Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 jul 2009 17:10

sorry, het is weer zo'n dag met een kleine uitzondering. Menchov is zowaar in de aanval met een behoorlijke groep in de ontsnapping. Hushovd rijd daar nog even voor, omdat hij is gedemareerd tussen de 1ste en 2de beklimming om bij de tussensprint punten te pakken.
In de afdaling is van de 2de beklimming is het spekglad en jahoor dan gebeurd het weer:

De renners zijn nog altijd aan het dalen, maar de weg is spekglad. Hushovd kan zich in een bocht nog net rechthouden, maar in de achtervolgende groep gaan Txurruka en Mensjov in dezelfde bocht tegen het asfalt.

En omdat het Franse asfalt toch wel lekker is, nog maar een keer:
Het is niet de Tour van Denis Mensjov. De Rus is nog aan het terugkomen na zijn vorige valpartij, als hij in een bocht alweer tegen de grond gaat.

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 22 jul 2009 17:12

15:02 Ai, ai!
Op dezelfde plek gaan even later Mentsjov en Txurruka onderuit...
15:07 Hoe is het mogelijk
Mentsjov schuift wéér onderuit...

(bron:http://tour2009.nos.nl/live/index/)

2x..

3x is scheeps.........
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 22 jul 2009 21:40

Die Mentsjov heeft ook niet echt een steile leercurve.

NIET STUREN OP DIE WITTE PLAKKATEN!

Sjongejonge zeg...
You should see me go downhill...

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 22 jul 2009 22:10

Pakken doen ze toch allemaal maar daar stoor ik mij al lang niet meer aan.
Zalig genoten van de broertjes Schleck, kan broederliefde mooier zijn?
Hoop echt dat ze op dat podium staan samen in Parijs, zou mooi zijn.

Nooit gedacht dat ik dat nog ging zeggen: chapeau voor Armstrong!!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 22 jul 2009 22:23

Weinig goesting voor Astana en in bijzonder JB. Geef gewoon AC de ruimte zeg. Hij was bij far de beste van vandaag.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jul 2009 22:35

Het was gewoon een zielige poging van Bruyneel om -weer ten koste van Contador - zijn vriendje Armstrong binnen de eerste drie en daarmee op het podium te houden. Contador kon gewoon die rit winnen als hij twee kilometer onder de top op vol vermogen was gegaan. Maar nee
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 22 jul 2009 22:37

En volgens Contador zelf heeft hij met Klöden overleg gehad, dan ligt de fout eerder bij Klöden dan bij Alberto. Andreas heeft kennelijk niet goed ingeschat hoe goed hij nog was.
a.k.a Joe

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 22 jul 2009 23:10

Belachelijk dat je kopman (in het geel) moet inhouden voor iemand die niet eens mee kan komen om alleen maar het podium in Parijs te vullen met 3x Astana.

Dit had Armstrong in zijn 7 jaren nooit gedaan!

freusen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2009 23:49

freusen 22 jul 2009 23:49

Ijzeren Briek schreef:Zalig genoten van de broertjes Schleck, kan broederliefde mooier zijn?
Hoop echt dat ze op dat podium staan samen in Parijs, zou mooi zijn.


God zij dank is hun aanvalslust beloond!

FrankR

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 23 jul 2009 00:00

Misschien is het echte probleem de extra tijd die Lance verloren heeft? Nadat AC weg probeerde te springen, voerden Andy en Frank het tempo nog eens op. Volgens mij liep de achterstand van LA vooral daarna fors op.
a.k.a Joe

erikvandermaat
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2009 01:25
Contact

erikvandermaat 23 jul 2009 01:01

Het was een mooie rit vandaag. Alleen de laatste paar kilometer echt een domper (naar mijn mening althans).

Als Contador echt De leider is en De kopman, had hij tegen Bruyneel gezegd: je bekijkt het maar. Ik ga mijn trui veilig stellen. Dan had Contador echt zijn kloten laten zien. Hij is gewoon de sterkste in deze tour.

Nu lijkt hij (naar mijn mening althans) meer de speelbal van de ploeglIJder. Te zielig voor woorden.
Ook ik ben gek van fietsen: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 23 jul 2009 10:05

Timo 2.0 schreef:Het was gewoon een zielige poging van Bruyneel om -weer ten koste van Contador - zijn vriendje Armstrong binnen de eerste drie en daarmee op het podium te houden. Contador kon gewoon die rit winnen als hij twee kilometer onder de top op vol vermogen was gegaan. Maar nee


Inderdaad

Wat een gezeik. Ze mogen blij zijn dat Contador nog zo netjes blijft. Astana laten meedraaien terwijl je kopman (althans, dat beweer je) in een groep achter je rijdt tijdens die etappe met wind, dat mag dan wel, en het handje van Kloden niet vast houden, dat mag dan niet.

Ik hoop dat Armstrong en Kloden helemaal de vernieling in worden gereden op de Mt Ventoux. Ik heb alles behalve een hekel aan die 2, maar als het zo moet, straf ze dan maar goed af.

Plaats reactie