Pagina 624 van 1091

Geplaatst: 16 dec 2009 18:12
door adroit
never change a winning team ???

Geplaatst: 16 dec 2009 18:25
door evilhomer
Sure, maar dan is opvallend dat de prijs zo constant blijft (hoger dit jaar?). Ontwikkelingskosten zouden zo langzamerhand toch wel 'verzonken' moeten zijn?

Geplaatst: 16 dec 2009 20:36
door danny1407
evilhomer schreef:Sure, maar dan is opvallend dat de prijs zo constant blijft (hoger dit jaar?). Ontwikkelingskosten zouden zo langzamerhand toch wel 'verzonken' moeten zijn?


Zo werkt het denk ik niet helemaal.

De renners gaan meer verdienen, de materiaalman gaat meer verdienen, de ploegbus is aan vervanging toe.
Er worden nog steeds andere modellen ontwikkeld, de windtunnel kosten gaan omhoog, er moet meer personeel aangenomen worden.
Reclame maken wordt duurder, de UPS wordt duurder, energie wordt duurder, de koffie in de pauze wordt duurder.

Je snapt het wel......

Geplaatst: 16 dec 2009 20:50
door fizik
superfiets! mooier dan veel carbonexemplaren.

Geplaatst: 16 dec 2009 21:04
door upcommingstar
Mooier zeker, maar ook beter?

Geplaatst: 16 dec 2009 21:11
door fizik
Beter dan heel wat carbonfietsjes. Er zijn zat carbonfietsen die niets stijfer, lichter of comfortabeler zijn dan een goed aluminium frame, wat dit toch wel is.

Geplaatst: 16 dec 2009 21:27
door danny1407
SpEric schreef: Voor dit jaar is er inderdaad naast de upgrade van de prijs :) ook een upgrade in
de vorm van de standaar full carbon zadelpen gekomen.
Weegt rond de 195 gram ( maat M ) 300 mm
Dat is dus dezelfde zadelpen als bij de S2 en S3 zit!


Goh.....ik sla er eigenlijk nu pas op aan.
Die zadelpen gaat natuurlijk ook heel mooi staan in een P2K......als ie ooit los verkrijgbaar wordt.

Geplaatst: 17 dec 2009 09:02
door speric
Dat is / komt ie wel hoor, anders heb je nog een matte carbonzadelpen, die je zelf kan lakken, of plakken :)

Die S1 wordt elke jaar wel weer een beetje aangepast. Zaken als betere passing voor de zadelpen, uitvalpad blank gemaakt. Van die kleine dingen die indien nodig aangepakt worden.
Voor diegenen die twijfelen voor deze fiets te duur is, moet er gewoon maar eens op gaan rijden..

Geplaatst: 17 dec 2009 09:41
door sulai
Beste SpEric,
Je hebt me eerder een paar goede tips gegeven betreft de Cervelo fietsen.
R serie vooral voor de toerders en S voor wedstrijdrijders.
Ik vind S2 een mooie fiets.
Wat zijn de klim en toer ervaring betreft deze model (S2)?
Bijvoorbeeld:
Kan ik S2 ook comfortabel maken met een goede wielset?

Geplaatst: 17 dec 2009 09:43
door japiecarbon
Ja, zo heel onconfortabel is een S2 niet hoor. Hij is stijf, en niet hard.

Geplaatst: 17 dec 2009 10:18
door speric
In ieder geval minder hard dan de S1, maar, dat geldt in het algemeen, met banden breedte en spanning kan je een hoop doen.
Ook een zadel en zelf de zeem geeft al een hoor extra comfort.

De S2 vind ik een prachtige fiets. Ziet en voelt lekker snel aan. Zeer stijf in de bracket en achtervork.
Als klim fiets is deze zeker geschikt, als je puur voor een lichte fiets gaat, komt de R3 natuurlijk meer in beeld.
Meer je maximaal comfort, dan is de R3 ook de betere keuze.

Maar een S2 is niet per definitie oncomfortabel hoor. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Als je slecht tegen een harde fiets kan, dan zou ik eerst een S1 proberen voor die te kopen. Dat is toch wel de hardste uit de cervélo familie.

Geplaatst: 17 dec 2009 14:13
door evertdehandsch
Klein maandje geleden voor een ploegmaat ook een S1 opgebouwd, en moet zeggen mijn grijze Soloist Team verbleekte gewoon naast de nieuwe paintjob van Cervélo... Ik overweeg sterk om mijn oude ST te laten herspuiten in het nieuwe kleurenschema!

Specs van de S1:
Frame: Cervélo S1
Groep: Dura Ace 7800
Wielen: C-Line 50mm
Bekabeling: Jagwire
Stuurpen: Deda Zero
Stuur: Oval(type ontsnapt me)
Stuurlint: Fizik

Al bij al een cool fietsje...
Bidonhouders: Tacx Tao