Cannondale
Klopt. Je kunt echt duidelijk een verschil zien vanaf de 10 en verder. Het zijn nog steeds topframes, maar qua afwerking kunnen ze niet tippen aan de made in USA frames van vroeger. Gezien de ervaringen dat je niet bijster veel vooruit gaat van een 9 naar een 10 of zelfs 12, blijf ik nog even bij mijn huidige fiets. Op termijn gaat er wel een schijfremframe komen, maar wat dat wordt ben ik nog niet over uit.jakkel schreef:Vanaf de productie verhuisd is naar Azië, is het helemaal bergaf gegaan met de afwerking van de alu Cannondale frames. Deels ook omdat de alu frames (ten onrechte) gedegradeerd werden ten voordele van de carbon varianten.
Een alu 'dale van nu heb ik nog nooit echt goed van dichtbij bekeken, maar mijn eerste serieuze racefiets was een CAD3 (nog geen Advanced aluminium blijkbaar), en die was inderdaad heel erg mooi afgewerkt. Heel erg knetterstijf ook trouwens (wat niet heel raar is met overal dikke alu buizen waar zelfs in de achtervork niet een bochtje zit)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ze zijn nog wel netjes afgewerkt hoor. Maar het klopt wel, mijn sensa romagna leek net Carbon en bij mn caad zie je duidelijk lasnaden.
Maak joe woar
De alu Cannondales van nu zijn qua afwerking net hetzelfde als de goedkopere alu frames van andere merken. Ik heb hier een 2017 Slate staan, en da's echt wel een groot verschil met vroeger. Maar ja, liefde maakt blind zeker?
Ik heb nog een CAD3 1998 F2000 MTB gehad, was toen het topmodel van de Cannondale hardtails. Prachtig frame, zéér sterke lak en de zalige wishbone achtervork. Enkele jaren terug verkocht, je kan immers niet alles bijhouden.
Ik heb nog een CAD3 1998 F2000 MTB gehad, was toen het topmodel van de Cannondale hardtails. Prachtig frame, zéér sterke lak en de zalige wishbone achtervork. Enkele jaren terug verkocht, je kan immers niet alles bijhouden.
Ik kan me niet zo goed meer de oude frames herinneren, maar ik moet zeggen.. Ik heb nu nog aan Alu Scalpel. Maar nog steeds een heel goed frame hoor. Ik vind het wel gaaf dat Cannondale nog steeds beseft wat een fiets goed maakt. En dat is in eerste instantie frame, wielen (en bij een MTB een verende vork). Daarna pas groep.
Wel karakter omdat je wel ziet dat steeds meer fietsen een frame pimpen met een duurdere groep.
Ik had me nog nooit goed in dubbelgeveerd verdiept. Maar heb het nu en moet wel zeggen dat het wel gaaf rijdt. Ik vind de extra grip en contact met het parcours opwegen tegen het extra gewicht van de vering... Had ik niet zo verwacht met achtervering, maar dat terzijde.
gr
Rob
Wel karakter omdat je wel ziet dat steeds meer fietsen een frame pimpen met een duurdere groep.
Ik had me nog nooit goed in dubbelgeveerd verdiept. Maar heb het nu en moet wel zeggen dat het wel gaaf rijdt. Ik vind de extra grip en contact met het parcours opwegen tegen het extra gewicht van de vering... Had ik niet zo verwacht met achtervering, maar dat terzijde.
gr
Rob
De frames zijn nu inderdaad niet slecht, maar ze zijn wel minder verfijnd afgewerkt.
Ik ben niet zo'n fan van achtervering, op veel parcours zelfs ook niet meteen van voorvering, zeker niet op een 29'er. Performante banden op de juiste druk doen al heel veel, vind ik. Vering(en) betekenen extra gewicht, en als je bij één fiets echt wel baat hebt bij gewichtsreductie, dan is dat naar mijn mening wel bij een MTB.
Ik ben niet zo'n fan van achtervering, op veel parcours zelfs ook niet meteen van voorvering, zeker niet op een 29'er. Performante banden op de juiste druk doen al heel veel, vind ik. Vering(en) betekenen extra gewicht, en als je bij één fiets echt wel baat hebt bij gewichtsreductie, dan is dat naar mijn mening wel bij een MTB.
Sinds zondag ben ik in het bezit van een SuperX van 2016. Vandaag een rondje gemaakt over de heuvelrug waarbij ik het niet kon laten om stukjes van de diverse mountainbike routes mee te pakken. Eerst even wennen maar dat ging al snel beter.
Om op het verhaal hier boven even in te haken, vandaag gingen mijn beklimmingen een stukje sneller dan met de mountainbike maar het dalen echter niet. Waarschijnlijk komt dat doordat ik mijn Canyon Lux, een volgeveerde mtb, gewent ben! Met snelheid naar beneden voel je duidelijk veel meer dan dat ik gewent ben, weet nu wat remkuilen zijn!!
Om op het verhaal hier boven even in te haken, vandaag gingen mijn beklimmingen een stukje sneller dan met de mountainbike maar het dalen echter niet. Waarschijnlijk komt dat doordat ik mijn Canyon Lux, een volgeveerde mtb, gewent ben! Met snelheid naar beneden voel je duidelijk veel meer dan dat ik gewent ben, weet nu wat remkuilen zijn!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Wat voor kleur?
Maak joe woar