Garmin Edge 800 topic deel 2
Wil graag een Garmin kopen. Na veel uitzoeken ben ik er uit wat ik wil, een Garmin Edge 810. Ik had alleen nog een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Volstaat de City Navigator kaart om goed te navigeren op de racefiets? Dat wordt mij niet echt duidelijk als ik alle berichten lees. Lees wel dat OSM gedetailleerder is, maar voor mij is het belangrijk dat ik gewoon de goede kant op rijd, ga niet off road.
Het prijsverschil tussen wel of geen navigatiebundel is 40 euro. Die 40 euro wil ik best betalen als ik niet moeilijk hoef te doen met OSM. Wat dat betreft heb ik het liefst zo simpel mogelijk. Maar wil voor dat geld wel dat het oke is en er niet onder het fietsen tegen aan loop dat het onvolledig is. Iemand advies? Hoor het graag, dank alvast!
Het prijsverschil tussen wel of geen navigatiebundel is 40 euro. Die 40 euro wil ik best betalen als ik niet moeilijk hoef te doen met OSM. Wat dat betreft heb ik het liefst zo simpel mogelijk. Maar wil voor dat geld wel dat het oke is en er niet onder het fietsen tegen aan loop dat het onvolledig is. Iemand advies? Hoor het graag, dank alvast!
-
- Forum-lid
- Contact
Een fout bestand.
Controleer de inhoud met JaVaWa Device Manager programma en in Extra menu ook laten controleren op foute tcx en fit bestanden. Soms geeft BaseCamp ook al aan welk bestand niet goed is te lezen.
Pas als dat corrupte bestand is verwijderd zal synchroniseren weer werken.
Controleer de inhoud met JaVaWa Device Manager programma en in Extra menu ook laten controleren op foute tcx en fit bestanden. Soms geeft BaseCamp ook al aan welk bestand niet goed is te lezen.
Marco
Heb ook de ervaring dat wel/niet tbt samenhangt met de kaart die wordt gebruikt. Immers, als ik een route laad met CN da worden afslagen meestal wel weergegeven. Maar laad ik met OFM dan meestal niet. Vandaar dat ik vaker de truc uithaal om eerst de route te laden met CN. en daarna van kaart wisselen naar OFM (al dan niet met herstart) . Maar ik vind het zo omslachtig en zou graag direct vanuit Basecamp/Mapsource een route laden waarmee tbt gewoon doet wat ie moet doen. Mochten er nog alternatieve suggesties zijn, dan houd ik me aanbevolenscheurneus schreef:Lastige met route is dat de kwaliteit van de kaart bepaalt hoe goed de route is. Dat soms afslagen niet worden weergegeven kan betekenen dat het een doorlopende weg is die de bocht om gaat en er ook een rechtdoor weg is. Maar bij OSM kaarten kan het ook zijn dat de markering in de kaart niet helemaal goed staat.
Probeer eens een tocht te maken die alleen over CN kaart wegen gaat, krijg je dan ook het probleem dat afslagen niet worden genoemd?
De methodiek van RTWtool is om een koers te maken die onafhankelijk is van de kaart, maar wel met aanwijzingen, alleen op een andere manier dan de standaard tbt, afslagbegeleiding moet dan ook uitl.
Pagina 1 gelezen maar ik heb toch nog een paar vraagjes:Lcsmet schreef:Op pagina 1 staat jet antwoord op je vraag.
Ondertussen zijn er toch nog altijd die denken dat het anders kan.
Dat kan ook maar soms kan het ook niet en dan beginnen de frustraties.
Gewoon de richtlijnen van Havana volgen en dan kan het altijd
Hoe zet ik een GPS-file op mijn Garmin?Dat kan automatisch, via Mapsource of Basecamp, via de optie 'Send to GPS'. Handmatig kan ook; je dient dan het bestand (bijv. GPX of TCX) handmatig te kopiëren naar de map 'Newfiles' op de microSD-kaart of op de Garmin (maakt geen verschil welke van de twee je kiest).
Sommige sites (waaronder Gpsies.com) bieden de mogelijkheid GPS-files direct naar de Garmin te versturen m.b.v. een browser plug-in. Let hierbij op dat je deze optie alleen gebruikt voor tracks/courses (TCX formaat) en niet voor routes. Routes altijd eerst zelf importeren en natekenen Mapsource / Basecamp.
De bestanden welke ik heb ontvangen zijn GPX tracks, als ik deze in de verkenner naar de map newfiles op de SD kaart zet loopt de Edge dus vast bij het aanzetten (loading maps).
Deze GPX file in GSpies geimporteerd en als TCX gedownload en handmatig via de verkenner op de SD kaart gezet en het opstart probleem is verholpen.
