Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 13 sep 2015 09:18

@boswielrenner: als je kaarten echt wilt uitzetten moet je de extensie van de betreffende bestanden veranderen, of ze verwijderen of verplaatsen. Zolang een bestand in het Garmin directory met de extensie "img" staat wordt het verwerkt door de software, ook als je de kaart disabled hebt.

@allen: weet iemand of je bij live segmenten de Segmenten, die Strava op basis van een bepaald (blijkbaar achterlijk) algoritme toevoegt aan je eigen en starred segementen, kunt uitzetten?
Afbeelding

TdeWolff
Forum-lid

TdeWolff 13 sep 2015 11:57

ericpeters schreef: @allen: weet iemand of je bij live segmenten de Segmenten, die Strava op basis van een bepaald (blijkbaar achterlijk) algoritme toevoegt aan je eigen en starred segementen, kunt uitzetten?
Ja, dat kan. Als je bij Strava naar "Mijn segmenten" gaat, vindt je daar de optie om dit uit te schakelen.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 14 sep 2015 10:13

Eerste akkefietje met de 1000 gehad.
Wil zondag morgen de Garmin aanzetten voor een klein ritje, is de batterij helemaal leeg! ‘Gelukkig’ had ik ook een lekke band. Omdat het vervangen van de band wat langer duurde (had geen enkele reserve band met losse kern liggen), was er net voldoende tijd om Garmin een heel klein beetje op te laden.

Vreemde was, dat ik de Edge een dag eerder volledig opgeladen weg had gelegd. Nu vermoed ik dat de Edge automatisch in de slaapstand is gegaan. Omdat Wifi in de slaapstand wel actief blijft, heeft dit de batterij wellicht leeg getrokken. Toch vreemd natuurlijk dat in de slaapstand een volle batterij na circa 24 uur leeg is. Iemand ervaring hiermee? Wellicht dat hij toch ergens half in een slaapstand is blijven hangen.
Heb nu de automatische slaapstand uitgeschakeld en schakel apparaat dus handmatig uit (‘voeding uit’).

De manier van opladen vind ik overigens ietwat vreemd. Als ik de Edge, vanuit uit-stand, aan een oplader hang, gaat hij aan. Omdat dan schermverlichting (ook al staat deze als uit ingesteld), GPS, etc allemaal aan gaat, zal opladen langer duren. Zet Garmin dus zodra ik oplader erin gestoken heb, handmatig uit (waarna je het oplaadscherm ziet wat ik okay vind). Trek je na het opladen de stekker eruit, gaat Garmin weer automatisch aan…
Niet zo erg allemaal, maar een beetje vreemd en onhandig. Waarom niet eenvoudig zoals bij een telefoon. Ga je die opladen vanuit een uit stand, blijft ie gewoon uit (en vanuit een aan stand gewoon aan).

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 14 sep 2015 21:51

Nou als ik m aan mijn eigen laptop hang (zet mn Garmin altijd echt uit als via bluetooth de boel is geupload) blijft ie uit en gaat ie laden. Hang ik m in de USB van het keyboard van de pc van m'n vrouw gaat ie wel aan. Kan ik m daarna wel uitzetten en dan blijft ie ook gewoon uit.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 15 sep 2015 23:30

Okay, thanks. En wat als je 'm (nadat je 'm handmatig uit had gezet via 'voeding uit') direct aan een USB adapter in een WCD hangt? Zou toch een zelfde reactie als bij mij moeten geven (verschillen tussen laptops en USB poorten in bv keyboard kan ik mij nog iets bij voorstellen; uitgangsvermogen/spanningen niet altijd gelijk).

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 16 sep 2015 07:31

Dat deed ik op vakantie en dan blijft ie ook gewoon uit.

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 16 sep 2015 08:50

Dat is toch wel heel straf! Iemand anders ervaring? Ik gebruik gewoon dezelfde adapter/oplader die ik ook voor m'n bv telefoon gebruik. Zodra ik 'm insteek, gaat Garmin aan. Tevens gaat de schermverlichting volledig aan (ondanks dat ik deze uit heb staan). Van verlichting kan ik nog wel bevatten (zie dit ook bij m'n laptop; zodra ik deze aan netspanning hang, gaat schermverlichting op 'vol'. Is overigens ook gewoon een instelling op m'n laptop die ik zelf kan aanpassen).

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 16 sep 2015 09:13

Mijn Edge 1000 gaat ook altijd aan, zodra de USB poort wordt aangesloten (oplader en PC).

Ik zet de Edge altijd in de slaapstand, nadat deze is opgestart.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 sep 2015 18:15

TdeWolff schreef:
ericpeters schreef: @allen: weet iemand of je bij live segmenten de Segmenten, die Strava op basis van een bepaald (blijkbaar achterlijk) algoritme toevoegt aan je eigen en starred segementen, kunt uitzetten?
Ja, dat kan. Als je bij Strava naar "Mijn segmenten" gaat, vindt je daar de optie om dit uit te schakelen.
Thanks,

Ik zat dit in GC te zoeken. Blijf het raar vinden dat hij mij een hele waslijst van "populaire segmenten" in Provincies waar ik nooit met de fiets kom toevoegt en bijvoorbeeld de Cauberg niet.
Afbeelding

toontje68
Forum-lid

toontje68 17 sep 2015 13:11

GJEvK schreef:Nope geen enkel probleem mee. Enige probleem dat ik met autopause heb is dat tijdens een workout deze niet werkt. Maar voor de rest stopt ie gewoon netjes en gaat ie weer keurig verder als ik rij. Laatste updates geïnstalleerd trouwens, weet niet of het een bug in een oudere versie is.
OK bedankt! Voorzie het toestel altijd van de nieuwste updates.. Wachten maar af.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Tzen
Forum-lid

Tzen 20 sep 2015 10:28

boswielrenner schreef:Vraag over live segmenten Strava op Garmin Edge 1000. Ik ben een beetje lost. Hoe zit het nou? Heb je een Strava premium account nodig om live segmenten op de edge 1000 te ontvangen of moet je een instelling doen op de smartphone en/of edge 1000? Zo ja welke dan, want ik kan in mijn garmin connect niets vinden. Kortom; kan iemand kort uitleggen welke stappen ik moet doen qua instellingen, firmware (ik heb volgens mij de laatste versie op mijn edge 1000) ect.
Dank je wel.
Zonder Strava Premium kan je het ook laten werken. Je hebt iets meer stappen nodig, maar het is wel gratis: http://gniza.org/segments/

Rechtsboven via "Getting Started" op de website heb je de uitleg hoe het precies werkt.

maarten.schollaert
Forum-lid

maarten.schollaert 27 sep 2015 15:50

Beste,

sinds enkele maanden heb ik ook een Edge in bezit.
Werkt vlot, dus daar geen problemen.
Maar waar ik wel met een probleem zit als in mijn rit via Garmin Connect op Strava wil plaatsen.
De rit komt er goed op, en de bekers (PR's of heel soms een KOM :D ) ook, maar als ik dan 1 keer scroll zijn deze terug weg.
Dus bv gisteren had in na mij rit 7 bekers, dit zag ik aan het hoofdscherm van mij Strava.
Als ik dan de segmenten wil bekijken, dan zij ze weg (ook in het hoofdscherm)

Is er iemand dit dit probleem ook heeft, of nog beter, hiervoor een oplossing weet.

bedankt,

mvg,

Plaats reactie