Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
[/quote]Overdrijven is ook een vak.[/quote]
Ja dat is een vak en je bent er behoorlijk goed in ook in. Trouwens ook in het beschuldigen van een werkgever waar je de situatie helemaal niet van kent vindt ik op zijn minst onbehoorlijk. Zal dat wel niet goed lezen maar het staat er wel.
Ja dat is een vak en je bent er behoorlijk goed in ook in. Trouwens ook in het beschuldigen van een werkgever waar je de situatie helemaal niet van kent vindt ik op zijn minst onbehoorlijk. Zal dat wel niet goed lezen maar het staat er wel.
No pain no gain, no guts no glory!
Nou dat was niet mijn bedoeling. Als dat zo overkomt mijn excuses daarvoor.
Misschien komt het door die ronkende rechtse taal over luiheid, je moet maar gewoon 60 uur kunnen werken, watjes en schoppen onder konten enzo. En ik denk echt dat er genoeg mensen zijn die zitten te springen om een baan en graag aan de slag zouden willen in de agrarische sector als dat voor hen fysiek haalbaar is.
Ik weet ook wel dat er mensen zijn die de kantjes er af lopen, niks willen en het systeem misbruiken. Maar om nou meteen te doen alsof iedereen die werkeloos is een luizenleven heeft... Ik heb zelf ooit eens een half jaar bijstand gehad, geloof me, je gunt het je ergste vijand niet. Je hebt structureel altijd te weinig om van rond te komen. Je wordt op voorhand behandeld als een crimineel en in het "juiste" gezelschap kan je ook nog constant te horen te krijgen dat je het er zelf naar gemaakt hebt. En dat was dan nog in de jaren '90 waarin we zogenaamd in een verzorgingstaat-Walhalla leefden.
Mijn "grote" broer werkt 6 dagen per week, 10 uur per dag, in zijn eigen bedrijf. Hij kan dat min of meer volhouden omdat het een bedrijf in huis is en hij zelf zijn tijden kan indelen. Maar dat is maar weinigen gegeven.
Misschien komt het door die ronkende rechtse taal over luiheid, je moet maar gewoon 60 uur kunnen werken, watjes en schoppen onder konten enzo. En ik denk echt dat er genoeg mensen zijn die zitten te springen om een baan en graag aan de slag zouden willen in de agrarische sector als dat voor hen fysiek haalbaar is.
Ik weet ook wel dat er mensen zijn die de kantjes er af lopen, niks willen en het systeem misbruiken. Maar om nou meteen te doen alsof iedereen die werkeloos is een luizenleven heeft... Ik heb zelf ooit eens een half jaar bijstand gehad, geloof me, je gunt het je ergste vijand niet. Je hebt structureel altijd te weinig om van rond te komen. Je wordt op voorhand behandeld als een crimineel en in het "juiste" gezelschap kan je ook nog constant te horen te krijgen dat je het er zelf naar gemaakt hebt. En dat was dan nog in de jaren '90 waarin we zogenaamd in een verzorgingstaat-Walhalla leefden.
Mijn "grote" broer werkt 6 dagen per week, 10 uur per dag, in zijn eigen bedrijf. Hij kan dat min of meer volhouden omdat het een bedrijf in huis is en hij zelf zijn tijden kan indelen. Maar dat is maar weinigen gegeven.
Veni. Vidi. Fietsie.
De hele dag niks doen en aan het einde van de maand ook nog 800 euro krijgen, dat is inderdaad een vreselijke situatie. Ik denk dat in de wereld meer dan 1 miljard mensen zijn die zouden willen ruilen maar toch heb je gelijk. Vreselijk.Ik heb zelf ooit eens een half jaar bijstand gehad, geloof me, je gunt het je ergste vijand niet.
Van 800 euro kun je best rondkomen, zeker als je ook nog huur- en zorgtoeslag krijgt. Ik kan het weten want ik kwam jarenlang van veel minder rond. En dat uitkeringen laag zijn heeft een reden, namelijk dat er dan een prikkel is om werk te zoeken. Ik sprak jaren geleden een schilder die vertelde dat hij nu hij weer was gaan werken er netto 10 euro op vooruit ging. Dan moet je je toch afvragen of het systeem doet wat het moet doen
Al je kritiek op rechts vind ik prima, maar ondertussen hang je zelf de typische linkse stemmer uit: aan de zijlijn staan, kritiek leveren zonder een alternatief te bieden.
Verder lijkt het mij tijd voor een politiek topic, want ik mag graag discussiëren over politiek....
