Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 05 dec 2013 22:56
ik had een Caad10 en heb nu een supersix en ik vond de overgang enorm. In mijn beleving fietst en stuurt de S6 vele malen directer dan de Caad (die al alles behalve onprettig was)
Ik heb ook zowel de caad10 als de voorlaatste serie S6 gereden en daar merkte ik indedaad verschil.
Maar, @Nico, volgens mij postte jij hier eerder deze vergelijkende review https://cyclingtips.com/2017/01/cannond ... on-review/, waar ik op baseer dat de verschillen in rijgedrag tussen de sterk verbeterde caad12 (tov de caad10) in vergelijking tot de huidige S6 te verwaarlozen zijn in verhouding tot het prijsverschil.
Dus als je doel enkel Nederlandse wedstrijden rijden is, met risico's op een crash, zou ik zeker voor de caad gaan.
NB: een verschil in de geometrie kan ik niet ontdekken..
Maar, @Nico, volgens mij postte jij hier eerder deze vergelijkende review https://cyclingtips.com/2017/01/cannond ... on-review/, waar ik op baseer dat de verschillen in rijgedrag tussen de sterk verbeterde caad12 (tov de caad10) in vergelijking tot de huidige S6 te verwaarlozen zijn in verhouding tot het prijsverschil.
Dus als je doel enkel Nederlandse wedstrijden rijden is, met risico's op een crash, zou ik zeker voor de caad gaan.
NB: een verschil in de geometrie kan ik niet ontdekken..
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dacht van niet.
Ik heb ook op de s6 gefietst maar zo extreem vond ik het niet de verschillen.
Ik heb ook op de s6 gefietst maar zo extreem vond ik het niet de verschillen.
Maak joe woar
Ja inderdaad, op 30 januari poste ik de link naar het artikel.feddek schreef:Maar, @Nico, volgens mij postte jij hier eerder deze vergelijkende review SS EVO HM versus CAAD 12, waar ik op baseer dat de verschillen in rijgedrag tussen de sterk verbeterde caad12 (tov de caad10) in vergelijking tot de huidige S6 te verwaarlozen zijn in verhouding tot het prijsverschil.
To sum it all up:
Even het topic doorlopende kwam ik ook nog een bericht van bull tegen van 8 oktober 2016.Where the SuperSix EVO Hi-MOD is smooth, refined, the CAAD12 is louder and edgier bike but the difference in ride quality is really only a matter of nuance. In fact, a set of wider tyres was all that was required to bring it put the CAAD12 on par with the SuperSix EVO Hi-MOD.
NicoNB schreef:Mooie fiets!bull schreef:Vanochtend na een halve wereldreis mijn nieuwe SS opgehaald bij Scholten-cycling. Als een kind zo blij, enne.....dat fietst zelfs nog beter dan een CAAD12......
In welk opzicht rijd dit beter?
bull schreef:@Nico, meer comfort (minder hard) en minder 'gezang' vanuit het frame. Alu vergroot alle bijgeluiden wat meer uit dan carbon...
Ik heb hier ook veel over gelezen, omdat ik ook wellicht een keer de stap naar een SS wil maken en wat uiteindelijk meestal de conclusie is, is dat je er van een CAAD naar een HiMod wel op vooruit gaat, maar van een CAAD naar een 'gewone' SS niet heel veel. Zo goed zijn de alu frames. Tevens schijnt de stap van de 10 naar de 12 ook niet zo significant te zijn als C'dale wilt doen vermoeden.
Beste prijs/kwaliteit heb je nog steeds met een CAAD10. Die pik je op voor een prikkie 2e hands...nieuwe groep, nieuwe wielen en je hebt een bom van een fiets.
Natuurlijk, gaan we kopen naar emo, dan is zo'n SS natuurlijk hartstikke mooi. Je gaat er alleen geen meter harder door fietsen.
Beste prijs/kwaliteit heb je nog steeds met een CAAD10. Die pik je op voor een prikkie 2e hands...nieuwe groep, nieuwe wielen en je hebt een bom van een fiets.
Natuurlijk, gaan we kopen naar emo, dan is zo'n SS natuurlijk hartstikke mooi. Je gaat er alleen geen meter harder door fietsen.