Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Egscholten
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 sep 2013 09:22

Egscholten 30 jun 2014 09:50

perrush schreef: Geen idee of mijn mail mijn order bespoedigd heeft. Maar ik vind wel dat ze zichzelf in de voet schieten door op de site onhaalbare levertijden te zetten. Voor mij was die korte levertijd weldegelijk een argument om opnieuw voor een Canyon te gaan.
Grappig. Ik kreeg vorige week ook de slecht nieuws mail en heb daarop direct een mail naar Canyon gestuurd. De dag erna heb ik gebeld. Een kwartier nadat het gesprek was beëindigd kreeg ik de bevestiging van UPS. Het lijkt dus wel te helpen.

Ik heb de servicemedewerker gevraagd naar de levertijden op de website. Hij kwam met een verrassend antwoord. Zij baalden er ook erg van (niet verrassend) en waren bezig om cijfers te verzamelen om daarmee de Duitse collega's te overtuigen (???? :shock: ) dat er een leverprobleem is. Volgens hem vinden ze in Duitsland dat er geen probleem is en dat alles gewoon prima verloopt. Hij gaf aan dat zij er wel problemen mee hebben en alle teleurstellingen moet afhandelen. Zij willen erg graag dat de informatie op de site wordt aangepast.
Afbeelding

davefsr
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2012 19:12

davefsr 30 jun 2014 12:35

Endurace 105 besteld, benieuwd of ze het bij week 33 gaan houden

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 30 jun 2014 14:16

Even om de levertijden te relativeren. Ik heb wel eens geprobeerd een CAAD10 te kopen maar daar stond een wachttijd op van 6 maanden in 2012. Als je in de zomer een fiets koopt maak je het je zelf niet makkelijker.
Als je volgend jaar op een nieuwe fiets wil rijden moet je in november bestellen. Wil je wachten op een deal of nieuw model dan moet je ook wachten op de levering want dat doet iedereen. Dat neemt niet weg dat Canyon beter moet inschatten wanneer de fiets geleverd kan worden. Ze verkopen 4 keer zoveel fietsen als twee jaar geleden in NL. Dat helpt ook niet. Gelukkig komt er een nieuwe fabriek volgend jaar.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 30 jun 2014 15:07

Mijn ervaring is om rond augustus een nieuwe te kopen..dan kan je (soms) nog een 2014 model krijgen met korting, of gelijk het 2015 model bestellen, even wachten en in september / begin oktober afhalen. Twee keer gehad met aanschaf van een nieuwe Cannondale. Op die manier nooit lange levertijden gehad.
ooit allemaal op een Scalpel

marsman
Forum-lid
Berichten: 2547
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 30 jun 2014 15:15

iCanjan schreef:
JasperGR schreef:Het valt mij op dat er zoveel mensen klagen over de levertijd. Je weet nu onderhand toch wel dat door de populariteit van Canyon er een flinke levertijd aan zit. Wil je niet lang wachten dan ga je naar een lokale FM toe maar betaal je misschien wel meer om op de eerste rang te zitten!

Volgens mij ben je de levertijd allang vergeten als je hem bezit en tot die tijd moet je je gewoon even geduld hebben.
+1

Canyon werkt aan een nieuwe supply chain.
Je kunt een flinke levertijd hebben, maar schrijf dat dan ook gewoon op bij de verwachte leverdatum. Dat weten klanten waar ze aan toe zijn. Ik zou graag een Canyon kopen, maar het gezeik rondom levertijden houdt me er ver van. Verder zijn mijn ervaringen bij de lokale FM's trouwens niet anders, ze zijn allemaal afhankelijk van de grillen van importeurs. Tenzij je een showroommodel koopt. Of (sssssstttt) naar onze vrienden in Zwanenburg (sssssttt) rijdt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

jeroennl
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 16 mei 2009 19:02

jeroennl 30 jun 2014 15:23

Wat mij tot nu toe iedere keer heeft tegengehouden is de totale inflexibiliteit op het gebied van wiel, zadel en stuurkeuze, had ook geen zin om zelf het frame op te bouwen. Je kan nooit de fiets krijgen die 100% naar je zin is. Levertijden zijn overal altijd gezeur (behalve bij coolblue), ze publiceren altijd kortere levertijden dan ze kunnen waarmaken om je niet weg te jagen.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 30 jun 2014 15:31

Als de levertijden een probleem zijn kun je natuurlijk ook voor een merk kiezen die andere set-ups levert m.b.t. wielen, zadel. sturen, etc., of naar een winkel gaan die samen met jou een fiets samenstelt (met de nodige opschaling van het budget). De keuze om een Canyon te kopen maak je helemaal zelf :roll:

Ik heb ook de nodige weken in ongeduld gewacht, maar dat ben ik inmiddels alweer vergeten omdat ik heel veel plezier heb van mijn Canyon (inmiddels alweer 8K mee gereden).

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 30 jun 2014 16:40

ik had mijn Ultimate CF SLX 9.0 SL 2 weken na bestelling binnen (dit voorjaar).....dus er zijn zeker ook positieve verhalen

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 30 jun 2014 16:56

Ik heb ook nooit problemen gehad met levertijden, service of garantie.

Hoewel mijn slx nu wel al weer een maand bij Canyon staat voor een nieuwe voorvork :-(

jimmycr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:29

jimmycr 30 jun 2014 18:36

iCanjan schreef:Ik heb ook nooit problemen gehad met levertijden, service of garantie.

Hoewel mijn slx nu wel al weer een maand bij Canyon staat voor een nieuwe voorvork :-(
shit !!!!!

Moet ik ook een maand wachten als er iets stuk is ?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 30 jun 2014 19:29

jimmycr schreef:
iCanjan schreef:Ik heb ook nooit problemen gehad met levertijden, service of garantie.

Hoewel mijn slx nu wel al weer een maand bij Canyon staat voor een nieuwe voorvork :-(
shit !!!!!

Moet ik ook een maand wachten als er iets stuk is ?
Jij wel 2 schat ik. :lol:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13435
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 30 jun 2014 19:37

Enerzijds moeten ze natuurlijk wel juiste levertijden vermelden. Aan de andere kant kan tegenwoordig ook niemand meer langer wachten dan een paar dagen.

Daarnaast is het hebben van twee fietsen wel een vereiste als je niet even naar een winkel kan, tenminste zo lijkt het als ik hier het ea lees.

Meestal duurt zo, n hyp maar twee of drie jaar, ging bv met audi, volkswagen ook zo. Dus goed nieuws nog 1 of 2 jaar en de levertijden zullen voor 90% zijn opgelost.

Plaats reactie