Vandaag de bikefitting gehad bij Bikepassion en dat was een erg leuke en positieve ervaring! Jurrian is een bevlogen man en wil het beste voor je bereiken.Soap schreef:Ja dat neem ik zeker mee, bedankt voor het advies.JPAR schreef:Ik hoop voor je dat er iets uitkomt. Dan weet je wat er anders/beter kan of misschien is het wel goed en is het een kwestie van gevoel. Mijn ervaring met dit soort dingen is dat uit de meting het een kan blijken terwijl in de praktijk het gevoel iets anders zegt. Neem dat dus wel mee.Soap schreef:De mogelijkheid is zeker aanwezig....moet ik bekennen mannen....haha
Maar ook zeker omdat ik gewoon nog steeds het gevoel blijven houden niet optimaal op mijn fiets te zitten en dat frustreert wel enigszins. Dus dan maar naar iemand die passie ervoor heeft en mij hopelijk verder gaat helpen.
Het is en blijft ook een deel persoonlijk, maar wil gewoon een gedegen meting en verhaal hebben erbij
Het CAAD10 kader is op zich wel ok qua geometrie op papier, maar is in de praktijk en qua esthetische waarde toch inderdaad een verkeerde keuze geweest.
We hebben wel al enkele concrete veranderingen kunnen doorvoeren (Zadel aangepast, plaatjes goed gezet, zadelhoogte iets omlaag, iets mindere drop, zooltjes, rechter pedaal iets aangepast met spacer, grepen wat dichterbij gezet....) en wat tips gekregen voor lichamelijke verbeteringen en zaken als hoe effectiever te trappen,
Al met al zeer leerzaam geweest en goede inzichten meegekregen waarmee ik aan de slag kan. Wil niet alle benodigde verbeteringen doorvoeren op mijn huidige fiets, dat wordt gewoon dan niet mooi en dat vind ik toch ook wel belangrijk, maar belangrijkste is goed zitten om optimaal te genieten. (bvb stuur van een 44 naar 42, stuurpen die omhoog loopt, etc....dat ziet er niet uit )
Als referentie zou een Felt AR een betere keuze zijn, dus even in die hoek maar eens gaan neuzen met wat tooltjes. Oftewel lange bovenbuis, maar wel enigszins slooping om pen nog mooi uit het zadel te laten komen.