Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 18 aug 2016 22:31

Als je tweede word op zo'n wedstrijd en je doel was winnen dan hoor je als topsporten pissed off te zijn. Anders heb je namelijk niet een winnaarsmentaliteit en was je nooit zo hoog gekomen.
Maak joe woar

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 18 aug 2016 22:44

Absolute hoogtepunt van deze olympische spelen:

Nikki Hamblin en Abby d'Agostino die elkaar weer overeind helpen na een valpartij in de atletiek.

Afbeelding

Absolute dieptepunt:

Judoka Islam El Shehaby die na zijn wedstrijd weigert om zijn Israelische tegenstander Or Sasson de hand te schudden.

Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 aug 2016 22:51

Ik ga even pitten aangezien ik later toch echt wel de finale 200 meter mannen (03:30) met Martina wil zien.

Brons kan maar zilver zal erg moeilijk zijn tenzij b.v. Lemaitre een foutje maakt. Lemaitre was tijdens de voorrondes toch wel erg sterk.
Martina de snelle en frivole. Altjd lachen die gast. Geweldige sportman!
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 18 aug 2016 23:32

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/18/gel ... 9-a1516931 Wat een gênante spelen. Ze hangen aaneen van de diefstallen, corrupte bestuurders en scheidsrechters, bouwvallen, lege tribunes en als kers op de taart: een feestje voor de heel kleine elite van de Brazilianen om nog maar te zwijgen van de aanslag op de schatkist. Je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat, echt leuk! Op naar het voetbal WK in Quatar. (maar eerst bombarderen we Syrië nog even plat)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 18 aug 2016 23:40

Karl66 schreef:Gelukkig hebben wij bij het wielrennen Marianne, die in tegenstelling tot Dafne wel onze nationale knuffel is. Oh nee, die heeft ook eens vanuit frustratie om een verloren WK (volgens mij) een vuilnisbak in elkaar getrapt... :o :o :o
Ik kan het me héél goed voorstellen. Je bent 4 jaar lang compleet gefocussed op een ding; een gouden medaille. Niet meedoen. Niet een medaille. Maar een gouden medaille. (hoezo autisme ;)) En dan op het moment supreme lukt het net niet. Je hebt gejaagd en de prooi is je nét onglipt. Veel ingewikkelder dan dat is het denk ik ook niet. Als het mij zou overkomen zou ik waarschijnlijk de boarding aan gort trappen ofzo. Ik kan ook ontzettend slecht met teleurstelling omgaan. Alleen op mijn peppeltjes sportniveau komt het godszijdank niet op teevee.
Wat iemand dan vervolgens een kampioen maakt is hoe hij/zij daar mee om gaat. Niet in blijven hangen maar verder. En zeker niet botvieren op een tegenstander of onschuldige ballenjongen of iets dergelijks. En hopelijk als het een beetje ingedaald is je realiseren dat een zilveren plak op de OS nog steeds iets fenomenaals is.

Eerlijk gezegd vind ik het een geruststellend iets dat ook supermensen als Epke Zonderland of Dafne Schippers gewoon stommiteiten begaan en mindere kantjes hebben. Gelukkig wel. Het zijn net mensen. 8-)

En ik vind dus dat die kapotgetrapte vuilnisbak van Marianne Vos op haar palmares moet.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 19 aug 2016 11:22

afrit13 schreef:Absolute hoogtepunt van deze olympische spelen:

Nikki Hamblin en Abby d'Agostino die elkaar weer overeind helpen na een valpartij in de atletiek.

Absolute dieptepunt:

Judoka Islam El Shehaby die na zijn wedstrijd weigert om zijn Israelische tegenstander Or Sasson de hand te schudden.
Dieptepunt vond ik toch het braziliaans publiek bij de uitreiking van het polsstok hoogspringen.

Hoogtepunt helemaal mee eens!

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 19 aug 2016 17:26

Vanuit wieler perspectief gezien alleen nog het mountainbiken op het programma.
Ik zou het fantastisch vinden als Sagan een medaille wint maar realiseer me dat die kans natuurlijk niet groot is.

anderson99
Forum-lid

anderson99 19 aug 2016 17:48

Als het Franse team een voedselvergiftiging krijgen en het Zwitserse team een bus ongeluk krijgen is de kans nog klein dat Sagan een medaille wint. Dan heb je nog Kulhavy, Fontana en paar Spanjaarden die beter zijn dan Sagan.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 19 aug 2016 19:42

Als een sporter na een (verloren) wedstrijd zijn frustratie wil uitten zoals Dafne Schippers, heb ik geen moeite mee.
Het zijn haar eigen spullen.
Daarbij komt dat er een uur later realistisch over gepraat kon worden.
Ik heb veel meer moeite als sporters spullen van anderen slopen in hun frustraties, zoals Pieters toen bij PSV en Pellè bij Twente.
Als Marianne Vos echt ooit haar frustraties heeft losgelaten op een vuilnisbak vind ik dat heel jammer van deze grote sportvrouw.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2016 19:54

Het was Sven Kramer volgens mij en niet MV.
Less is bore

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 aug 2016 20:08

daniel1975 schreef:Het was Sven Kramer volgens mij en niet MV.
Kan me nog wel het voorval herinneren dat Fabris (tijdens een wereldbeker-wedstrijd in Salt Lake City) het wereldrecord op de 5000 meter van Sven Kramer afpikte, nadat Kramer in de rit ervoor iets langzamer was. Toen gooide Kramer op het middenterrein iets keihard naar de grond. Dacht dat het een bidon was. Een week later pakte Kramer het wereldrecord alweer terug.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2016 20:15

En de bekende bril na 'de wissel' natuurlijk.
Less is bore

Plaats reactie