Tour 2015
Het plan was duidelijk. Een goede klassering voor Kelderman en Gesink. Kelderman is in de lappenmand, maar Gesink doet het erg goed. Lijkt me dat ze het gestelde doel dus wel gehaald hebben.
En betreft mensen zoeken die wel kunnen winnen? Wie hebben ze thuis gelaten die wel potten kan breken? Sowieso zijn ze vooral Nederlands georiënteerd en willen ze geen buitenlandse toprenners meer(Vanmarcke als Nederlandstalige uitzondering), dus de spoeling is superdun. Een Dumoulin of Terpstra gaan echt niet naar Lotto (kunnen ze ook niet meer betalen gok ik).
Zoals al eerder gesteld, het is het gevolg van de beslissingen van 15 jaar geleden toen over de as van de TdF ook de opleidingsploeg aan het werk ging. We kunnen niet ontkennen dat het qua klassementsrenners echt wel resultaat heeft opgeleverd (en ook een toptijdrijder als Dumoulin), maar de rest van ons wielrennen is er niet beter op geworden.
Maar laten we wel zijn, het was voor de Rabo-opleidingsploeg ook al diep triest met de klassiekers en eendags wedstrijden.
Ik vind het interessant om te kijken of de Rabo opleidingsploeg nou een versterking voor het vaderlandse wielrennen is gebleken. Het is in ieder geval toch een beetje mono-cultuur gebleken.
En betreft mensen zoeken die wel kunnen winnen? Wie hebben ze thuis gelaten die wel potten kan breken? Sowieso zijn ze vooral Nederlands georiënteerd en willen ze geen buitenlandse toprenners meer(Vanmarcke als Nederlandstalige uitzondering), dus de spoeling is superdun. Een Dumoulin of Terpstra gaan echt niet naar Lotto (kunnen ze ook niet meer betalen gok ik).
Zoals al eerder gesteld, het is het gevolg van de beslissingen van 15 jaar geleden toen over de as van de TdF ook de opleidingsploeg aan het werk ging. We kunnen niet ontkennen dat het qua klassementsrenners echt wel resultaat heeft opgeleverd (en ook een toptijdrijder als Dumoulin), maar de rest van ons wielrennen is er niet beter op geworden.
Maar laten we wel zijn, het was voor de Rabo-opleidingsploeg ook al diep triest met de klassiekers en eendags wedstrijden.
Ik vind het interessant om te kijken of de Rabo opleidingsploeg nou een versterking voor het vaderlandse wielrennen is gebleken. Het is in ieder geval toch een beetje mono-cultuur gebleken.
- Infinito GB
- Forum-lid
Kan iemand even vertellen waar Geesink is gebleven? Zit op mijn werk en kan alleen via de TdF app het verloop volgen.
Zie Geesink niet meer in het lijstje klassementsrenners
Zie Geesink niet meer in het lijstje klassementsrenners
11th op 4 minuten van de kop. Bij Froome
Laatst gewijzigd door EmPeHa op 25 jul 2015 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Infinito GB
- Forum-lid
Thanks.
Helaas is de verbinding met de live tracking slecht. De helft van de tijd zijn er geen gegevens van Gesink beschikbaar.
- SevenofNine
- Forum-lid
Wat een geweldige etappe tot nu toe de Colombianen die het ongeacht ploegbelangen voor elkaar opnemen. Wat een strijd.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb zojuist de klimtijd op Alpe d 'Huez even opgenomen. Met een ruime 40 minuten voor Quintana toch zo'n vier minuten trager dan Pantani.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
mooie finale (en tour dit jaar) hoor, jammer dat de klim niet 10 km langer duurde
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
p.s. heeft er iemand ooit een renner wel eens op zo'n gele Mavic fiets zien stappen bij pech?
Inderdaad, het is toch de valpartij van Bouhanni in Rotterdam die voor Quintana de beslissende achterstand (1:28) heeft opgeleverd.
Hoort bij het wielrennen. Maar ik wil Froome nooit meer horen zaniken over ze-demarreren-terwijl-ik-pech-heb.
Iemand opgevallen dat je anno 2015 met een kwartier achterstand 7e kan worden? Naar mijn gevoel zijn de tijdsverschillen groter dan ooit (maar dat zou ik moeten opzoeken). Het zegt veel (maar wat?). EDIT: nee, dat is toch vrij normaal, zo leert een snelle blik op Wikipedia.
Hoort bij het wielrennen. Maar ik wil Froome nooit meer horen zaniken over ze-demarreren-terwijl-ik-pech-heb.
Iemand opgevallen dat je anno 2015 met een kwartier achterstand 7e kan worden? Naar mijn gevoel zijn de tijdsverschillen groter dan ooit (maar dat zou ik moeten opzoeken). Het zegt veel (maar wat?). EDIT: nee, dat is toch vrij normaal, zo leert een snelle blik op Wikipedia.
Laatst gewijzigd door ponsteen op 25 jul 2015 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.