Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een korte broek

neos
Forum-lid

neos 28 okt 2012 21:17

vandaag tijdens de ATB tocht van TC Gennep 2x kortebroek gespot BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :o :o :o :o :o
cornelli racing cycles Uden

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 28 okt 2012 22:52

Persoon met korte broek én shirt korte mouw gespot vanmiddag tijdens mijn trainingsrondje door Zundert. Tempo zat er ook niet echt in... die zal ongetwijfeld ziek op bed liggen een dezer dagen ;)
Canyon Ultimate CF SL 2016

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 okt 2012 09:23

depoldertoerist schreef: Een korte broek gaat mij ook te ver, maar overschoenen en een muts eigenlijk ook nog!
Het zal je verbazen, maar zodra het onder de 12 graden komt rijd ik met winterschoenen. Niet omdat ik het leuk vind, overigens. Pure noodzaak, heb nu eenmaal zeer slecht doorbloede voeten.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 29 okt 2012 11:53

havana schreef:
depoldertoerist schreef: Een korte broek gaat mij ook te ver, maar overschoenen en een muts eigenlijk ook nog!
Het zal je verbazen, maar zodra het onder de 12 graden komt rijd ik met winterschoenen. Niet omdat ik het leuk vind, overigens. Pure noodzaak, heb nu eenmaal zeer slecht doorbloede voeten.
Nee hoor, dat verbaast me helemaal niets. Ik ken genoeg mensen die daar last van hebben. Zelf heb ik het omgekeerde. Ik ben al snel veel te warm gekleed met als gevolg dat ik verga van de jeuk. Het is voor ieder mens anders. Ik heb het niet snel koud, ik heb het wel snel warm! Daar pas ik mijn kleding op aan, en dan gaat het me niet om wat volgens de boekjes wel of niet gezond zou zijn, maar om waarbij je jezelf prettig voelt.

Ik plaatste de opmerking alleen maar omdat er uitersten in beleving zijn. Hoewel ik mij zelf ook niet voor kan stellen dat je met 4 graden lekker aan het fietsen bent in een korte broek zou het zomaar kunnen dat die persoon dacht: moet je hem zien met zijn muts!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bluv107
Forum-lid

bluv107 29 okt 2012 18:45

[quote="depoldertoerist"Hoewel ik mij zelf ook niet voor kan stellen dat je met 4 graden lekker aan het fietsen bent in een korte broek zou het zomaar kunnen dat die persoon dacht: moet je hem zien met zijn muts![/quote]

Deze indruk had ik stellig niet, toen ik de grimas van onderhavige poldertoerist gewaar werd :?

Het was overigens vroeg in de ochtend met een temperatuur net boven 0. Moet erbij zeggen dat ik onder de 10 graden overschoenen aantrek, onder de 5 worden het al winterversies. Ik overweeg de aanschaf van een set Northwave Fahrenheit GTX
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

curl fiets
Forum-lid

curl fiets 29 okt 2012 21:08

Gisteren gefietst , 2 fietsers in korte broek gezien , dit is toch niet goed voor je spieren ? en wat denkje van je benen dan, die koelen toch ook af?
Zullen deze fietsers het dan echt niet weten?
mvd.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 30 okt 2012 21:23

Afgelopen zaterdag en zondag wezen fietsen met lange broek zonder zeem over de korte broek heen.
Is heel goed te doen.
Thermo shirt, fiets shirt en daarover een jasje met wind breker.
Ook goed te doen.
alleen de voetjes worden een beetje koud.
wat voor sokken zijn dan te doen.
Maar een korte broek is zeker niet goed voor je knieen.
Merida Scultura Endurance 4000

rednas
Forum-lid

rednas 30 okt 2012 21:37

Deze (http://www.bike2build.nl/product/SH2770 ... ack-silver" onclick="window.open(this.href);return false;) schoenen kopen.
Dan heb je nooit meer koude voeten.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 31 okt 2012 21:23

Daar heb je zeker gelijk in.
Maar ik zoek het in een minder dure oplossing.
Thermo sokken of zo.
Merida Scultura Endurance 4000

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 31 okt 2012 21:35

Ik heb vanavond met mijn Northwave Fahrenheit GTX race schoenen gereden. Ik heb deze in februari gekocht en ben er zeer tevreden over, geen gedoe meer met overschoenen :) (tenzij het echt heel koud wordt)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 01 nov 2012 10:18

bejail schreef:Daar heb je zeker gelijk in.
Maar ik zoek het in een minder dure oplossing.
Thermo sokken of zo.
Er zijn speciale wintersokken. Meestal met merino-wol er in. Ik verwissel de normale inlegzooltjes van mijn schoenen ook voor goedkope thermo inlegzooltjes (zilverfolie aan de onderkant, wol aan de bovenkant). En tenslotte overschoenen er over heen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 nov 2012 10:30

Als er één ervaringsdeskundige is op het gebied van koude voeten dan ben ik het wel.

De meest warme sokken zijn 100% wollen sokken, te koop bij de Welkoop / Boerenbont en Hornbach.

Winterschoenen zijn ook zeker een aanrader. Ze zien er niet uit, maar oh oh oh wat heb je daar veel plezier van. Wel een maat groter kopen zodat je ruimte hebt voor je wollen sokken en bovendien lucht. Schoenen moeten zelfs met wollen sokken 'ruim' zitten. Wordt het echt koud draag ik er ook nog overschoenen overheen. Geeft wat extra warmte en houdt bovendien vuil tegen.

Plaats reactie