Het dopingtopic 2.0
Ik denk dat het zo is dat binnen een grote ronde de bloedwaardes er normaal uit moeten zie. Maar om je zelf goed te prepareren moet je tijdens trainingsperiodes die waardes wel overschrijden.
Het bewaren van dopingproducten in de bus is gewoon dom, dan vind ik "motorman" een veel slimmere oplossing.
Het bewaren van dopingproducten in de bus is gewoon dom, dan vind ik "motorman" een veel slimmere oplossing.
Campagnolo Ultra Dork
Over en paar jaar ligt er gewoon gedenatureerd stierenbloed in het schap bij het Kruidvat.chassepatat schreef:Er is ook een positieve kant aan het hele EPO verhaal. Gewoon de renners blijven volgen die jarenlang EPO hebben gebruikt.
Zij fungeren dan als proefpersoon en zo kunnen mogelijk lange termijn effecten van EPO en bloedtransfusies aan het licht komen...
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Inderdaad. Met dien verstande dat ze tijdens de trainingen wel wat meer dope gebruikte waarschijnlijk en tijdens de wedstrijden iets minder om binnen de marges te vallen.ericpeters schreef:Mijn punt is: als je blijkbaar zo makkelijk bij veelvuldige controles tijdens wedstrijden (wat een winnar of gele trui drager toch heeft) terwijl je gebruikt er nog ongeschonden door heen kan komen. Waarom zou je dan buiten competitie gaan schoemelen met whereabouts? Daar loop je mijns inziens dan onnodig en veel meer risico om betrapt te worden, het kan heel makkelijk worden gecontroleerd in documentatie van hotels en luchtvaartmaatschappijen en ook nog eens zeker als je gewoon gaat trainen in de Dolemieten waar je niet de enige bent. Het bloedpaspoort was er toen nog niet dus het was in ieder geval niet nodig als hij alleen van de middelen gebruik maakte die hij nu noemt.
Dat snap ik ook niet. Dat je iemand tegenkomt in de dolomieten is wel te verwachten. Zelfs een leek haalt MR er zo uit.
Of die dope echt zo in de bus lag........ Wie kan je nog vertrouwen, zoals gezegd het gaat om veel geld.
Ten eerste: daar zijn rechters wel aan gewend volgens mij, en ze krijgen er ook dik voor betaald.Gastheerg schreef: Lijkt mee een fijn klusje als rechter. NOT
Ten tweede: De zaak is eigenlijk wel wat simpeler als bij dat hele circus gisteren gesuggereerd werd. Het gaat er om of Rabo gerechtigd was Rasmussen op staande voet te ontslaan. In het tussenvonnis heeft het Hof al bepaald dat dat zo was indien Rabo er niet van op de hoogte was dat Rasmussen in de Dolomieten was terwijl hij had aangegeven in Mexico te zijn. In het tussenvonnis heeft het Hof Rabo dan ook de bewijsopdracht gegeven om te bewijzen dat zij daar niet van op de hoogte waren. Er wordt nu door Rasmussen een heel circus aan beweringen over dopinggebruik en dat de leiding daarvan op de hoogte was te berde gebracht (om een soort algemeen beeld te creeren en om Rabo in diskrediet te brengen waarschijnlijk) maar eigenlijk draait het maar om 1 ding: wist Rabo voor de Tour al dat Rasmussen tijdens de voorbereiding in de Dolomieten was. Eigenlijk is de conclusie op dat punt dat Rasmussen zegt dat ze het wisten en dat Rabo zegt dat ze het niet wisten. Met veel ondersteunend bewijs dat ze er niet van op de hoogte waren is Rabo eigenlijk niet gekomen, dus ik heb zo een vermoeden dat de rechters gaan concluderen dat Rabo niet in de bewijsopdracht geslaagd is.
