Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

mikawoef
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:04

mikawoef 05 nov 2008 16:35

maar het gaat erover als men lek rijd dat het moeilijker en ambetanter is om een tube te vervangen dan wel een binnenbandje
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 nov 2008 17:10

Gaat er ook om dat als je een iets raakt je met de tubevelgen vele malen meer kans het er goed vanaf te brengen (met een draadband en carbon moet je acuut stoppen om erger te voorkomen met een tube kun je een stuk doorrijden zonder erg en dat kan in een afdaling verrekte handig zijn).

3400 Euro is een hoop geld om er ook nog eens meer risico en gewicht bij te krijgen.......

mikawoef
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 mei 2008 16:04

mikawoef 06 nov 2008 00:49

Sharkman 1 schreef:Gaat er ook om dat als je een iets raakt je met de tubevelgen vele malen meer kans het er goed vanaf te brengen (met een draadband en carbon moet je acuut stoppen om erger te voorkomen met een tube kun je een stuk doorrijden zonder erg en dat kan in een afdaling verrekte handig zijn).


dat wist ik niet , dus jij raad aan om met tubes te rijden ipv draadbanden
maar als je lek rijdt :op hoeveel tijd heb je dan een nieuwe tube liggen want moet de lijm niet drogen?
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 06 nov 2008 09:58

Je kunt korte stukken ook zonder nieuwe lijm rijden (als je goed kit wordt de oude lijm nooit helemaal hard waardoor de reservetube ook nog plakt (kun je toch thuis komen)

Overigens zeg ik niet dat je geen carbon velgen voor draadbanden kunt kiezen. Wel zeg ik er altijd bij wat de risico's zijn van carbon draadbanden. Ik heb heb afgelopen jaar afwisselend met Hyperon Draad en Reynolds DV C 46 gereden waarbij de laatste stukken goedkoper zijn zan de LW clinchers maar wel bewezen betrouwbaar en in delen vervangbaar.

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 06 nov 2008 10:17

Miischien een beetje off topic...
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??


MVG

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2008 11:27

Dat was een tube waarvan de lijm los liet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 06 nov 2008 12:05

Das niet zo mooi!!!
Hoe kan men zoiets voorkomen????



MVG

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 06 nov 2008 12:41

Siemert1971 schreef:Miischien een beetje off topic...
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??


MVG


idd een tube die los liet. Waarschijnlijk door het in de afdaling slepend remmen waardoor de carbon velg te warm werd, lijm zacht werd en dus in de bocht de tube eraf vloog. Eigenlijk bij het aanremmen omdat de tube nogsteeds dezelfde snelheid had terwijl de velg afremde.

Hoeft dus niet persé een slecht gelijmde tube te zijn dus!
Afbeelding

hansmol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:04

hansmol 06 nov 2008 12:46

maar toen was het ook 38graden ofzo bloed heet die dag asfalt smolt zelfs dus zo gek was het ook weer niet

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 06 nov 2008 12:49

Dus onder dat soort omstandigheden is het misschien beter om met draad te fietsen...??


MVG

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 06 nov 2008 13:04

Was Beloki gewoon niet blijven plakken in het gesmolten asfalt?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 06 nov 2008 13:22

Juist, we moeten niet oorzaak en gevolg door elkaar gaan halen...
Hij bleef eerst in het gesmolten asfalt hangen, waardoor zijn achterwiel dwars kwam te staan en de tube van de velg gedrukt werdt...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

Plaats reactie