Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 01 apr 2014 13:07

opperhoofd schreef:Op het moment woon ik op 4 minuten fietsen fietsafstand tot het werk (als de brug open staat heb ik soms wel 200% reistijd) 2x per week breng ik de kids naar hun opa en oma en ga dan soms op de fiets naar het werk, enkele reis 25 km. Ik ga dan eerst naar huis, me opfrissen en naar het werk. 's Middags naar huis, snel omkleden en de kids halen.
1x per week gaan de kids naar hun andere opa en oma, dan is een enkele reis 42 km.

Vanaf eind april ga ik ik verhuizen naar een plek op 25 km van m'n werk. Dan is het 5 of 35 minuten de kids wegbrengen. Na de rit kan ik op het werk douchen.

Als fiets heb ik een racer (cannondale supersix) en een hybride (specialized crosstrail) die ik voor deze ritten gebruik. Nou zit ik te denken aan een ander type fiets en de hybride de deur uit te doen. De reden hiervoor is dat ik gemerkt heb dat ik met een ligstuur met minder energie dezelfde snelheid kan rijden. Echter is op beide fietsen (supersix en crosstrail) de houding niet ideaal. Op de racer wat te hard (dunne bandjes) en op de hybride wat te lang. De laatste heb ik aangepast en daar zit een kortere stuurpen op en een zadelpen met negatieve setback. Op zich werkbaar, maar fietsen en er aan prutsen is een hobby... :D

Dus nu neig ik naar een cyclocrosser. Een kortere bovenbuis en mogelijkheid tot wat bredere banden (~35c) en voor de langere slechtweerperiodes spatborden.

Nog meer mensen die voor een dergelijke keuze hebben gestaan? Zo ja, wat is je uiteindelijke keuze is geworden en ben/was je er tevreden mee na een tijd.

Als fiets lijkt de BMC granfondo 2 disc me wel wat.

Maar goed dat je geen kinderen hebt. Met kids is het gemakkelijker en korter en staat zeker zo interessant. :mrgreen:
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 08 apr 2014 21:27

Vanmorgen om 8 uur op de fiets, komt mij een wielrenner voorbij, nota bene in korte broek (9°C). De wind was stevig schuin tegen en hij reed 33-35 km/uur :shock: Hij had dan weliswaar geen rugzak of iets dergelijks op en bovendien gebruikte hij een ligstuur, maar ik kon het tempo maar nauwelijks bijhouden :? terwijl ik nog wel enigzins in de luwte van hem reed. Wat een powerrrrrr......
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

fietseric
Forum-lid

Gebruikersavatar fietseric 18 apr 2014 10:13

Gister middag mijn oude woon-werk record verbroken :mrgreen:
Van 30min en een paar seconden, naar 28min en 53 sec! (gemiddeld 40,6 kmh)

martijnm
Forum-lid

martijnm 13 mei 2014 13:37

Vanochtend zo blij een zonnetje te zien dat ik in het kort op de fiets gestapt ben... was toch wel wat aan de frisse kant.. flink doorgetrapt dus maar :)

hayes

hayes 13 mei 2014 19:47

Woonwerk ergernisje. :evil:
Als je een straat afsluit zet je natuurlijk de versperring op het fietspad zodat je als rechtdoorrijdende fietser moet beginnen slalommen.

Afbeelding

Nickett
Forum-lid

Nickett 19 mei 2014 14:52

Hebben jullie tips kwa voeding?

Ik ben sinds kort ook woon-werkverkeer (30km enkele reis) gaan fietsen en merk dat ik na een werkdag toch minder fit ben dan ik dacht :) Normaal gesproken is een rondje van 60-70km geen enkel probleem.

Wat eten en drinken jullie door de dag heen om weer lekker terug te kunnen knallen?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 mei 2014 15:25

Onderschat de vermoeidheid van een dag werken niet. Om 5 uur na het werk stap je echt minder fris op je fiets dan op zondagochtend om 11 uur, dus pas je verwachtingen een beetje aan ;)

Verder gewoon genoeg eten, evt kans om 's middags warm te eten?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 19 mei 2014 15:50

kwartiertje voor je weg gaat een koffie en banaan in je mik en je kunt weer vlammen. Iets anders met een snelle koolhydraatopname is ook prima. 80g Koolhydraten max, meer neem je toch niet op in een uur.

Mr. R
Forum-lid

Mr. R 19 mei 2014 16:03

bij mij werkte wat zoet drinken in de bidon perfect om thuis te komen na een dag werken.
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 19 mei 2014 17:29

Ik vind het naar huis fietsen juist het lekkerste, ondanks dat ik niet lui ben op werk en vaak niet veel kan zitten ben ik 's middags altijd frisser. Maar ik eet dan ook niks voordat ik 's ochtends op me fiets stap en ik kan genoeg eten op me werk. Nu het warmer wordt, zorg ik wel dat ik iets te drinken heb 's middags, dat was eerst niet echt nodig.
Ja ik heb een fiets Tumblr

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 19 mei 2014 17:56

Ik eet ca 2 uur voor het fietsen nog wat boterhammen of fruit, gaat prima.
Daarbij is het ook wat uitproberen. Heb in het begin wel eens hongerklop gehad op die 22 km, drink onderweg niets, maar zorg er gedurende de dag wel voor dat ik voldoende vocht binnen krijg
Ik fiets dagelijks ca. 22 km enkele reis.

Verder gebruik je de term knallen, ik denk dat je niet moet proberen dagelijks te knallen, ik houd dat niet vol iig.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Schrijnie
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 19 mei 2014 18:44

Ik gooi er altijd een drinkontbijtje of een knijpyoghurtje tegenaan samen met een mueslyreep met chocolade.

De terugreis gaat altijd sneller dan de heenreis, heb wel zittend werk, dat zal ook wel schelen.

Plaats reactie