Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 28 nov 2014 14:51

Soap schreef:
JPAR schreef:
Soap schreef:De mogelijkheid is zeker aanwezig....moet ik bekennen mannen....haha :oops:

Maar ook zeker omdat ik gewoon nog steeds het gevoel blijven houden niet optimaal op mijn fiets te zitten en dat frustreert wel enigszins. Dus dan maar naar iemand die passie ervoor heeft en mij hopelijk verder gaat helpen.
Ik hoop voor je dat er iets uitkomt. Dan weet je wat er anders/beter kan of misschien is het wel goed en is het een kwestie van gevoel. Mijn ervaring met dit soort dingen is dat uit de meting het een kan blijken terwijl in de praktijk het gevoel iets anders zegt. Neem dat dus wel mee.
Ja dat neem ik zeker mee, bedankt voor het advies.
Het is en blijft ook een deel persoonlijk, maar wil gewoon een gedegen meting en verhaal hebben erbij ;-)
Vandaag de bikefitting gehad bij Bikepassion en dat was een erg leuke en positieve ervaring! Jurrian is een bevlogen man en wil het beste voor je bereiken.

Het CAAD10 kader is op zich wel ok qua geometrie op papier, maar is in de praktijk en qua esthetische waarde toch inderdaad een verkeerde keuze geweest.

We hebben wel al enkele concrete veranderingen kunnen doorvoeren (Zadel aangepast, plaatjes goed gezet, zadelhoogte iets omlaag, iets mindere drop, zooltjes, rechter pedaal iets aangepast met spacer, grepen wat dichterbij gezet....) en wat tips gekregen voor lichamelijke verbeteringen en zaken als hoe effectiever te trappen,

Al met al zeer leerzaam geweest en goede inzichten meegekregen waarmee ik aan de slag kan. Wil niet alle benodigde verbeteringen doorvoeren op mijn huidige fiets, dat wordt gewoon dan niet mooi en dat vind ik toch ook wel belangrijk, maar belangrijkste is goed zitten om optimaal te genieten. (bvb stuur van een 44 naar 42, stuurpen die omhoog loopt, etc....dat ziet er niet uit :( )

Als referentie zou een Felt AR een betere keuze zijn, dus even in die hoek maar eens gaan neuzen met wat tooltjes. Oftewel lange bovenbuis, maar wel enigszins slooping om pen nog mooi uit het zadel te laten komen.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Magic666
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 sep 2014 22:13

Magic666 28 nov 2014 15:20

Zorro schreef:Craft Be Active Extreme Windstopper Longsleeve bij Futurumshop gisteravond. Aanbieding voor 34,95 (normaal iets van 70 Euro).
Mazzeltje want gisteravond hadden ze nog alle maten en nu slechts nog XL.

Afbeelding
Exact dezelfde (2 stuks) genomen. Gaat snel dan met de maten :mrgreen:

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 28 nov 2014 15:39

Een Castelli Espresso 3 wintershirt. Opgehaald bij 12gobiking omdat ik twijfelde tussen xl en 2xl, Gelijk ook maar een Trivio pro reparatiestandaard meegenomen, was in de aanbieding.

bianchi
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jul 2014 15:01

bianchi 28 nov 2014 17:07

een nieuwe cassette en een kleiner voorblad.

ik had een 52 t, maar veel te groot waardoor ik het blad nauwelijks gebruik.
Nu een 50t in combinatie met een 28-11 i.p.v 26-13.

Morgen een middagje sleutelen, en dan maar eens kijken of dat beter bevalt :)

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 28 nov 2014 17:36

BBB Hawk helm en 2 co patroontjes..
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2014 18:32

@Soap, je hele verhaal klinkt nogal tegenstrijdig voor mij. Langere bovenbuis nodig en een stuurpen om moet draaien klinkt mij als een frame wat gewoon te klein is en niet als een geometrie die niet bij je past.

De Felt AR heeft wel een iets andere geometrie dan de Caad 10, maar de verschillen zijn vrij minimaal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 nov 2014 18:47

Heb je nu klachten? Anders is het complete onzin om voor 7mm extra stack en 2mm minder reach een andere fiets te kopen. Zo nauw luistert het echt niet.

Leuk dat je door een bevlogen iemand (van je geld af ;) ) geholpen bent maar imho heeft de fietsenmaker die jouw de Caad10 heeft verkocht even goed werk geleverd,
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 28 nov 2014 19:18

Ja klachten waren er zeker wel, kon bijvoorbeeld niet normaal in de beugels rijden. Last van hamstring, zitvlak, knieën en polsen. Reden dat pen omhoog moest is omdat mijn vork afgezaagd is, de geo ansicht is wel prima, maar esthetisch is het verre van! Dus het laatste is voornamelijk de reden verder te kijken.

Mijn gevoel en ervaring is echt niet dat Jurrian er zo om geld uit je zal te kloppen en dat had ik bij de fm wel! Maar goed, misschien ben ik wat te goedgelovig.

@Amclassic, kleiner frame kan ik mij echt niet voorstellen, dat hebben wij ook gesimuleerd en dat voelde heel erg opgepropt.

Zal als ik de resultaten in cijfertjes heb deze wel even delen, misschien geeft dat een beter verhaal ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 nov 2014 20:19

Vandaar ook de ;) .

Ik denk dat een Felt Z of een Specialized Roubaix dan beter passen. Je hebt dan rond de 2cm meer headtube en qua reach lever je weinig in, omdat je minder spacers nodig hebt wordt dat verschil gecompenseerd.
Campagnolo Ultra Dork

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 28 nov 2014 21:11

Niet gekocht maar gekregen van m'n werkgever.
Ben d'r erg blij mee.

Een sportfull hotpack

Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 nov 2014 21:12

Leuke werkgever!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 28 nov 2014 21:43

Klopt vorig jaar kreeg ik ook zomaar een kleding set (broek, shirt jasje van vermarc
Met de logo,s van het bedrijf d'r op

Plaats reactie