Discussiëren over politiek en praten over het weer verschilt nauwelijks. Iedereen heeft er iets over te zeggen, iedereen klaagt maar niemand heeft er invloed op...havana schreef:
Al je kritiek op rechts vind ik prima, maar ondertussen hang je zelf de typische linkse stemmer uit: aan de zijlijn staan, kritiek leveren zonder een alternatief te bieden.
Verder lijkt het mij tijd voor een politiek topic, want ik mag graag discussiëren over politiek....
Links en recht zijn imho dusdanig achterhaalde concepten, met geen van beide wordt het in Nederland beter. Helaas zijn de enige alternatieven een paar populisten, religie-freaks en D66 die de verkeerde dingen van rechts combineert met de verkeerde dingen van links.
Campagnolo Ultra Dork
Welk alternatief biedt de rechtse stemmer dan? Als stemmer sta je sowieso aan de zijlijn, dus dat verwijt aan de 'typische linkse stemmer' slaat nergens op.havana schreef: Al je kritiek op rechts vind ik prima, maar ondertussen hang je zelf de typische linkse stemmer uit: aan de zijlijn staan, kritiek leveren zonder een alternatief te bieden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Ik doelde op het feit dat rechtse partijen de laatste kabinetten vrijwel zonder uitzondering deel van regering uitmaakten, terwijl het bij links vaak blijft bij van de zijlijn roepen. Geldt met name voor GL en SP.
Het mag bekend zijn dat rechts een voorstander is van bezuinigingen terwijl links nog steeds gelooft in Keynes en zodoende de volgende generaties opzadelt met een gigantische rentelast en tegelijkertijd onze concurrentiepositie sterk verzwakt.
Het mag bekend zijn dat rechts een voorstander is van bezuinigingen terwijl links nog steeds gelooft in Keynes en zodoende de volgende generaties opzadelt met een gigantische rentelast en tegelijkertijd onze concurrentiepositie sterk verzwakt.
Dat de huidige rentelast torenhoog is en de concurrentiepositie ongekend zwak, is allicht ook te wijten aan het linkse geroep aan de zijlijn? De heilzame resultaten van die rechtse kabinetten laten voorlopig ook naar zich raden...
Nee, de globale vrijemarkteconomie heeft de wereld echt niets dan weldaden gebracht, dat is onderhand wel duidelijk!
Nee, de globale vrijemarkteconomie heeft de wereld echt niets dan weldaden gebracht, dat is onderhand wel duidelijk!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Zorgen er in ieder geval voor dat het begrotingstekort niet meer oploopt dan van Europa mag. Of links dat ook voor elkaar had gekregen zullen we nooit weten.
Dat de rechtste kabinetten vooral zinloze schaafbezuinigingen hebben doorgevoerd en de grote dossiers vaak hebben vermeden, is jammer.
Dat de rechtste kabinetten vooral zinloze schaafbezuinigingen hebben doorgevoerd en de grote dossiers vaak hebben vermeden, is jammer.
-
- Forum-lid
havana schreef:Zorgen er in ieder geval voor dat het begrotingstekort niet meer oploopt dan van Europa mag. Of links dat ook voor elkaar had gekregen zullen we nooit weten.
Het resultaat van de afgelopen periode is baanloze economische groei zodat we de uitkeringen kunnen betalen bijvoorbeeld??
Meer mensen die langer moeten werken in een baan die er niet is, maar we groeien wel een paar procent wat is dan de maatschappelijke winst?
De realiteit is dat volkomen arbeid (maximaal aantal werkenden) niet gewenst is vanwege stijgende loonkosten en deflatie, dus de rechtse partijen zijn niet uit op zoveel mogelijk mensen aan het werk helpen maar wat maximaal economisch verantwoord is. Zij die het slachtoffer zijn hebben dan gewoon pech.
Ja, nog 20 dagen en dan is het officieel! Intussen komen bij mij de narcissen al uit.
- Mensen met een uitkering doen niet de hele dag niks. Bij sommigen is dat zo, maar anderen solliciteren of doen vrijwillgerswerk. Een vriend van mij in de bijstand is volontair bij de politie, hij helpt met alcoholcontroles, flyer acties en baliewerk op een politieburo en dat soort dingen. Naar mijn idee is dat gewoon een baan.
Dus "vanaf de zijlijn" even alvast deze; geef die mensen een normaal salaris. Kennelijk verrichten ze wel werk dat gewenst is, maar er is voor gekozen dit weg te bezuinigen.
