Tof omdat uiteindelijk eender welk materiaal werkt in de juiste context. De ene zoekt 2 watt in een meer efficiente ketting, de andere ziet geen graten in de grotere stappen in een casette. Als het maar werkt en je als eerste aan de meet bent.daniel1975 schreef: ↑31 mar 2025 06:34Wat is daar tof aan?
Voor 95% van de gevallen is dit een stap terug tov een 2x setup.
EDIT: deze is ook wel grappig. Bij gravelwedstrijden schijnbaar wordt weer steeds vaker de 2x aandrijving gekozen door de profs….
https://www.vojomag.nl/gear-check-trend ... elraces-v/
Wielerseizoen 2025
Uno-X Mobility or bust!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14318
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Die nieuwe Red E1 ketting is veel flexibeler dan de oude Red. Ze rijden alleen met XLPR achter cassette en derrie, de rest is gewoon Red, het voorblad ook.
Voor ons in de polder is 1x ook zat. Ik rijd sinds ik 48/35 rijd echt zelfden op de 35, ja bij hele harde wind, maar dat is meer dat ik denk, gebruik ik die ook nog. Maar met 1x zou ik gewoon naar de 24 of desnoods 28 schakelen. Zit je alleen als je op vakantie gaat maarja, dan zou je de XLPR cassette en derrie kunnen pakken en ben je ook klaar. Geld wat je aan de voorderrie uitspaart kan je de XLPR achterderrie voor kopen
Het lijkt erop dat Q36.5 de boot gemist heeft in de selectie voor de Tour 2025 volgens deze poster:
https://www.reddit.com/media?url=https% ... c0se1.jpeg
https://www.reddit.com/media?url=https% ... c0se1.jpeg
Uno-X Mobility or bust!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41399
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit is rechtlullen wat krom is.wasbeer2006 schreef: ↑31 mar 2025 13:00 Voor ons in de polder is 1x ook zat. Ik rijd sinds ik 48/35 rijd echt zelfden op de 35, ja bij hele harde wind, maar dat is meer dat ik denk, gebruik ik die ook nog. Maar met 1x zou ik gewoon naar de 24 of desnoods 28 schakelen. Zit je alleen als je op vakantie gaat maarja, dan zou je de XLPR cassette en derrie kunnen pakken en ben je ook klaar. Geld wat je aan de voorderrie uitspaart kan je de XLPR achterderrie voor kopen
Een dure extra cassette en een dure extra derrie om een voorderrie uit te sparen die verder eigenlijk nooit in de weg zit....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
In alle grote rondes mag in ieder geval 1 extra ploeg uitkomen dit jaar. Daardoor 23 ipv 22 ploegen.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Een schuinlopende ketting zal waarschijnlijk ook sneller van het blad gaan. En is ze even efficient?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


-
- Forum-lid
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
- Locatie: Oilsjt (Aalst)/Rendeux
Voor polderkoersen binnenkort iedere volgwagen een stok met haak aan boord.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14318
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vind. Maar de vraag is wel of een voorblad aanpassen, cassette en een voorderrie, niet hetzelfde is als alleen een cassette achter wisselen en een achterderrie.daniel1975 schreef: ↑31 mar 2025 13:43Dit is rechtlullen wat krom is.wasbeer2006 schreef: ↑31 mar 2025 13:00 Voor ons in de polder is 1x ook zat. Ik rijd sinds ik 48/35 rijd echt zelfden op de 35, ja bij hele harde wind, maar dat is meer dat ik denk, gebruik ik die ook nog. Maar met 1x zou ik gewoon naar de 24 of desnoods 28 schakelen. Zit je alleen als je op vakantie gaat maarja, dan zou je de XLPR cassette en derrie kunnen pakken en ben je ook klaar. Geld wat je aan de voorderrie uitspaart kan je de XLPR achterderrie voor kopen
Een dure extra cassette en een dure extra derrie om een voorderrie uit te sparen die verder eigenlijk nooit in de weg zit....
-
- Forum-lid
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Tuurlijk ! De Franse chouchou zal moeten rijden in de Tour dus dan past men de regels wat aan hé..
Pidcock heeft het nakijken. En mag de Giro doen.
Adversity is the Catalyst of Change
Pidcock zegt zelf blij te zijn een jaar over te kunnen slaan. Ik vind het vooral opvallend dat de ploegen een renner minder mee mochten nemen vanaf 2017, ook vanwege een veiliger, kleiner peloton. Nu schuif je er gewoon weer een ploeg bij. Betekend zelfs nog een grotere karavaan met ploegleidersauto's etc.
-
- Forum-lid
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Precies! Het slaat echt nergens op.
Adversity is the Catalyst of Change