Tubes for Dummies
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Er zijn een paar goede nieuwe en gebruikte Veloflex tubes te koop hier op het forum! Ik denk dat je wel een goede prijs kunt overeenkomen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Gefeliciteerd alvast,Welke tube wielen heb je gekocht?jwkeij schreef:Ik heb een aantal vragen voor de meer ervaren tube-gebruikers hier.
Volgende week ontvang ik mijn eerste setje tube wielen. Veel gelezen over de grote voor- en nadelen, en heb de gok genomen. Nu heb mijn oog laten vallen op de volgende tubes om erop te leggen.
Vredestein Freccia
of Challenge Mirage
- Welke zou voor mij als toerfietser het meest geschikt zijn?
(en begin nou niet over dat tubes niet geschikt zijn voor toerrijders, alsjeblieft)
- Hebben deze tubes een uitneembare ventielkern, weet iemand dat?
- Op al mijn clinchers zitten de Vittoria Open Corsa's; ga ik die 100tpi minder voelen of is dit miniem?
Ik zou wel de tube tips overnemem van Loos en Boswielrenner een paar € meer uitgeven kan je veel rijplezier geven.
Ik rijdt met Vittoria sc en cx 3 tube's naar volle tevredenheid.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Heb van forumlid Heralde 60mm carbonvelgen over kunnen nemen, Nijkie.
Zien er nog heel goed uit! Ben benieuwd naar het rijden op tubes.
Novatec 11sp naafjes van bol.com en een plaatselijke fm die ze voor mij wil spaken. Dus de aanschafprijs blijft binnen de perken.
Nu dus nog de keuze voor tubes.
Maar de Corsa cx's is dus een prima keuze? Met uitneembaar ventiel?
De vouwbandjes variant Open Corsa bevallen mij iig.
Zien er nog heel goed uit! Ben benieuwd naar het rijden op tubes.
Novatec 11sp naafjes van bol.com en een plaatselijke fm die ze voor mij wil spaken. Dus de aanschafprijs blijft binnen de perken.
Nu dus nog de keuze voor tubes.
Maar de Corsa cx's is dus een prima keuze? Met uitneembaar ventiel?
De vouwbandjes variant Open Corsa bevallen mij iig.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Niet teveel in de regen ermee rijden. Waarschijnlijk ben je dat met carbon wielen ook niet van plan. Verder uitstekende banden!
Zelf heb ik de veloflex carbon. Erg fijne banden, maar ondertussen ook weer een stuk duurder geworden.
Zelf heb ik de veloflex carbon. Erg fijne banden, maar ondertussen ook weer een stuk duurder geworden.
Nee, ik rij sowieso niet vaak in de regen, nee. Zelfs niet met mn alu alround-setje.
De Veloflex carbon zag ik in het Te Koop topic staan, maar ben een beetje huiverig met 2e-hands spullen, waarvan ik de technieken nog niet van onder de knie heb..
De Veloflex carbon zag ik in het Te Koop topic staan, maar ben een beetje huiverig met 2e-hands spullen, waarvan ik de technieken nog niet van onder de knie heb..
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Vandaag van Bike-Palast een set Veloflex Roubaix ontvangen. Productiedatum september '13 . Levering in 3 dagen na bestelling.
Ik ben erg benieuwd of deze inderdaad wat meer comfort gaan brengen. Komen op setje Bora ter vervanging van Conti Competitions.
Ik ben erg benieuwd of deze inderdaad wat meer comfort gaan brengen. Komen op setje Bora ter vervanging van Conti Competitions.
Laatst gewijzigd door rh1 op 19 mei 2014 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
ik denk het wel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Omdat ik in Spanje woon, heb ik gekozen voor de lekbestendigheid van continental. Ik weet dat er beter lopende tubes zijn, maar ik rijd dagelijks op tubes in totaal zo'n 12.000 per jaar. Ook de lange duur ritten van 150-175km gewoon op tubes. Vorig jaar op de GP4000sr en nu achter met een 25mm Competition. Al anderhalf jaar géén lekke band, dat is ongeveer 18.000km !
