Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 12:34

De bak stront die renners als Gesink en Mollema de afgelopen jaren over zich heen hebben gekregen van het Nederlandse wielerpubliek omdat het slappelingen zouden zijn die er niets van kunnen is je zeker ontgaan? Of is dat wat jij verstaat onder "passend inspelen door de omgeving"? Maar eigenlijk sluit jij je aan bij die joelende menigte die vindt dat Nederlandse wielrenners lulhannesen zijn die er niets van kunnen, je eist allen van ze dat ze dat zelf ook in gaan zien: ze moeten "hun plaats kennen" en weten dat "andere landen beter" zijn. Denken dat ze meer zijn dan middenmoters is "hoogmoed". Hoe toch op man
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 09 mar 2013 13:21

timo2.0 schreef:De bak stront die renners als Gesink en Mollema de afgelopen jaren over zich heen hebben gekregen van het Nederlandse wielerpubliek omdat het slappelingen zouden zijn die er niets van kunnen is je zeker ontgaan? Of is dat wat jij verstaat onder "passend inspelen door de omgeving"? Maar eigenlijk sluit jij je aan bij die joelende menigte die vindt dat Nederlandse wielrenners lulhannesen zijn die er niets van kunnen, je eist allen van ze dat ze dat zelf ook in gaan zien: ze moeten "hun plaats kennen" en weten dat "andere landen beter" zijn. Denken dat ze meer zijn dan middenmoters is "hoogmoed". Hoe toch op man
+1 punt gemaakt!
No pain no gain, no guts no glory!

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 09 mar 2013 14:00

timo2.0 schreef:De bak stront die renners als Gesink en Mollema de afgelopen jaren over zich heen hebben gekregen van het Nederlandse wielerpubliek omdat het slappelingen zouden zijn die er niets van kunnen is je zeker ontgaan? Of is dat wat jij verstaat onder "passend inspelen door de omgeving"? Maar eigenlijk sluit jij je aan bij die joelende menigte die vindt dat Nederlandse wielrenners lulhannesen zijn die er niets van kunnen, je eist allen van ze dat ze dat zelf ook in gaan zien: ze moeten "hun plaats kennen" en weten dat "andere landen beter" zijn. Denken dat ze meer zijn dan middenmoters is "hoogmoed". Hoe toch op man
Of ik leg het niet goed uit, of je leest niet goed. Ik waardeer/beoordeel nou net wel de renners op hun kunnen. Of het nou beginnelingen, middenmotors zijn of toppers. Net zoals ik het in het dagelijkse leven doe. Iemand die boven de rest uitsteekt heeft bij mij heus geen streepje voor.
En waar haal jij uit dat ik me aansluit bij de joelende menigte die vindt dat de Nederlandse renners lulhannesen zijn?
Btw: ongeacht een evt meningsverschil houd ik niet zo erg van de tone of voice mbt: hou toch op man.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 14:26

Per saldo sta je dus wereldvreemd in dit leven door je veronderstelling dat "wielerminnend" Nederland net zo'n waardering op kan brengen voor renners die niets presteren als jij. Wat jij van de Nederlandse renners eist is dat zij kunnen leven met het feit dat ze voor een basissalaris als pelotonvulling rondrijden, accepteren dat zij niet zo goed zijn als hun doping gebruikende buitenlandse collega's die alle prijzen pakken en op de koop toe een dikke huid ontwikkelen voor de hoon van het publiek dat hen uitlacht en eist dat ze wedstrijden winnen. Maar wellicht heb ik je alweer verkeerd begrepen.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 09 mar 2013 15:36

timo2.0 schreef:Per saldo sta je dus wereldvreemd in dit leven door je veronderstelling dat "wielerminnend" Nederland net zo'n waardering op kan brengen voor renners die niets presteren als jij. Wat jij van de Nederlandse renners eist is dat zij kunnen leven met het feit dat ze voor een basissalaris als pelotonvulling rondrijden, accepteren dat zij niet zo goed zijn als hun doping gebruikende buitenlandse collega's die alle prijzen pakken en op de koop toe een dikke huid ontwikkelen voor de hoon van het publiek dat hen uitlacht en eist dat ze wedstrijden winnen. Maar wellicht heb ik je alweer verkeerd begrepen.
Net zo wereldvreemd dan jij denk ik dan, wanneer je hiermee verondersteld dat iedereen die "wielerminnend" is, net zo denkt dan jij. Wat/wie zie jij als peletonvulling dan? Diegene die niks gebruiken en daardoor minder "presteren" in vergelijk met de winnaars? En wat is trouwens minder presteren... Prestatie hangt toch niet alleen af als je als renner overwinningen behaalt?
Verder dat ik iets eis van een Nederlandse renner, ik eis niks want ik heb niks te eisen van welke renner of wie dan ook. Maar wat is er mis met de gedachte dat een persoon leert te accepteren wat zijn uiterste kunnen is op een legale manier?
Als in dit geval er renners zijn die dat niet willen accepteren en daardoor menen mee te doen met de dopinggebruikers en er later de rekening voor krijgen, daar schiet je iets mee op...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 15:50