RechtsVia Basecamp naar het toestel versturen gaat werkt bij mij ook niet. Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Ligt het aan de SD kaart (formateren en kaarten opnieuw installeren)? Zijn de GPX file mogelijk corrupt?
Iemand zo vriendelijk om eens naar zo'n GPX file kan kijken/testen?
Bedankt alvast
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
p.s het laden van de maps kan soms wat langer duren een paar minuten.vincent75 schreef:Pagina 1 gelezen maar ik heb toch nog een paar vraagjes:Lcsmet schreef:Op pagina 1 staat jet antwoord op je vraag.
Ondertussen zijn er toch nog altijd die denken dat het anders kan.
Dat kan ook maar soms kan het ook niet en dan beginnen de frustraties.
Gewoon de richtlijnen van Havana volgen en dan kan het altijd
Hoe zet ik een GPS-file op mijn Garmin?Dat kan automatisch, via Mapsource of Basecamp, via de optie 'Send to GPS'. Handmatig kan ook; je dient dan het bestand (bijv. GPX of TCX) handmatig te kopiëren naar de map 'Newfiles' op de microSD-kaart of op de Garmin (maakt geen verschil welke van de twee je kiest).
Sommige sites (waaronder Gpsies.com) bieden de mogelijkheid GPS-files direct naar de Garmin te versturen m.b.v. een browser plug-in. Let hierbij op dat je deze optie alleen gebruikt voor tracks/courses (TCX formaat) en niet voor routes. Routes altijd eerst zelf importeren en natekenen Mapsource / Basecamp.
De bestanden welke ik heb ontvangen zijn GPX tracks, als ik deze in de verkenner naar de map newfiles op de SD kaart zet loopt de Edge dus vast bij het aanzetten (loading maps).
Deze GPX file in GSpies geimporteerd en als TCX gedownload en handmatig via de verkenner op de SD kaart gezet en het opstart probleem is verholpen.
RechtsVia Basecamp naar het toestel versturen gaat werkt bij mij ook niet. Iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Ligt het aan de SD kaart (formateren en kaarten opnieuw installeren)? Zijn de GPX file mogelijk corrupt?
Iemand zo vriendelijk om eens naar zo'n GPX file kan kijken/testen?
Bedankt alvast
Ik laad alle files in gpsies en download ze in een Garmin tcx course bestand en vervolgens in de map newfiles en nooit een probleem.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Loading maps duurt inderdaad langer als je ritten op je Garmin hebt gezet. Feitelijk ligt dat niet aan het laden van de kaart maar aan het feit dat de Garmin de gpx/tcx bestanden op de achtergrond aan het omzetten is naar .fit. Je zult ook zien dat het originele bestand verdwenen is uit de map newfiles.
Sorry, dit had ik al geprobeerd. En ook mijn oude activiteiten al verwijderd van het apparaat.scheurneus schreef:Een fout bestand.
Toch nog maar eens met JaVaWa gekeken wat er loos is en heb dan de GarminDevice.xml ook verwijderd. Garmin opnieuw gestart en ook opnieuw weer in Express toegevoegd. Maar hij wil nog steeds niet
Er zal wel een bestand fout zijn op het apparaat maarja welke?
Edit
Ik bedacht ineens dat het de SD kaart kon zijn maar zonder kaartje synct hij ook niet.
Trappe doe je met je benen.
-
- Forum-lid
- Contact
JDM in Extra menu de mogelijkheid om te controleren op corrupte TCX/GPX/FIT bestanden, die geprobeerd?
Marco
Probeer het uit zou ik zeggen,dus even je Garmin links laten liggen en een bakkie koffie doenvincent75 schreef:Oké, maar toch niet meer als 5 minuten, of ben ik gewoon te ongeduldig?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dan doe je toch handmatig synchen,de Garmin site heeft zoveel problemen geeft bij mij ook wanneer ik een rit bewerkt fout bij opslaan maar hij slaat gewoon op wat ik bewerk.Trappe schreef:Sorry, dit had ik al geprobeerd. En ook mijn oude activiteiten al verwijderd van het apparaat.scheurneus schreef:Een fout bestand.
Toch nog maar eens met JaVaWa gekeken wat er loos is en heb dan de GarminDevice.xml ook verwijderd. Garmin opnieuw gestart en ook opnieuw weer in Express toegevoegd. Maar hij wil nog steeds niet
Er zal wel een bestand fout zijn op het apparaat maarja welke?
Edit
Ik bedacht ineens dat het de SD kaart kon zijn maar zonder kaartje synct hij ook niet.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.