Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 08 mar 2013 22:39

Slap stuk van Nando Boers.
(quote: Nusport.nl) Deze renner was het gezicht van het wielrennen in Nederland en van de Rabobank, de bank die zich nu zo kinderachtig opstelt en jankt dat ze is bedonderd door gedrogeerde renners, terwijl die bank wel prestaties eiste van die renners, zoals Boogerd.
Lees ik het goed dat hij (Nano Boers) meent te zeggen dat je als sponsor in ruil voor veel geld, geen prestaties mag eisen van de sporters? :?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 09 mar 2013 00:49

Dat mag de sponsor wel eisen, maar wat als aan de eis onmogelijk op een schone manier te voldoen is?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 mar 2013 01:19

flores schreef:Lees ik het goed dat hij (Nano Boers) meent te zeggen dat je als sponsor in ruil voor veel geld, geen prestaties mag eisen van de sporters? :?
Middenin het epo-tijdperk eiste de rabobank podiumplaatsen in de grote rondes en dat moest schoon worden bereikt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mar 2013 09:20

Maar als ze vooraf hadden geweten dat het het epo-tijdperk was waren ze natuurlijk nooit sponsor geworden. Ik vind niet dat je de Rabobank kunt aanrekenen dat ze niet op de hoogte waren van het dopinggebruik in het peloton.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 mar 2013 10:05

loos schreef:
timo2.0 schreef:
Erik Breukink heeft hard uitgehaald naar Michael Rasmussen, die in de rechtszaal had gezegd dat Breukink wist van het dopinggebruik van de Deen. "Ik heb hier geen zak mee te maken", zegt de oud-ploegleider en technisch directeur van Rabobank in de Volkskrant en het AD. "Deze man is de afgelopen jaren niets veranderd. Wat een leugenaar. Die klootzak is alleen maar op geld uit, verschrikkelijk." "Ik heb nooit over bloedzakken met hem gesproken. Ik heb hem alleen opgedragen zich aan de regels te houden, net als alle andere renners", aldus Breukink.
http://nos.nl/artikel/482179-breukink-o ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is mooi. Dan wil hij dat vast ook onder ede verklaren.

Hij is nu wel een beetje zijn imago van "ideale schoonzoon" kwijt. Breukink dan hè!
Zijn taalgebruik zal toch wel iets met die bloedzakken te maken hebben.


Die%$@$%@& gore bloe.......ik bedoel klootzak!!!!!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 09 mar 2013 10:46

aziraphale schreef:Dat mag de sponsor wel eisen, maar wat als aan de eis onmogelijk op een schone manier te voldoen is?
Een andere baan zoeken wellicht. Maar vooral je eigen mogelijkheid aan kwaliteiten erkennen, je daarbij neerleggen en tevreden zijn met een bijpassend salaris. Helaas is het zo dat veel sporters die eenmaal geroken hebben aan hun roem en het grote geld, niet meer terug willen/kunnen. Wanneer een sporter al "gepresteerd" heeft dmv verboden middelen en zich dan ook zo gedraagt dan wordt je zo ook behandeld door je onwetende werkgever/omgeving.
In het algemeen vind ik dat het belangrijkste is dat je tevreden wilt zijn met je eigen kunnen (in welke vorm dan ook), hoe moeilijk dat soms ook is. We kunnen tenslotte nou eenmaal niet allemaal zo slim zijn als Bill Gates of zo goed kunnen fietsen als...
Gemakkelijk praten voor mij vanaf "de zijlijn", ik weet het. ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 mar 2013 10:57

Ja, want in feite zeg je dat wielrennen een sport is waar de Nederlanders de afgelopen twee decennia gewoon maar helemaal niet aan mee hadden moeten doen, of anders tevreden hadden moeten toekijken hoe zij tegen een minimaal salaris rondfietsten maar aan alle kanten werden weggefietst door de rest. En ondertussen hadden zij de druk moeten weerstaan van een ontevreden sponsor en vooral de hoon van de Nederlandse wieler"fans". Of hadden ze in de media moeten aangeven dat ze dan wel geen bewijzen hadden maar dat ze geen deuk in een pakje boter reden omdat de rest doping gebruikt?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 09 mar 2013 11:06

