Het grote schijfremmentopic
^ dat dus
(En meer onderhoud, en minder mooi, en minder aero, en zo zijn er nog wel meer argumenten te verzinnen)
In het kader van deze discussie wel geinig
(En meer onderhoud, en minder mooi, en minder aero, en zo zijn er nog wel meer argumenten te verzinnen)
In het kader van deze discussie wel geinig
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het allemaal niet moeilijker maken dan het is.
Heb je alu velgen nodig op je auto? ? Neen
Heb je een servostuur nodig op je auto? Neen
Heb je een airco nodig in je auto? Neen
Heb je elke winter een nieuwe jas nodig? Neen
Heb je klapschaatsen nodig? Neen
Heb je sneakers nodig? Neen
Heb je 3 soorten beleg nodig? Neen
Heb je een vrouw/man nodig? Neen
.........
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je hebt het niet allemaal nodig maar toch hebben we veel van deze dingen
Heb je alu velgen nodig op je auto? ? Neen
Heb je een servostuur nodig op je auto? Neen
Heb je een airco nodig in je auto? Neen
Heb je elke winter een nieuwe jas nodig? Neen
Heb je klapschaatsen nodig? Neen
Heb je sneakers nodig? Neen
Heb je 3 soorten beleg nodig? Neen
Heb je een vrouw/man nodig? Neen
.........
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je hebt het niet allemaal nodig maar toch hebben we veel van deze dingen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Prima natuurlijk om iets te willen om de mooi. Maar kom dan niet met onzin argumenten aan.
(Los van het feit dat ik er als consument niet op zit te wachten schijven door mijn neus gedrukt te krijgen door de marketingmachine)
(Los van het feit dat ik er als consument niet op zit te wachten schijven door mijn neus gedrukt te krijgen door de marketingmachine)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er zijn wel degelijk argumenten maar deze kunnen zowel pro als contra gebruikt worden.53x11 schreef:Prima natuurlijk om iets te willen om de mooi. Maar kom dan niet met onzin argumenten aan.
En je hebt volkomen gelijk dat de marketingafdelingen van de verschillende, vooral grote, merken ons allemaal willen laten overgaan wat dat brengt gewoon extra omzet mee.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik herhaal mezelf nog maar een keer:
Karl66 schreef:Voor alle duidelijkheid, als je een fiets met schijfremmen wilt hebben, koop er gewoon lekker eentje. Of dat nou is omdat je het gewoon mooi vindt, omdat je ze stoer vindt staan, omdat je de nieuwste techniek wilt, omdat de tijdschriften en websites er mee vol staan of om wat voor reden dan ook. Maar wees daar dan ook eerlijk over en verkoop het niet als de oplossing van een probleem, want dat probleem is er gewoon niet.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
@lcsmet: draadloos schakelen is ook onnodig
Less is bore
Kleren zijn ook al zo onnodig, je kunt het halve jaar gewoon in je nakie lopen en de andere helft in vuilniszakken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zelfs stickers kun je laten zitten.....
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ik zie nog steeds geen argumenten om voor velgremmen te kiezen. Wat is er nu echt beter aan een velgrem?
Het ziet er beter uit, het remt net zo goed (in droge omstandigheden), het is makkelijker te onderhouden, het is goedkoper, het is lichter, bij slecht weer heb je een ingebouwde ABS, wielen wisselen is makkelijker.
Kijk, ik woon wel in de bergen (bij Annecy), maak tussen de 100.000 en 200.000 hoogtemeters per jaar, rijd met meerdere weertypes en mijn velgjes (remranden) hebben het gehad na 30.000 km. Dat doet pijn als je mooie wielen wil rijden. En daarbij blijkt de betrouwbaarheid van disks op natte afdalingen werkelijk in geen enkele verhouding te staan te wat ik gewend ben bij velgremmen (die het in een droge afdaling prima doen (mits ik vooraf niet te veel in het nat gereden heb want dan zijn de kabels zo brak dat de achterrem zowat functieloos is) ).arjan schreef:Kennelijk slijt bij velen de alu remranden snel weg. Vraag, wat moet ik dan doen om mijn alu remranden te verslijten? Ik heb een stel Eurus wielen van 5 jaar oud met 45000 km erop (zitten niet op mijn winterfiets) en die zijn nog altijd goed, ik krijg ze maar niet versleten.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
In het geval van HenkV zou ik met zekerheid ook aan de schijven gaan. Maar wel onder protest, want ik blijf het oerlelijk vinden (zowel de dartborden zelf als de Eiffeltorens).
Het Eiffeltorenprobleem zal er wel uit geïtereerd worden denk ik.
Het Eiffeltorenprobleem zal er wel uit geïtereerd worden denk ik.