Tja, ik heb alle oplossingen ook niet. Wel hier en daar ideeën. Ik ben helaas niet welbespraakt genoeg om deze in een hapklare brok te gieten. Maar om een voorbeeld te geven; in mijn ideale wereld nemen werkgevers ook mensen aan voor minder dan 40 uur per week, zodat het werk dat er is verdeeld kan worden over meer mensen. En ook mensen die minder uren kunnen (of willen) werken aan de bak komen.
Dat dit nu niet gebeurd komt ongetwijfeld door achterhaalde en onhandige regelgeving, maar zeker ook uit gemakzucht en gewoonte. Het is immers veel aantrekkelijker om één iemand 50 uur te laten werken ipv van twee mensen 25 uur.
En om bijvoorbeeld op die JSF terug te komen, als de concensus dan toch is dat die vliegtuigen er moeten komen, waarom dan geen aanbestedingen in Nederland, of op zijn minst in Europa. Ik denk inderdaad dat investeren in Nederland zodat het bedrijfsleven weer orders krijgt beter gaat werken dan uitknijpen.
Wat betreft het succes van snoeien versus bezuinigen; onze ooster en zuiderburen hebben wel gekozen voor minder rigoreus hakken en meer investeren. Het gaat daar economisch gezien inmiddels een stuk beter dan hier.
- Je hebt gelijk. Van 800 euro kan je als een god leven. In India of Thailand. Maar we wonen niet in India of Thailand maar in Nederland, waar gemeenten een OZB van 600-700 euro vragen en ziektekosten premie van 100-150 euro p.p. heel normaal is. Dat jij kon rondkomen van 800 euro is heel knap. En dat bedoel ik niet sarcastisch. Over het algemeen zijn de mensen die denken dat je van dat bedrag best kan rond komen zij die dat zelf nooit hoeven te doen.De hele dag niks doen en aan het einde van de maand ook nog 800 euro krijgen, dat is inderdaad een vreselijke situatie. Ik denk dat in de wereld meer dan 1 miljard mensen zijn die zouden willen ruilen maar toch heb je gelijk. Vreselijk.
- Mensen met een uitkering doen niet de hele dag niks. Bij sommigen is dat zo, maar anderen solliciteren of doen vrijwillgerswerk. Een vriend van mij in de bijstand is volontair bij de politie, hij helpt met alcoholcontroles, flyer acties en baliewerk op een politieburo en dat soort dingen. Naar mijn idee is dat gewoon een baan.
Dus "vanaf de zijlijn" even alvast deze; geef die mensen een normaal salaris. Kennelijk verrichten ze wel werk dat gewenst is, maar er is voor gekozen dit weg te bezuinigen.
Tja, ik heb alle oplossingen ook niet. Wel hier en daar ideeën. Ik ben helaas niet welbespraakt genoeg om deze in een hapklare brok te gieten. Maar om een voorbeeld te geven; in mijn ideale wereld nemen werkgevers ook mensen aan voor minder dan 40 uur per week, zodat het werk dat er is verdeeld kan worden over meer mensen. En ook mensen die minder uren kunnen (of willen) werken aan de bak komen.
Dat dit nu niet gebeurd komt ongetwijfeld door achterhaalde en onhandige regelgeving, maar zeker ook uit gemakzucht en gewoonte. Het is immers veel aantrekkelijker om één iemand 50 uur te laten werken ipv van twee mensen 25 uur.
En om bijvoorbeeld op die JSF terug te komen, als de concensus dan toch is dat die vliegtuigen er moeten komen, waarom dan geen aanbestedingen in Nederland, of op zijn minst in Europa. Ik denk inderdaad dat investeren in Nederland zodat het bedrijfsleven weer orders krijgt beter gaat werken dan uitknijpen.
Wat betreft het succes van snoeien versus bezuinigen; onze ooster en zuiderburen hebben wel gekozen voor minder rigoreus hakken en meer investeren. Het gaat daar economisch gezien inmiddels een stuk beter dan hier.
Ja dat is democratie; als je niet genoeg stemmen krijgt kom je niet in de regering. Moet je dan 4 jaar je mond houden tot je na de volgende verkiezingen misschien weer "mag"? Ik begrijp deze redenatie totaal niet.Ik doelde op het feit dat rechtse partijen de laatste kabinetten vrijwel zonder uitzondering deel van regering uitmaakten, terwijl het bij links vaak blijft bij van de zijlijn roepen. Geldt met name voor GL en SP.
Veni. Vidi. Fietsie.