Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Hoeft ook niet nu. Je kan dat later, in betere tijden, ook nog laten doen.SqueeZer schreef: ↑30 mar 2020 16:03 Voor de mensen die typen om het te laten testen, ik had dit reeds aangevraagd bij de huisarts maar aangezien ik op dit moment geen symptomen heb is er niet voldoende motivering om mij te testen vanwege tekort aan deze testen ...
In het kort, ik wil mij laten testen maar raak er niet aan want niet ziek ..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
We testen mensen met symptomen niet, behalve als ze in een risico groep vallen en er slecht aan toe zijn, maar je gaat wel vragen om zonder symptomen getest te worden?SqueeZer schreef: ↑30 mar 2020 16:03 Voor de mensen die typen om het te laten testen, ik had dit reeds aangevraagd bij de huisarts maar aangezien ik op dit moment geen symptomen heb is er niet voldoende motivering om mij te testen vanwege tekort aan deze testen ...
In het kort, ik wil mij laten testen maar raak er niet aan want niet ziek ..
Superlogisch zelfs. Niet alleen voor jou persoonlijk, maar ook op populatieniveau (beleid maken met halve info is niet echt handig...) Alleen: er zijn heel weinig testkits. Huisartsen kunnen zichzelf niet eens fatsoenlijk testen. Het probleem is niet de huisarts, maar het tekort aan testen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat verwachten jullie mbt het schooljaar? Is dat al afgesloten of na de meivakantie weer opstarten?
Als je het hebt over invloed op je leven (de originele vraag in dit topic), dan is dit wel de grootste impact.
Geen moment rust en een kind wat gefrustreerd raakt omdat ze het niet snapt.
Moet er niet aan denken hoe dat voor kinderen is in minder stabiele gezinnen/situaties
Als je het hebt over invloed op je leven (de originele vraag in dit topic), dan is dit wel de grootste impact.
Moet er niet aan denken hoe dat voor kinderen is in minder stabiele gezinnen/situaties
Less is bore
Grootste impact is volgens mij het kwijtraken van een dierbare. Het kwijtraken van je bedrijf of baan vind ik ook nog wel wat erger dan de kinderen thuis hebben.
Er zijn groepen mensen die het nu niet begrijpen zoals dementerenden en autisten dat is ook erg.
En niet te vergeten de groep die je zelf aanhaalt van kinderen waar thuis geen veilige omgeving is.
Ik loop de deur niet plat bij mijn bejaarde moeder maar vind het wel vervelend dat ik nu al weken niet meer bij haar ben geweest.
En zo kan het lijstje nog wel verder worden aangevuld.
Drie continu ruziënde kinderen zoals bij ons in huis het geval is zijn klein leed in vergelijking met het grote leed in deze wereld.
Er zijn groepen mensen die het nu niet begrijpen zoals dementerenden en autisten dat is ook erg.
En niet te vergeten de groep die je zelf aanhaalt van kinderen waar thuis geen veilige omgeving is.
Ik loop de deur niet plat bij mijn bejaarde moeder maar vind het wel vervelend dat ik nu al weken niet meer bij haar ben geweest.
En zo kan het lijstje nog wel verder worden aangevuld.
Drie continu ruziënde kinderen zoals bij ons in huis het geval is zijn klein leed in vergelijking met het grote leed in deze wereld.
Ik zie 3 scenario'sdaniel1975 schreef: ↑30 mar 2020 19:11 Wat verwachten jullie mbt het schooljaar? Is dat al afgesloten of na de meivakantie weer opstarten?
1. het optimistische scenario: na meivakantie weer open
2.het pessimistische scenario: pas na zomervakantie weer open
3. ergens daartussen in: 1 juni.
Vrees dat het 2 of 3 wordt. Ik denk dat de regering best durft te kiezen voor scenario 1, maar als je dan wéér moet verlengen verlies je in 1x al je goodwill. Dus dan speel je liever op safe en kies je voor 2 of 3. Beetje zoals ze met de evenementen ook gedaan hebben.
Ze hebben vorige week en vandaag al wat laten lekken en de weerstand viel mij heel erg mee, dus scenario 1 lijkt me onwaarschijnlijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hoop van niet
En hoe gaan werkgevers daar mee om?
En hoe gaan werkgevers daar mee om?
Less is bore
Xander van der Wulp (NOS) hintte in het journaal toch op optie 1.
Bij de universiteiten en hogescholen is het al vrij duidelijk: tot de zomer geen fysiek onderwijs. Het grote punt dat wij nu aan het oplossen zijn, is hoe wij toetsen/tentamens e.d. gaan afnemen. De middelbare scholen gaan (vermoed ik) ook grotendeels dicht tot het volgende schooljaar. De enige reden die ik kan zien dat de basisscholen wel weer opengaan, is om de ouders een beetje rust te geven.
Vandaag zitten we volgens het RIVM op 11750 mensen die na een test positief bleken.
864 zijn er overleden en zo'n 1000 mensen op de IC volgens de stichting Nice.
Onderhand hoor ik hier in Brabant om mij heen steeds meer mensen die griep hebben en de symptomen beschrijven zoals die bekend zijn van Corona. Zelf had ik afgelopen dagen ook last van de griep maar denk dat ik alweer op weg ben naar herstel, Of het Corona was? Waarschijnlijk wel want het heerst op het dorp, of ik het had? Tja.
Als ik nu naar de politiek kijk dan denk ik, doe eens ff een representatieve steekproef zodat je vast kunt stellen hoe de vork nu in de steel zit. Want met alleen mensen testen die meer dood dan levend een SEH bereiken weet je natuurlijk nog niets.
Iedereen weet dat er een groep mensen is die nu al positief testen op antistoffen tegen Corona. Maar zolang we niet weten hoe groot die groep nu al is weet je dus ook niet goed waarom je dit land nu op slot gooit.
864 zijn er overleden en zo'n 1000 mensen op de IC volgens de stichting Nice.
Onderhand hoor ik hier in Brabant om mij heen steeds meer mensen die griep hebben en de symptomen beschrijven zoals die bekend zijn van Corona. Zelf had ik afgelopen dagen ook last van de griep maar denk dat ik alweer op weg ben naar herstel, Of het Corona was? Waarschijnlijk wel want het heerst op het dorp, of ik het had? Tja.
Als ik nu naar de politiek kijk dan denk ik, doe eens ff een representatieve steekproef zodat je vast kunt stellen hoe de vork nu in de steel zit. Want met alleen mensen testen die meer dood dan levend een SEH bereiken weet je natuurlijk nog niets.
Iedereen weet dat er een groep mensen is die nu al positief testen op antistoffen tegen Corona. Maar zolang we niet weten hoe groot die groep nu al is weet je dus ook niet goed waarom je dit land nu op slot gooit.