Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
hier nog één van voren
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Is al een stuk beter
wico schreef:Gilles zijn nieuwe wedstrijdsfiets normaal met Zipp 404 maar de 808 wielen staat hij toch iets mooier (vind ikzelf) Connimex leverde de bijpassende remgreep Hudz hoesjes.
[IMG=http://img339.imageshack.us/img339/1259/dscf7959.jpg][/IMG][IMG=http://img339.imageshack.us/img339/dscf ... 1/w640.png][/IMG]
Het al dan niet mooi vinden van een fiets is iets persoonlijk ( en maar een geluk ,anders allemaal dezelfde fiets ) . Als hij voor mij moest zijn liet ik het zwarte stuurlint en kwamen er zwarte rubbers op . Maar nogmaals keuze is persoonlijk . Zo lang de fiets maar ok is en goed fietst ben ik de laatste tijd al content .
Prachtige fiets trouwens !
Ik snap niet dat veel mensen zeggen dat de maat 61 voor reuzen boven de 2 meter is.
Als ik naar de geometrie kijk bijv. de balhoofdbuis die is 20cm.
Bij mijn fm ben ik opgemeten voor een maat L (ridley) en die heeft een balhoofdbuis van 20,5cm. Dus vergelijkbaar met de maat 61 van cervelo
Waarom is dan de cervelo maat 61 te groot?
Als ik naar de geometrie kijk bijv. de balhoofdbuis die is 20cm.
Bij mijn fm ben ik opgemeten voor een maat L (ridley) en die heeft een balhoofdbuis van 20,5cm. Dus vergelijkbaar met de maat 61 van cervelo
Waarom is dan de cervelo maat 61 te groot?
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'
timcap schreef:Ik snap niet dat veel mensen zeggen dat de maat 61 voor reuzen boven de 2 meter is.
Als ik naar de geometrie kijk bijv. de balhoofdbuis die is 20cm.
Bij mijn fm ben ik opgemeten voor een maat L (ridley) en die heeft een balhoofdbuis van 20,5cm. Dus vergelijkbaar met de maat 61 van cervelo
Waarom is dan de cervelo maat 61 te groot?
de gehele geometrie van Cervelo is anders dan andere frames waardoor je veel dieper zit en dus niet alleen het balhoofd hetgeen is waar je naar moet kijken...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Amclassic-fan schreef:Yeah right...
kan je all right zeggen he, maar das mij toendertijd door meerdere onafhankelijke fietsenmakers gezegd waarvan er hier een aantal niet alleen als dozenschuivers in Nederland bekend staan a la Salden
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Er zit in een Cervelo toch ook gewoon een 28" wiel, de voorvork is net zo lang als bij andere merken en de hoek van de balhoofdbuis is gelijk. Is het mij een raadsel hoe je dan dieper zou zitten op een Cervelo dan op een andere fiets met een zelfde balhoofdbuis lengte.
Enige wat je bewijst is dat er een hoop fietsenmakers rondlopen (en jij zelf ook) die hebben zitten slapen toen ze goniometrie gehad hebben op de middelbare school. :rolleye:
Enige wat je bewijst is dat er een hoop fietsenmakers rondlopen (en jij zelf ook) die hebben zitten slapen toen ze goniometrie gehad hebben op de middelbare school. :rolleye:
Volgens mij werkt Cervelo met een standaard hoek (73 graden) voor de zitbuis voor zo'n beetje alle maten, waar andere merken dit iets varieren voor de verschillende maten.
Voor de rest is het allemaal vergelijkbaar hoor (54 cm frame = balhoofdbuis 14 cm, 56 cm = balhoofdbuis 16 cm)
Niks nieuws onder de zon en vergelijkbaar met de rest......
Voor de rest is het allemaal vergelijkbaar hoor (54 cm frame = balhoofdbuis 14 cm, 56 cm = balhoofdbuis 16 cm)
Niks nieuws onder de zon en vergelijkbaar met de rest......
Cervelo gaat uit van een ideale zithoek en een ideale balhoofdbuishoek.
ideaal om de juiste zadelpositie te krijgen en voor goede rijeigenschappen.
Er zitten wat nadelen aan, om een frame kleiner te maken door de hoek van de zitbuis groter te maken.
Overigens wordt een maat 61 van Cervélo wat klein voor iemand van meer dan 2 meter hoor. Het moet dan allemaal echt goed uitkomen.
Bij lange mensen zit de lengte vaak in de benen, en wat je vaak ziet is dat het stuur-zadelhoogte verschil te groot wordt. Zijn de benen niet zo lang, dan wordt de fiet aan de korte kant. Maar voor 90-95 % vd fietsers zal het niet op problemen stuiten.
De geometrie verschillen zitten over het algemeen niet zo veel in de maten 54-56-58.
Daar zijn de hoeken vaak hetzelfde en ook de lengte van de buizen.
ideaal om de juiste zadelpositie te krijgen en voor goede rijeigenschappen.
Er zitten wat nadelen aan, om een frame kleiner te maken door de hoek van de zitbuis groter te maken.
Overigens wordt een maat 61 van Cervélo wat klein voor iemand van meer dan 2 meter hoor. Het moet dan allemaal echt goed uitkomen.
Bij lange mensen zit de lengte vaak in de benen, en wat je vaak ziet is dat het stuur-zadelhoogte verschil te groot wordt. Zijn de benen niet zo lang, dan wordt de fiet aan de korte kant. Maar voor 90-95 % vd fietsers zal het niet op problemen stuiten.
De geometrie verschillen zitten over het algemeen niet zo veel in de maten 54-56-58.
Daar zijn de hoeken vaak hetzelfde en ook de lengte van de buizen.