Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 03 jul 2014 00:20

Weet iemand hoe het precies zit met de retour regeling van Canyon? Kon er namelijk niet zoveel over vinden op de site. Stel ik koop er een fiets, en besluit na 100 km dat het'm toch niet is. Krijg ik dan het hele aankoopbedrag terug?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 jul 2014 07:41

vitamineb schreef:Weet iemand hoe het precies zit met de retour regeling van Canyon? Kon er namelijk niet zoveel over vinden op de site. Stel ik koop er een fiets, en besluit na 100 km dat het'm toch niet is. Krijg ik dan het hele aankoopbedrag terug?
Staat er gewoon http://www.canyon.com/_nl/shop/informat ... ranty.html . Internet aankoop regels zijn van toepassing.
What makes the boat go faster?

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 03 jul 2014 09:03

dieseltje schreef:@jimmycr ben blij dat je geen Canyon gaat bezitten dan heb je namelijk ook geen reden meer om dit forum te vervuilen.
Denk dat dit nog mee valt
Ben toch iig nu goed geïnformeerd dat het niet zo vlotjes loopt in Koblenz
Mijn 2 canyons had ik snel, eentje zelf opgehaald en de andere op 1week in huis

Volgend jaar wil ik een nieuwe, maar ik zal niet lang mogen wachten om te bestellen

En dat de klagers beginnen uit te zien naar een ander merk kan ik begrijpen, stel je eens voor dat je je fiets pas in augustus zou krijgen, dan is de zomer bijna voorbij
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
JWi
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 apr 2013 17:13

Gebruikersavatar JWi 03 jul 2014 11:18

@ de klagers voor lange wacht tijden
ik zelf heb ook moeten wachten. Het heeft geen nut te klagen en te schreeuwen. Ze doen wat ze kunnen.

Daar komt bij: je weet het en/of had het kunnen weten dat er vertraging kan ontstaan.
Je hebt bewust gekozen voor Canyon (prijs kwaliteit cq voor een dubbeltje op de eerste rang)
als het dan even tegen zit moet je niet zeiken. dan had je maar meer moeten betalen en/of bij de plaatselijk fietsboer moeten bestellen.

je krijgt waar je voor betaald (een top fiets met top onderdelen) het kan zijn dat de levertijd daar door in gedrang komt. dat is het gevolg van een goedkope fiets met top onderdelen.

de servies is zeer goed. wanneer er iets is regelen zij het voor je.

dus samenvattend: stop nu eens met dat geklaag. je krijgt een top fiets voor een lage prijs (om de klagers al vast voor te zijn het gaat hier om een prijs kwaliteit verhouding)
als je nu ook nog een gegarandeerde top levering wil, kies dan een showroom model.
Als je wilt blijven klagen open dan een eigen forum !!

De reden van schrijven is dat ik het een beetje beu ben iedere dag dat gezeik te moeten lezen. ik wil graag iets lezen over Canyon maar dat wordt nu vertroebeld door alleen maar gezeik.

Alvast bedank voor het opnieuw terug brengen on topic:
"Canyon levert geweldige fietsen" 8-)
Laatst gewijzigd door JWi op 03 jul 2014 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 jul 2014 12:06

Bovendien zijn er zat andere merken waarbij je als je via de fietsenmaker een fiets koopt achteraf merkt dat de fiets pas over een aantal maanden geleverd wordt. Dat ervaar je dan pas nadat de koop al is gesloten. Ik spreek uit ervaring! (Italiaans merk)
Na de koop word je menigmaal aan het lijntje gehouden door fietsenmakers: "ja, volgende week hoor, ja, vertraging, ja de maat was toch niet op voorraad, ja, er is iets fout gegaan bij de bestelling, ja, het is de schuld van de importeur, ja, de fiets is in de verkeerde winkel afgeleverd, ja, we hebben hem teruggestuurd want was beschadigd enz. enz. enz. ........
Al mijn Canyon frames/fietsen werden eerder geleverd dan op de bestelbon stond. 8-)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 03 jul 2014 12:12

JWi schreef:
"Canyon leverd geweldige fietsen" 8-)
Die mag in het taaltopic ;)

Mijn fiets werd eerder gebracht, november 2013 ipv. maart 2014. Ik blijf er wel bij dat die levertijden beter moeten. Het mag niet zo zijn dat een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding een slechte levering rechtvaardigd.

Service van Canyon is trouwens prima.

@Pascal_k: Mooie bike
Waarom maar één bidonhouder ?
older Budweiser

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 jul 2014 12:17

@Pascal_k: Mooie bike
Waarom maar één bidonhouder ?[/quote]


Ja, waarom geen drie...? 8-)

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 03 jul 2014 12:42

Ok, genoeg verhalen gelezen van mensen die aan het wachten zijn.... mensen die het Vaticaan in willen moeten ook lang wachten.... :lol: :lol:

Afbeelding


Hier nog een foto van mijn SLX (met knapzak en 3L water) tijdens een klim sessie in de bergen.
Afbeelding

B. Banner
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56

B. Banner 03 jul 2014 16:00

Mee eens. Voor de Ka'aba moet men pas lang wachten.

Afbeelding

Na twee weken ben ik nu gewend om zo de vorkpijp in te kijken. Ik merk wel dat vele kijkers graag een vinger erin steken, of het daadwerkelijk een gat is. Een corrigerende tik was vereist in enkele gevallen.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 03 jul 2014 16:32

De zonnebril gaat in dat gat als ik aan het klimmen ben en me rot zweet.

Ik vind het op Instagram wel grappig als mensen vragen "where is your topcap?"

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 03 jul 2014 16:50

JWi schreef:@ de klagers voor lange wacht tijden
ik zelf heb ook moeten wachten. Het heeft geen nut te klagen en te schreeuwen. Ze doen wat ze kunnen.

Daar komt bij: je weet het en/of had het kunnen weten dat er vertraging kan ontstaan.
Je hebt bewust gekozen voor Canyon (prijs kwaliteit cq voor een dubbeltje op de eerste rang)
als het dan even tegen zit moet je niet zeiken. dan had je maar meer moeten betalen en/of bij de plaatselijk fietsboer moeten bestellen.

je krijgt waar je voor betaald (een top fiets met top onderdelen) het kan zijn dat de levertijd daar door in gedrang komt. dat is het gevolg van een goedkope fiets met top onderdelen.

de servies is zeer goed. wanneer er iets is regelen zij het voor je.

dus samenvattend: stop nu eens met dat geklaag. je krijgt een top fiets voor een lage prijs (om de klagers al vast voor te zijn het gaat hier om een prijs kwaliteit verhouding)
als je nu ook nog een gegarandeerde top levering wil, kies dan een showroom model.
Als je wilt blijven klagen open dan een eigen forum !!

De reden van schrijven is dat ik het een beetje beu ben iedere dag dat gezeik te moeten lezen. ik wil graag iets lezen over Canyon maar dat wordt nu vertroebeld door alleen maar gezeik.

Alvast bedank voor het opnieuw terug brengen on topic:
"Canyon levert geweldige fietsen" 8-)
Goed verhaal.

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 03 jul 2014 16:54

vitamineb schreef:Weet iemand hoe het precies zit met de retour regeling van Canyon? Kon er namelijk niet zoveel over vinden op de site. Stel ik koop er een fiets, en besluit na 100 km dat het'm toch niet is. Krijg ik dan het hele aankoopbedrag terug?
Das misschien wat veel.
Maar zijn schappelijk en de fiets gaat de sale in als er een krasje op zit. Ze verkopen hem niet meer als nieuw

Plaats reactie