Achter sleet ik wel met 3500km het complete profiel eraf na een scherpe remactie op het grove asfalt toen een automobilist mij niet had gezien. De nieuwe Competition bevalt uitstekend op zo'n 7-7,5 bar met mijn 75kg. Er staat inmiddels 4500km op en ziet er nog perfect uit, fijne band.
De GP4000sr voor (gereden op 6-6,5 bar) zit er nu al weer bijna 8000km op en ik verwacht wel de 10K te halen. Als ik weleens de verhalen lees van de Veloflexen die met 1500km op zijn dan denk ik....ok ? Ja ik weet het, comfort ...comfort....comfort, maar iedereen die wel in Spanje heeft gereden kent de staat van de wegen (hoezo comfort) en de hoeveelheden shit langs de kant van de weg. De slijtvastheid van de GP4000sr is gewoon ongekend.
Ik zet een nieuwe tube (een jaar bewaard) een dag of 3 op een velg met 10 bar, zodat hij wat kan oprekken, daarna lijmen zoals Conti voorschrijft en opleggen met zeepsop.
Dat Conti's niet altijd recht zijn is mij niet opgevallen, de hobbels die mensen soms hebben komt door het niet goed oprekken en opleggen ( te veel spanning op het laatste stukje band tijdens opleggen, de truc is gelijke spanning van begin tot eind) vandaar ook de zeepsop !
Ik hoop iets te hebben bijgedragen aan het topic.
Achter sleet ik wel met 3500km het complete profiel eraf na een scherpe remactie op het grove asfalt toen een automobilist mij niet had gezien. De nieuwe Competition bevalt uitstekend op zo'n 7-7,5 bar met mijn 75kg. Er staat inmiddels 4500km op en ziet er nog perfect uit, fijne band.
De GP4000sr voor (gereden op 6-6,5 bar) zit er nu al weer bijna 8000km op en ik verwacht wel de 10K te halen. Als ik weleens de verhalen lees van de Veloflexen die met 1500km op zijn dan denk ik....ok ? Ja ik weet het, comfort ...comfort....comfort, maar iedereen die wel in Spanje heeft gereden kent de staat van de wegen (hoezo comfort) en de hoeveelheden shit langs de kant van de weg. De slijtvastheid van de GP4000sr is gewoon ongekend.
Ik zet een nieuwe tube (een jaar bewaard) een dag of 3 op een velg met 10 bar, zodat hij wat kan oprekken, daarna lijmen zoals Conti voorschrijft en opleggen met zeepsop.
Dat Conti's niet altijd recht zijn is mij niet opgevallen, de hobbels die mensen soms hebben komt door het niet goed oprekken en opleggen ( te veel spanning op het laatste stukje band tijdens opleggen, de truc is gelijke spanning van begin tot eind) vandaar ook de zeepsop !
Ik hoop iets te hebben bijgedragen aan het topic.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Nou dan heb je geluk want een paar weken geleden reed ik nog een Conti Competition tube naar de gallemiezen.
Een stootlek toen ik door een kuil reed in het asfalt. Ik zat midden in de groep en zag het niet aankomen.
Wel weer een reden om Veloflex carbon tubes te monteren
Een stootlek toen ik door een kuil reed in het asfalt. Ik zat midden in de groep en zag het niet aankomen.
Wel weer een reden om Veloflex carbon tubes te monteren
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
En die Veloflex had dan wel heel geblevenboswielrenner schreef:Nou dan heb je geluk want een paar weken geleden reed ik nog een Conti Competition tube naar de gallemiezen.
Een stootlek toen ik door een kuil reed in het asfalt. Ik zat midden in de groep en zag het niet aankomen.
Wel weer een reden om Veloflex carbon tubes te monteren
Het kan zijn dat jij wat zwaarder ben dan ik, óf je rijdt misschien een lage bandenspanning ?
Tja...je kan ook wel eens pech hebben natuurlijk.