Dat zou betekenen dat het ontslag niet op staande voet had gemogen. Dat wil echter niet meteen zeggen dat Rasmussen dan 5,6 miljoen schadevergoeding krijgt. Volgens mij krijgen we dan nog een hele nasleep waarin bepaald moet gaan worden wat dan een gerechtvaardigde schadevergoeding is. Daarbij spelen een aantal dingen een rol: de Tour was nog niet afgelopen, dus 100% zeker dat Rasmussen de Tour had gewonnen was het nog niet. Hij had bv kunnen vallen en iets kunnen breken waardoor hij uit moest vallen, hij had ziek kunnen worden, etc. Ook kan het in Rasmussen zijn nadeel werken dat hij dopinggebruik heeft toegegeven. De rechters zouden bijvoorbeeld kunnen concluderen: je had misschien wel gewonnen, maar dan niet volgens de regels van het spel (want met doping), dus je had helemaal geen recht op prijzengeld, etc.
Wat ook nog interessant is, is wie er dan moet betalen. Dat zal de toenmalige werkgever van Rasmussen zijn. Als ik kijk naar het persbericht van oktober, toen Rabo stopte met de sponsoring, dan staat daarin:
"Omdat alle sponsoractiviteiten werden uitgevoerd binnen de Rabobank Wielerploegen BV wordt deze geherstructureerd. ….. De activiteiten van de herenprofploeg blijven om praktische redenen binnen de huidige BV. Deze BV wordt onder de naam Blanco Pro Cycling BV buiten de Rabobank geplaatst."
Dat heeft Rabo dan heel handig gedaan. Blanco zit nog in de voormalige Rabo BV (zeer waarschijnlijk de voormalige werkgever van Rasmussen), dus dan vrees ik dat Blanco hiervoor gaat opdraaien (tenzij daarover afspraken zijn gemaakt bij het stoppen van de sponsoring).
Mooi heldere uitleg van waar het om draait in de zaak Rasmussen vs Rabo!ever schreef:Wat ook nog interessant is, is wie er dan moet betalen. Dat zal de toenmalige werkgever van Rasmussen zijn. Als ik kijk naar het persbericht van oktober, toen Rabo stopte met de sponsoring, dan staat daarin:
"Omdat alle sponsoractiviteiten werden uitgevoerd binnen de Rabobank Wielerploegen BV wordt deze geherstructureerd. ….. De activiteiten van de herenprofploeg blijven om praktische redenen binnen de huidige BV. Deze BV wordt onder de naam Blanco Pro Cycling BV buiten de Rabobank geplaatst."
Dat heeft Rabo dan heel handig gedaan. Blanco zit nog in de voormalige Rabo BV (zeer waarschijnlijk de voormalige werkgever van Rasmussen), dus dan vrees ik dat Blanco hiervoor gaat opdraaien (tenzij daarover afspraken zijn gemaakt bij het stoppen van de sponsoring).
En dit laatste stuk over de betaling verklaart naar mijn gevoel ook een flink stuk van de opstellen van Blanco over Rasmussen: het risico bestaat dat hij niet alleen het Rabo-team maar ook Blanco om zeep helpt!
Gezien de uitlatingen van de Rabo-topman over het zich bekocht voelen lijkt het onwaarschijnlijk dat men zich daar erg bereidwillig zal tonen...
Net als je denkt dat het echt niet treuriger kan...
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... s-op.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Jenny Smit (29) heeft oud-profwielrenner Michael Boogerd - die in april 2011 met vlag en wimpel het SBS6-programma Sterren Dansen op het IJs won - vriendelijk gevraagd zijn schaatstrofee aan haar te geven. De oudere zus van de Volendamse zanger Jan Smit eindigde destijds als tweede.
Aangespoord door Michaels dopingbiecht, heeft Jenny het voormalige boegbeeld van de Raboploeg per sms'je verzocht de blinkende ijsprijs per direct bij haar te komen brengen. Of Boogerd tegemoet komt aan die ludieke wens is nog niet duidelijk. Boogerd gaf woensdag toe tussen 1997 en 2007 verboden prestatieverhogende middelen als epo, bloedtransfusies en cortisonen te hebben gebruikt. Een woordvoerster van SBS6 zegt dat de televisiezender Michael niet actief zal benaderen om zijn prijs aan Jenny af te staan. 'Michael Boogerd is niet door SBS6 uitgeroepen tot winnaar van de show, maar door de kijkers van het programma. Maar die hebben natuurlijk wel op hem gestemd op een moment dat ze nog niets wisten van zijn dopinggebruik. Het is echt onmogelijk om dat nu nog terug te draaien in het voordeel van Jenny.'
