Schone dames!
Geen EXIF data meer nee. FF is niet nodig voor deze foto, zeker de laatste generatie APS-C is ook zéér capabel met weinig licht. Zeker bij een foto die zo verkleind en gedowngraded is voor insta verbergt dan een heleboel artefacten. En die hoeveelheid licht met nevel in de zomer zorgt vaak juist voor overbelichte lucht. Ik denk dat het max met 70 mm equivalent is gemaakt, zo veel compressie zie je ook weer niet.
TLDR: mooi stemmig plaatje
TLDR: mooi stemmig plaatje
Het kan evengoed een APS-C of MFT camera zijn en met de juiste afstand zelfs met een goedkope langzame zoom. Onmogelijk om op deze resolutie er wat zinnigs over te zeggen.devriesman schreef: ↑12 dec 2018 21:24 Is zo te zien inderdaad een foto van een ff. Goede professionele reclameplaat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Langzame zoom als in klein diafragma? Lijkt mij sterk gezien de scherpte, DOF en lichthoeveelheid
Je ziet duidelijk op het asfalt een beperkt scherp deel en een redelijk snelle overgang naar onscherp. Dat red je
IMHO niet op f5.6 op een APS-C sensor.
Je ziet duidelijk op het asfalt een beperkt scherp deel en een redelijk snelle overgang naar onscherp. Dat red je
IMHO niet op f5.6 op een APS-C sensor.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat klopt, maar er lijkt niet zo veel compressie van het blikveld te zijn in betreffende foto. De boom links is duidelijk verder weg dan de fietster, bovendien zie je duidelijk dat het stuur voor het wiel zit, bij een telelens lijkt dat veel dichter ( platter) bij elkaar te zitten.amclassic-fan schreef: ↑13 dec 2018 18:09 Dat ligt er maar net aan wat voor lens er gebruikt is. Met een zoom lens heb je die onscherpte diepte ook al bij een kleiner diafragma.
I do
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het echte compressie effect van telelenzen (niet elke zoomlens is een telelens) zie je toch pas bij wat serieuzere brandpuntafstanden. Gokje, 300mm (ff omgerekend) heb je dan wel nodig.
En dat is hier volgens mij niet gebruikt.
Met een mm of 100 houdt het wel op denk ik?
Dus gok mijn gok blijft: 120mm FF of 80mm APS-C met een snelle lens zoals de 70-200 2.8.
Dus gok mijn gok blijft: 120mm FF of 80mm APS-C met een snelle lens zoals de 70-200 2.8.
Less is bore
-
- Forum-lid
Zullen we het ooit zeker weten.....daniel1975 schreef: ↑13 dec 2018 18:34 Het echte compressie effect van telelenzen (niet elke zoomlens is een telelens) zie je toch pas bij wat serieuzere brandpuntafstanden. Gokje, 300mm (ff omgerekend) heb je dan wel nodig.