flores schreef:Wat/wie zie jij als peletonvulling dan? Diegene die niks gebruiken en daardoor minder "presteren" in vergelijk met de winnaars?
Knechten die er al vanaf moeten zodra de knechten van de de toppers aanzetten en kopmannen die steevast moeten passen als de toppers aanzetten. Renners die tien jaar prof zijn met een blanco erelijst. Die renners moeten er zijn, dat heet knechten, maar voor renners die intrinsiek de aanleg, het talent hebben om wedstrijden te winnen is het zuur om door media en publiek, en via je loonstrookje door je sponsor, afgerekend te worden op het feit dat je concurrenten doping gebruiken en jij niet.
flores schreef: En wat is trouwens minder presteren... Prestatie hangt toch niet alleen af als je als renner overwinningen behaalt?
Ik weet niet of je de publieke opinie de laatste jaren een beetje hebt gevolgd over het feit dat sinds 2005 geen Nederlander een touretappe heeft gewonnen en sinds 2004 geen klassieker? En ja, een renner wil winnen of toch minimaal met gelijke middelen strijden en op waarde geklopt worden.
flores schreef:Verder dat ik iets eis van een Nederlandse renner, ik eis niks want ik heb niks te eisen van welke renner of wie dan ook. Maar wat is er mis met de gedachte dat een persoon leert te accepteren wat zijn uiterste kunnen is op een legale manier?
Daar ben je dan redelijk uniek in, want publiek, media en sponsors eisen resultaten: overwinningen in de grote ronden in klassiekers.
flores schreef:Als in dit geval er renners zijn die dat niet willen accepteren en daardoor menen mee te doen met de dopinggebruikers en er later de rekening voor krijgen, daar schiet je iets mee op...
Meer dan een prachtige maar wereldvreemde theorie is dat niet, en dat bewijst het rabo-verhaal ook. Juist daarom hebben sponsor, ploegleiders, media en publiek een enorme berg boter op hun hoofd. Ze willen allemaal dat de Nederlandse renners resultaten behalen maar eisen wel dat de Nederlanders dopingvrij de strijd aangaan met hun gedopeerde concurrenten. En dus lachen ze renners die niet presteren uit, genieten ze van renners die in de top meestrijden, maar verketteren ze die renners als blijkt dat die resultaten bereikt werden door doping te gebruiken.

phil
Forum-lid

phil 09 mar 2013 16:21

Alles goed en wel over het Nederlandse verleden, maar zie vandaag toch Sky op twee fronten vooraan rijden (Tireno en Parijs-Nice) en iedereen ogenschijnlijk fris er vanaf rijden, maar kunnen (en willen?) we dit soort taferelen eigenlijk nog wel geloven? Een Froome die een zwoegende Contador doodleuk inhaalt en voorbij rijdt, terwijl de goede man een aantal jaar geleden niet echt te boek stond al een begenadigd klimmer...

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 09 mar 2013 16:32

@timo.2.0; Gelukkig schaar ik mezelf dan niet bij de gedachten van (hypocriet/naïef of hoe je 't ook wil noemen) van de media, publiek etc. En ja timo, ik ben een unieke 8-) maar zeker niet wereldvreemd en je laatste reactie is vriendelijker ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 16:52

phil schreef:Alles goed en wel over het Nederlandse verleden, maar zie vandaag toch Sky op twee fronten vooraan rijden (Tireno en Parijs-Nice) en iedereen ogenschijnlijk fris er vanaf rijden, maar kunnen (en willen?) we dit soort taferelen eigenlijk nog wel geloven? Een Froome die een zwoegende Contador doodleuk inhaalt en voorbij rijdt, terwijl de goede man een aantal jaar geleden niet echt te boek stond al een begenadigd klimmer...
Knappe zege ook weer van Ibarguren in Parijs-Nice.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 mar 2013 16:54

timo2.0 schreef:
phil schreef:Alles goed en wel over het Nederlandse verleden, maar zie vandaag toch Sky op twee fronten vooraan rijden (Tireno en Parijs-Nice) en iedereen ogenschijnlijk fris er vanaf rijden, maar kunnen (en willen?) we dit soort taferelen eigenlijk nog wel geloven? Een Froome die een zwoegende Contador doodleuk inhaalt en voorbij rijdt, terwijl de goede man een aantal jaar geleden niet echt te boek stond al een begenadigd klimmer...
Knappe zege ook weer van Ibarguren in Parijs-Nice.
Poste net op wielerszeizoen 2013: Chavanel vóór Gilbert, Rojas en Du Moulin..... Hou maar op.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

WdvB
Forum-lid

WdvB 09 mar 2013 17:25

timo2.0 schreef: Knappe zege ook weer van Ibarguren in Parijs-Nice.
komt er ook een reünie voor doktoren in de 100e TdF?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2013 17:30

De lol gaat er zo wel vanaf. Ik kan werkelijk niet kijken naar de koers zonder continue mijzelf dit soort dingen af te vragen. Al helemaal niet als het om QS, Katoesha of Sky gaat :(
Less is bore

Plaats reactie