Re: Canyon topic
Geplaatst: 29 jun 2014 12:18
Beste ,
Toch eventjes een woord over mijn lotgevallen van het merk canyon .
Ik heb in week 20 een fiets besteld .
Ik gebruikte mijn fiets voor werk woon verkeer en mijn empella was compleet op .
20 jaar trouwe dienst .
Omdat Fiets altijd vol was over canyon een roadlite besteld in week 20 !!
reden ik werk al jaren zelf aan mijn fiets en de roadlite is niet met press fit en kabels buitenom .
Ik bestel soms in webshops en tot nu toe was die levering snel en correct.
Dus vol vertrouwen een canyon besteld die in week 22 ging geleverd worden.
2 weken zonder fiets dat gaat wel .
En als canyon altijd zo word aangeprezen in het blad FIETS zal dat wel ok zijn .
Nu beging de kruistocht
week 22 krijg ik een mail in de trend van dat canyon zo een geweldig merk is en dat er vertragingen zijn .Het woord sorry staat niet in de mail:-)
ok een week langer kan ik mee leven .
Week 23 op de donderdag krijg ik terug die zelfde mail.
ik domme belg denk prima kan gebeuren en canyon beloofd week 25 .
ondertussen heb 3 weken geen fiets met de fiets vergoeding die ik kwijt ben enz...
Raar eens wat ik voor een mail krijg op week 25 ......
Canyon is zo een geweldig merk en ik heb de juiste keuze heb gemaakt .
week 27 ging hem krijgen.
5 weken vertraging is volgens mij geen service .
ik heb al het voorstel gedaan om een ander te bestellen die in voorrraad was .
maar dat raar het service team al .
de roadlite met 105 was in voorraad en de ultimate al met sram ook.
ik vroeg zijn die sneller hier .
het antwoord was dat die dan weer achteraan in bestelling was .
Ik denk dat ik dan terug 5 weken moet wachten .
Het is nu week 27 ben gisteren maar de fietsenmaker geweest .
Ik kom tot de verrassende conclusie dat die binnen een week leveren en dat ik daar fietsen vind met een ultregra en carbon kader voor dezelfde prijs.
Bij veel fietsenmakers kan ik dus ook een korting vragen .
Heb ook inlichtingen gevraag bij andere webshop zoals rose en match salden .
bij rose was dat 5 weken .
bij Match Salden een week .
trouwens :http://www.salden.nl/nl/massini-sinergy ... 52578.html
En een ridley bij de fietsenmaker voor 1450:
http://www.ridley-bikes.com/be/en/bikes ... e-r-1423am
Nu ik schrijf mijn ervaringen eens neer .
het zijn toch ook een zaken wat je zekering moet houden bij aankoop van een nieuwe fiets .
Ik ga die cijfers van Fiets magazine toch wel eens anders bekijken .
De prijzen zijn richtlijnen en je kan zelf bij de fietsenmaker een goeie deal maken dan bij een online shop.
Plus de service die je daar krijgt .
Het zijn toch wat bedenkingen die ik nu heb over de cijfers van Fiets .
ik zeg niet dat Canyon slechte fietsen zijn .
Maar 5 weken vertraging is wat te veel .
en prijs kwaliteit staat de rest niet zoveel achter .
En voor de fanboys : 5 weken vertraging is niet normaal en geen goeie service .
Toch eventjes een woord over mijn lotgevallen van het merk canyon .
Ik heb in week 20 een fiets besteld .
Ik gebruikte mijn fiets voor werk woon verkeer en mijn empella was compleet op .
20 jaar trouwe dienst .
Omdat Fiets altijd vol was over canyon een roadlite besteld in week 20 !!
reden ik werk al jaren zelf aan mijn fiets en de roadlite is niet met press fit en kabels buitenom .
Ik bestel soms in webshops en tot nu toe was die levering snel en correct.
Dus vol vertrouwen een canyon besteld die in week 22 ging geleverd worden.
2 weken zonder fiets dat gaat wel .
En als canyon altijd zo word aangeprezen in het blad FIETS zal dat wel ok zijn .
Nu beging de kruistocht
week 22 krijg ik een mail in de trend van dat canyon zo een geweldig merk is en dat er vertragingen zijn .Het woord sorry staat niet in de mail:-)
ok een week langer kan ik mee leven .
Week 23 op de donderdag krijg ik terug die zelfde mail.
ik domme belg denk prima kan gebeuren en canyon beloofd week 25 .
ondertussen heb 3 weken geen fiets met de fiets vergoeding die ik kwijt ben enz...
Raar eens wat ik voor een mail krijg op week 25 ......
Canyon is zo een geweldig merk en ik heb de juiste keuze heb gemaakt .
week 27 ging hem krijgen.
5 weken vertraging is volgens mij geen service .
ik heb al het voorstel gedaan om een ander te bestellen die in voorrraad was .
maar dat raar het service team al .
de roadlite met 105 was in voorraad en de ultimate al met sram ook.
ik vroeg zijn die sneller hier .
het antwoord was dat die dan weer achteraan in bestelling was .
Ik denk dat ik dan terug 5 weken moet wachten .
Het is nu week 27 ben gisteren maar de fietsenmaker geweest .
Ik kom tot de verrassende conclusie dat die binnen een week leveren en dat ik daar fietsen vind met een ultregra en carbon kader voor dezelfde prijs.
Bij veel fietsenmakers kan ik dus ook een korting vragen .
Heb ook inlichtingen gevraag bij andere webshop zoals rose en match salden .
bij rose was dat 5 weken .
bij Match Salden een week .
trouwens :http://www.salden.nl/nl/massini-sinergy ... 52578.html
En een ridley bij de fietsenmaker voor 1450:
http://www.ridley-bikes.com/be/en/bikes ... e-r-1423am
Nu ik schrijf mijn ervaringen eens neer .
het zijn toch ook een zaken wat je zekering moet houden bij aankoop van een nieuwe fiets .
Ik ga die cijfers van Fiets magazine toch wel eens anders bekijken .
De prijzen zijn richtlijnen en je kan zelf bij de fietsenmaker een goeie deal maken dan bij een online shop.
Plus de service die je daar krijgt .
Het zijn toch wat bedenkingen die ik nu heb over de cijfers van Fiets .
ik zeg niet dat Canyon slechte fietsen zijn .
Maar 5 weken vertraging is wat te veel .
en prijs kwaliteit staat de rest niet zoveel achter .
En voor de fanboys : 5 weken vertraging is niet normaal en geen goeie service .