Pagina 64 van 106

Geplaatst: 05 nov 2008 16:35
door mikawoef
maar het gaat erover als men lek rijd dat het moeilijker en ambetanter is om een tube te vervangen dan wel een binnenbandje

Geplaatst: 05 nov 2008 17:10
door sharkman113
Gaat er ook om dat als je een iets raakt je met de tubevelgen vele malen meer kans het er goed vanaf te brengen (met een draadband en carbon moet je acuut stoppen om erger te voorkomen met een tube kun je een stuk doorrijden zonder erg en dat kan in een afdaling verrekte handig zijn).

3400 Euro is een hoop geld om er ook nog eens meer risico en gewicht bij te krijgen.......

Geplaatst: 06 nov 2008 00:49
door mikawoef
Sharkman 1 schreef:Gaat er ook om dat als je een iets raakt je met de tubevelgen vele malen meer kans het er goed vanaf te brengen (met een draadband en carbon moet je acuut stoppen om erger te voorkomen met een tube kun je een stuk doorrijden zonder erg en dat kan in een afdaling verrekte handig zijn).


dat wist ik niet , dus jij raad aan om met tubes te rijden ipv draadbanden
maar als je lek rijdt :op hoeveel tijd heb je dan een nieuwe tube liggen want moet de lijm niet drogen?

Geplaatst: 06 nov 2008 09:58
door sharkman113
Je kunt korte stukken ook zonder nieuwe lijm rijden (als je goed kit wordt de oude lijm nooit helemaal hard waardoor de reservetube ook nog plakt (kun je toch thuis komen)

Overigens zeg ik niet dat je geen carbon velgen voor draadbanden kunt kiezen. Wel zeg ik er altijd bij wat de risico's zijn van carbon draadbanden. Ik heb heb afgelopen jaar afwisselend met Hyperon Draad en Reynolds DV C 46 gereden waarbij de laatste stukken goedkoper zijn zan de LW clinchers maar wel bewezen betrouwbaar en in delen vervangbaar.

Geplaatst: 06 nov 2008 10:17
door siemert1971
Miischien een beetje off topic...
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??


MVG

Geplaatst: 06 nov 2008 11:27
door amclassic-fan
Dat was een tube waarvan de lijm los liet.

Geplaatst: 06 nov 2008 12:05
door siemert1971
Das niet zo mooi!!!
Hoe kan men zoiets voorkomen????



MVG

Geplaatst: 06 nov 2008 12:41
door maus_1990
Siemert1971 schreef:Miischien een beetje off topic...
Wat gebeurde er dan precies toen Beloki tegen het asfalt werd gesmakt tijdens een afdaling, waarbij Armstrong genoodzaakt was om uit te wijken en via het weiland zijn koers te vervolgen??
Was toch ook een tube??? Of een Draad??


MVG


idd een tube die los liet. Waarschijnlijk door het in de afdaling slepend remmen waardoor de carbon velg te warm werd, lijm zacht werd en dus in de bocht de tube eraf vloog. Eigenlijk bij het aanremmen omdat de tube nogsteeds dezelfde snelheid had terwijl de velg afremde.

Hoeft dus niet persé een slecht gelijmde tube te zijn dus!

Geplaatst: 06 nov 2008 12:46
door hansmol
maar toen was het ook 38graden ofzo bloed heet die dag asfalt smolt zelfs dus zo gek was het ook weer niet

Geplaatst: 06 nov 2008 12:49
door siemert1971
Dus onder dat soort omstandigheden is het misschien beter om met draad te fietsen...??


MVG

Geplaatst: 06 nov 2008 13:04
door de zwarten
Was Beloki gewoon niet blijven plakken in het gesmolten asfalt?

Geplaatst: 06 nov 2008 13:22
door daftreks
Juist, we moeten niet oorzaak en gevolg door elkaar gaan halen...
Hij bleef eerst in het gesmolten asfalt hangen, waardoor zijn achterwiel dwars kwam te staan en de tube van de velg gedrukt werdt...