Lightweights
maar het gaat erover als men lek rijd dat het moeilijker en ambetanter is om een tube te vervangen dan wel een binnenbandje
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Gaat er ook om dat als je een iets raakt je met de tubevelgen vele malen meer kans het er goed vanaf te brengen (met een draadband en carbon moet je acuut stoppen om erger te voorkomen met een tube kun je een stuk doorrijden zonder erg en dat kan in een afdaling verrekte handig zijn).
3400 Euro is een hoop geld om er ook nog eens meer risico en gewicht bij te krijgen.......
3400 Euro is een hoop geld om er ook nog eens meer risico en gewicht bij te krijgen.......
Sharkman 1 schreef:Gaat er ook om dat als je een iets raakt je met de tubevelgen vele malen meer kans het er goed vanaf te brengen (met een draadband en carbon moet je acuut stoppen om erger te voorkomen met een tube kun je een stuk doorrijden zonder erg en dat kan in een afdaling verrekte handig zijn).
dat wist ik niet , dus jij raad aan om met tubes te rijden ipv draadbanden
maar als je lek rijdt p hoeveel tijd heb je dan een nieuwe tube liggen want moet de lijm niet drogen?
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Je kunt korte stukken ook zonder nieuwe lijm rijden (als je goed kit wordt de oude lijm nooit helemaal hard waardoor de reservetube ook nog plakt (kun je toch thuis komen)
Overigens zeg ik niet dat je geen carbon velgen voor draadbanden kunt kiezen. Wel zeg ik er altijd bij wat de risico's zijn van carbon draadbanden. Ik heb heb afgelopen jaar afwisselend met Hyperon Draad en Reynolds DV C 46 gereden waarbij de laatste stukken goedkoper zijn zan de LW clinchers maar wel bewezen betrouwbaar en in delen vervangbaar.
Overigens zeg ik niet dat je geen carbon velgen voor draadbanden kunt kiezen. Wel zeg ik er altijd bij wat de risico's zijn van carbon draadbanden. Ik heb heb afgelopen jaar afwisselend met Hyperon Draad en Reynolds DV C 46 gereden waarbij de laatste stukken goedkoper zijn zan de LW clinchers maar wel bewezen betrouwbaar en in delen vervangbaar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14
Miischien een beetje off topic...
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??
MVG
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??
MVG
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14
Das niet zo mooi!!!
Hoe kan men zoiets voorkomen????
MVG
Hoe kan men zoiets voorkomen????
MVG
Siemert1971 schreef:Miischien een beetje off topic...
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??
MVG
idd een tube die los liet. Waarschijnlijk door het in de afdaling slepend remmen waardoor de carbon velg te warm werd, lijm zacht werd en dus in de bocht de tube eraf vloog. Eigenlijk bij het aanremmen omdat de tube nogsteeds dezelfde snelheid had terwijl de velg afremde.
Hoeft dus niet persé een slecht gelijmde tube te zijn dus!
-
- Forum-lid
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14
Dus onder dat soort omstandigheden is het misschien beter om met draad te fietsen...??
MVG
MVG
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Was Beloki gewoon niet blijven plakken in het gesmolten asfalt?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Juist, we moeten niet oorzaak en gevolg door elkaar gaan halen...
Hij bleef eerst in het gesmolten asfalt hangen, waardoor zijn achterwiel dwars kwam te staan en de tube van de velg gedrukt werdt...
Hij bleef eerst in het gesmolten asfalt hangen, waardoor zijn achterwiel dwars kwam te staan en de tube van de velg gedrukt werdt...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé