en anderen. Dit zegt uiteraard allemaal niets, maar gezien wat ik ondertussen allemaal gelezen heb kan ik me LA zeer zeker wel als tiran en spil in georganiseerd dopinggebruik en zelfs opdrachtgever naar anderen om doping te gebruiken zien. Ullrich daarentegen heb ik mogen meemaken als iemand die een ander zelfs slechts voorzichtig iets durft te vragen, laat staan opdrachten zou durven geven.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 aug 2015 13:23

Leuk om te lezen ophetkantje, zo zie ik Ullrich ook (maar ken hem niet hoor, puur van hoe hij over kwam op TV), of iig lijkt dat me een kant van zijn karakter. Sulletje is ook een wat negatieve benadering, hij was natuurlijk ook gewoon een topsporter. En ja net als Lance gebruikte hij natuurlijk ook, maar ik zou die twee ook niet met elkaar vergelijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 12 aug 2015 14:02

Ik vergelijk ze ook zeker niet en verdedig Lance ook niet.. Maar oordeel een boek nooit om zijn kaft.. Iemand kan ook 2 gezichten hebben.. Vroeger toen ik nog veel trainde was onze trainer ook een tiran, terwijl hij voor de buitenwereld een zachtaardig persoon was.. Dus dat zegt ook niet alles armstrong was tegen iedereen hetzelfde enge bazige mannetje.. Terwijl andere lief naar buiten treden en een tiran waren in de ploeg.. Ik denk gewoon dat er veel meer in de jaren 90tig gebeurde dan alleen armstrong..

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 aug 2015 14:18

Als er dus iemand twee gezichten had dan is dat bij Armstrong bewezen. Hij kon ook zeer charmant en grappig uit de hoek komen.

Ik heb van Ullrich nooit iets vervelends gehoord of gezien. Gewoon een rustige jongen uit Rostock. Dopeerde ook maar kon echt geweldig tekeer gaan op die fiets.
Ullrich werd niet voor niets als de tweede Merckx gezien. Tja, Ullrich had toch niet die ultieme drift en liet het nogal eens lopen.

Maar goed. We gaan off topic.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 12 aug 2015 14:49

Off topic mwha ik zie armstrong nog steeds terug komen.. Charmant en grappig om zijn duistere kant te verdoezelen.. Wat niet lukte overigens.. Hij achtte zich onaantastbaar.. Maar niemand houdt eeuwig zijn mond dicht en neemt zo'n geheim mee hey graf in.. Het had heel misschien kunnen slagen als hij 10 jaar met dezelfde ploeg bleef rijden.. Zijn vrienden en vijanden bij zich houden.. Maar hij was zo verwaand dat de personen die zich tegen hem keerde gewoon keihard de ploeg en zijn vertrouwenskring uit te knikkeren!!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 aug 2015 15:12

Ja, die arrogantie heeft Armstrong genekt.
Zoals Dirty Harry zei: 'A man has got to know his limitations'.

Cruciaal was toen hij Landis niet in zijn team wilde opnemen. Domb dropped en Landis werd pissig. The downfall of Mr. Ego :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 12 aug 2015 17:35

Dat is zijn eerste grote fout geweest.. Maar daarvoor ook al fouten gemaakt en mensen weg gestuurd.. Maar die hebben nooit war gezegd. Pas toen Landis begon te praten kwam de rest

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 aug 2015 20:56

Op een forum als dit zijn grote verschillen. De een wil een zwarte fiets de ander een rode. De een train liever vroeg de ander laat. Honderden dingen kunnen we benoemen die met voorkeuren te maken hebben.

Waar ik echter GEEN DROL van begrijp is het feit dat er steeds weer mensen het gedrag van Armstrong proberen te minimaliseren. Al of niet om te suggereren dat andere net zo slecht waren?

Ik snap dat het naar is als een van je helden dood gaat maar Armstrong is geen held. LA is een bedrieger, een crimineel (heeft de boel voor miljoenen opgelicht en collega's zwaar tekort gedaan) een manipulator en een ongeëvenaarde leugenaar. Gewoon een heel fout en slecht mens en z'n goede doelen jasje is een misselijkmakende en hypocriete camouflage.

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 12 aug 2015 21:43

En daar lopen er veel meer op deze aardbol rond die er ook weg mee komen.. Maar ik minimaliseer het gene niet..

Plaats reactie