timo2.0 schreef:Ja, want in feite zeg je dat wielrennen een sport is waar de Nederlanders de afgelopen twee decennia gewoon maar helemaal niet aan mee hadden moeten doen, of anders tevreden hadden moeten toekijken hoe zij tegen een minimaal salaris rondfietsten maar aan alle kanten werden weggefietst door de rest. En ondertussen hadden zij de druk moeten weerstaan van een ontevreden sponsor en vooral de hoon van de Nederlandse wieler"fans". Of hadden ze in de media moeten aangeven dat ze dan wel geen bewijzen hadden maar dat ze geen deuk in een pakje boter reden omdat de rest doping gebruikt?
Het is dus feitelijk nog erger: rabo heeft jarenlang doped rondgereden en wat is de oogst geweest? :D Hoe erg moet het dan niet zijn bij andere ploegen....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 mar 2013 11:14

mrcoffee schreef:Hoe erg moet het dan niet zijn bij andere ploegen....
Het verschil tussen enerzijds een beetje aanmodderen door mannen (renners en ploegleiding) die als de dood zijn dat ze gepakt worden of dat de sponsor iets merkt en anderzijds georganiseerd, gestructureerd en gewetenloos dopinggebruik door de hele ploeg?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 09 mar 2013 11:43

timo2.0 schreef:
mrcoffee schreef:Hoe erg moet het dan niet zijn bij andere ploegen....
Het verschil tussen enerzijds een beetje aanmodderen door mannen (renners en ploegleiding) die als de dood zijn dat ze gepakt worden of dat de sponsor iets merkt en anderzijds georganiseerd, gestructureerd en gewetenloos dopinggebruik door de hele ploeg?
Die indruk heb ik dus ook. Wel meedoen maar niet voor de volle 100%. Boogerd besteedt bij Matschiner voor een jaar 17.000 euro.
Basso bijvoorbveeld $94.000 bij Fuentes...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 09 mar 2013 11:46

opeens een serieus artikele van Youp
http://www.nrc.nl/youp/2013/03/09/rassmoezen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik maar niet uit mijn hoofd krijg is de 100e verjaardag van de Tour de France. Ik hoorde een tijdje geleden dat alle oud-deelnemers van de Tour zijn uitgenodigd voor een groot feest. De uitnodiging betreft alle levende oud-Tour-deelnemers behalve Lance.
Ik zie het nu al voor me, al dat gespuis aan de eettafel praten, lachen, herinneringen ophalen. De Bugno's, de Bettini's, de Chiapucci's, Danilo di Luca, Indurain, Delgado, teveel om op te noemen die dan bijelkaar op een rijtje staan voor het grote groepsportret. Dat wordt denk ik wel de sportfoto van het jaar. :)

kwam dit lijstje op wikipedia nog tegen, het wielrennen is goed vertegenwoordigd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... van_doping" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 09 mar 2013 11:56

timo2.0 schreef:Ja, want in feite zeg je dat wielrennen een sport is waar de Nederlanders de afgelopen twee decennia gewoon maar helemaal niet aan mee hadden moeten doen, of anders tevreden hadden moeten toekijken hoe zij tegen een minimaal salaris rondfietsten maar aan alle kanten werden weggefietst door de rest. En ondertussen hadden zij de druk moeten weerstaan van een ontevreden sponsor en vooral de hoon van de Nederlandse wieler"fans". Of hadden ze in de media moeten aangeven dat ze dan wel geen bewijzen hadden maar dat ze geen deuk in een pakje boter reden omdat de rest doping gebruikt?
Hun plaats weten? Weten dat andere (landen) beter zijn, gebruikt of niet? De hoogmoed laten varen?
Het Nederlands voetbalelftal behoort volgens vele Nederlanders ook bij de top maar als het er echt om gaat...
Tussen een minimaal salaris en het grote geld zit nog iets hè. Verder lees ik (verbeter me als ik mis ben) in je stuk dat het gebruik eigenlijk de schuld is van de sponsor en wieler"fans" omdat de gebruikte renners de druk niet aankonden. Dan blijf ik erbij, een renner/persoon blijft de baas over zichzelf. Zoals eerder aangegeven, presteer je heel goed met gebruik van middelen dan gaat de omgeving mee in de prestatiedrang. Ben je een renner die zich profileert als "maar" een "middenmotor", maar wel op een eerlijke manier zijn/haar boterham wil verdienen, dan lijkt het me dat de omgeving daar ook passend op zal inspelen.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie