Andere sporten gedaan vandaag?
Vanmorgen wezen hardlopen. Was een test voor plannen om wat aan trailrunning te gaan doen. Viel me niet tegen. Benen voelen nu wel aan dat ik wat gedaan heb maar tijdens het lopen ging het prima.
Was even spannend. IN 2006 geopereerd aan m'n knie. Een eerste looptest kort na de operatie zorgde dat de loopschoenen sinds dien in de kast bleven.
Het idee om door de bergen hard te lopen spreekt me echter zo aan. Ik heb immers wandelen, klimmen, fietsen, MTB, kanoen, skieen, hondenslee in de bergen gedaan en deze mix lijkt me wat. Komende weken flink lopen om met de vakantie een aantal stoere tochtjes te doen.
Was even spannend. IN 2006 geopereerd aan m'n knie. Een eerste looptest kort na de operatie zorgde dat de loopschoenen sinds dien in de kast bleven.
Het idee om door de bergen hard te lopen spreekt me echter zo aan. Ik heb immers wandelen, klimmen, fietsen, MTB, kanoen, skieen, hondenslee in de bergen gedaan en deze mix lijkt me wat. Komende weken flink lopen om met de vakantie een aantal stoere tochtjes te doen.
Vandaag 40 á 50m2 klinkertjes uit de achtertuin van m'n vriendin gehaald, zodat ze er volgend weekend weer netjes ingelegd kunnen worden. Voelde als topsport.
Ben benieuwd of ik morgen met m'n racestuur kan fietsen, of dat ik toch een chopper-stuurtje moet monteren
Ben benieuwd of ik morgen met m'n racestuur kan fietsen, of dat ik toch een chopper-stuurtje moet monteren
Lekker hardgelopen vanochtend.. Voor het eerst de 10 kilometer onder de 50 minuten gelopen.. Best een prestatie aangezien ik in januari nog moeite had om 4 kilometer te lopen en 2 keer moest lopen..
Netjes.. en komt me bekend voor, alleen de 10 ga ik nog niet halen.Macer77 schreef:Lekker hardgelopen vanochtend.. Voor het eerst de 10 kilometer onder de 50 minuten gelopen.. Best een prestatie aangezien ik in januari nog moeite had om 4 kilometer te lopen en 2 keer moest lopen..
Begin feb begonnen met hardlopen mbt Start2Run olv Evy. Op naar de 5km aan ééngesloten na 30 aflevering binnen 10 weken.
Begin wel redelijk het schema gevolgt, netjes 3x per week. 1x ergens een aflv 2x gedaan omdat ik toen bijna 3 wkn niet gelopen had. Klad kwam er wel iets in, 3x per week, werd eigenlijk maar 1x in de week, maar we bleven lopen.
Merkte de laatste tijd dat ik de "wandelmomenten" steeds vervelender vond worden, wilde gewoon doorrennen.
Dus van de week stoute schoen aangetrokken en gekeken hoe ver we konden komen. Toen 4,7 km aan 1 stuk, en gisteren bij aflv 20 (want daar zit ik nu) ook besloten alles te blijven rennen.
Resultaat:
5,90 km met een tijd van 34:08 (gemiddelde van 10,47 km/u)
http://runkeeper.com/user/RemkoLvB/activity/184294410" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat voor iemand die echt altijd heeft geroepen dat rennen de meest onzinnige manier van voortbewegen was op kruipen na.
Ik ken dat. Volgens mij is dat een tik van fietsers. Op een col ga je ook niet lopenremkolvb schreef:Merkte de laatste tijd dat ik de "wandelmomenten" steeds vervelender vond worden, wilde gewoon doorrennen.
Ben zelf na vele jaren weer aan het lopen met als doel dit jaar een halve trail marathon in september en volgend jaar september een hele of een 50km loop. Laatste liefst in de Dolomieten. De Sellaronde heb ik al op 4 andere manieren gedaan hardlopen daar maar eens aan toevoegen.
Voorheen liep ik alleen in de winter om de kookhobby te bestrijden maar nu ben ik warm gelopen voor grote doelen.
Nu weer 5 keer (in 2 weken) geweest en verbaas me hoe snel het de goede kant opgaat. Moet me echt inhouden (blessures liggen op de loer) want hart en longen willen meer dan de fietsbenen kunnen lopen.
Ik merk wel dat een fietstraining van 2 uurtjes alle spierpijn van een loop als sneeuw voor de zon (als we die nog te zien krijgen) verdwijnt. Om en om een dag lopen en fietsen en 1 rustdag lijkt voor mij een prima aanpak.
Wederom voor de afwisseling aan het hardlopen geslagen. Iets meer dan 5km in 3min. En dat voor iemand die altijd een verschrikkelijke hekel had aan hardlopen. En nog geen 4 maanden terug al uitgeteld was bij de gedachten 100mtr te moeten rennen.
Edit mode - 30 dus ipv 3 min.... Lekker bezig
Edit mode - 30 dus ipv 3 min.... Lekker bezig
Laatst gewijzigd door remkolvb op 30 mei 2013 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
Je hebt talent 5km in 3min. Direct Bolt uitdagen !remkolvb schreef:Wederom voor de afwisseling aan het hardlopen geslagen. Iets meer dan 5km in 3min. En dat voor iemand die altijd een verschrikkelijke hekel had aan hardlopen. En nog geen 4 maanden terug al uitgeteld was bij de gedachten 100mtr te moeten rennen.
What makes the boat go faster?
Hahaha lekkere misser van me...
6km hardgelopen in blokken. Snelheid gaat merkbaar omhoog. Niet ontevreden na een maand.
Was wel klam weer en volgens mij gaat er zo wel een bui onweer komen. Wie wat wil doen in Zuid Holland nu maar snel naar buiten.
Was wel klam weer en volgens mij gaat er zo wel een bui onweer komen. Wie wat wil doen in Zuid Holland nu maar snel naar buiten.