Jenny Smit, die onlangs het leven schonk aan zoontje Jan, laat het volgens haar zegsman vooralsnog bij het tekstberichtje aan Michael Boogerd. Mocht de oud-wielrenner de schaatstrofee toch willen houden, dan laat ze het daar bij. 'Ze heeft nu wel iets anders aan het hoofd', aldus haar woordvoerder in het AD.
Michael werd tijdens zijn deelname aan de ijsdanswedstrijd verliefd op zijn schaatspartner, de Oekraïnse schoonheid Darya Nucci. In december vorig jaar kregen de twee dochtertje Anais.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
http://nos.nl/artikel/482179-breukink-o ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;Erik Breukink heeft hard uitgehaald naar Michael Rasmussen, die in de rechtszaal had gezegd dat Breukink wist van het dopinggebruik van de Deen. "Ik heb hier geen zak mee te maken", zegt de oud-ploegleider en technisch directeur van Rabobank in de Volkskrant en het AD. "Deze man is de afgelopen jaren niets veranderd. Wat een leugenaar. Die klootzak is alleen maar op geld uit, verschrikkelijk." "Ik heb nooit over bloedzakken met hem gesproken. Ik heb hem alleen opgedragen zich aan de regels te houden, net als alle andere renners", aldus Breukink.
fietsen doe ik net als een prof,
-
- Forum-lid
Erik Breukink die het woord "klootzak" in de mond neemt.... Zou hij echt boos zijn?
timo2.0 schreef:Net als je denkt dat het echt niet treuriger kan...http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... s-op.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Jenny Smit (29) heeft oud-profwielrenner Michael Boogerd - die in april 2011 met vlag en wimpel het SBS6-programma Sterren Dansen op het IJs won - vriendelijk gevraagd zijn schaatstrofee aan haar te geven. De oudere zus van de Volendamse zanger Jan Smit eindigde destijds als tweede.
Aangespoord door Michaels dopingbiecht, heeft Jenny het voormalige boegbeeld van de Raboploeg per sms'je verzocht de blinkende ijsprijs per direct bij haar te komen brengen. Of Boogerd tegemoet komt aan die ludieke wens is nog niet duidelijk. Boogerd gaf woensdag toe tussen 1997 en 2007 verboden prestatieverhogende middelen als epo, bloedtransfusies en cortisonen te hebben gebruikt. Een woordvoerster van SBS6 zegt dat de televisiezender Michael niet actief zal benaderen om zijn prijs aan Jenny af te staan. 'Michael Boogerd is niet door SBS6 uitgeroepen tot winnaar van de show, maar door de kijkers van het programma. Maar die hebben natuurlijk wel op hem gestemd op een moment dat ze nog niets wisten van zijn dopinggebruik. Het is echt onmogelijk om dat nu nog terug te draaien in het voordeel van Jenny.'
Jenny Smit, die onlangs het leven schonk aan zoontje Jan, laat het volgens haar zegsman vooralsnog bij het tekstberichtje aan Michael Boogerd. Mocht de oud-wielrenner de schaatstrofee toch willen houden, dan laat ze het daar bij. 'Ze heeft nu wel iets anders aan het hoofd', aldus haar woordvoerder in het AD.
Michael werd tijdens zijn deelname aan de ijsdanswedstrijd verliefd op zijn schaatspartner, de Oekraïnse schoonheid Darya Nucci. In december vorig jaar kregen de twee dochtertje Anais.
Levenslange uitsluiting van ijsdanswedstrijden voor deze oplichter! En hij moet natuurlijk ook zijn vriendin inleveren. Hij heeft natuurlijk ook de geloofwaardigheid van programma's als Sterren Springen en Vliegende Hollanders is diskrediet gebracht.
Campagnolo Ultra Dork
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11187/Ma ... pijt.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij deze columnist is de geloofwaardigheid van Boogie weer helemaal teruggekeerd. Daar zakt je broek toch kilometers diep van af, ~braak!
Bij deze columnist is de geloofwaardigheid van Boogie weer helemaal teruggekeerd. Daar zakt je broek toch kilometers diep van af, ~braak!