Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 21:41

teamorange schreef:
timo2.0 schreef:
daniel1975 schreef:En ja, ook ik zat een half uur lang te kijken naar Wiggins-Froome met de gedachte "hoe clean is het....". :(
Het rijden van Team Sky doet simpelweg teveel aan de oude US Postel c.q. Discovery tijden denken. Niet alleen door het rijden van Wiggins en Froome maar ook door wat renners als Knees, Rogers en Hagen opeens kunnen in het hooggebergte. Vraagtekens die ik overigens ook al had bij de superioriteit waarmee de Britse baanrenners de afgelopen jaren de concurrentie verpletterde (niet toevallig dezelfde dokter die nu voor Team Sky werkt).
Die mannen van T-Sky slapen al heel het jaar in een hoge druk tent.... en trainen keihard , verder zou ik er niet meer achter zoeken.
Nee, inderdaad. Een bidon met water, een boterham met nutella en 's ochtends voor de koers een lekker appeltje.... :roll: :roll: Helaas ben ik de naiviteit al een tijdje voorbij.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 21:49

Wat ik ook opvallend vind, is de constatering dat de iets mindere tijdrit van Evans niet echt een incident blijkt te zijn. Dat heeft hij vandaag met het lossen toch wel laten zien. Daarmee geven een aantal grote mannen van BMC niet thuis dit jaar: Gilbert, Hushovd en Evans. Taylor Phinney zet wel zijn progressie voort. Door z'n leeftijd wellicht? Maar de rest? Ballan weer wat beter dan afgelopen jaren, maar ook nog niet overtuigend.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 jul 2012 21:55

Zou het dan toch dit jaar schoner zijn dan ooit in de Tour? Lijkt me logisch dat jonge talentvolle renners het dan beter doen dan de renners op leeftijd? Het herstelvermogen is toch echt beter als je jong bent.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 jul 2012 22:00

litespeed schreef:Gilbert
Die baalt gewoon dat zijn dokter van vorig jaar nu de dokter van Boonen is :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 22:01

@boswielrenner: Als je op mij inhaakt: ik zeg niet dat Phinney het beter doet dan die grote mannen. Hij doet immers heel andere koersen. Ik constateer alleen dat hij zijn progressie wel doorzet, waarbij de anderen duidelijk (veel) minder presteren.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 jul 2012 22:02

Gilbert rijdt echt geen deuk in een pakje boter dit seizoen. Wel opvallend aangezien je toch verwacht dat wat Sagan kan, hij ook zou moeten kunnen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 12 jul 2012 22:04

Nee ik haak niet in op je opmerking. Was gewoon een IDEE van mijn kant. Valt me op dat er een aantal jonge talentvolle renners zo goed van voren zitten en ook weten te winnen. Je ziet ook dat voor groot aantal toppers op leeftijd het einde van de carriere nabij is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 22:07

Aha, duidelijk.

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 12 jul 2012 22:12

eelcoz schreef:Nee, inderdaad. Een bidon met water, een boterham met nutella en 's ochtends voor de koers een lekker appeltje.... :roll: :roll: Helaas ben ik de naiviteit al een tijdje voorbij.
Dus niets mag boven het maaiveld uitsteken?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 jul 2012 22:14

In het wielrennen niet, "bleek", door schade en schande wijs geworden weet ik inmiddels dat ik geen enkele renner meer vertrouw die "boven het maaiveld uitsteekt". De afgelopen jaren werd vrijwel iedereen die plotseling superieur was vroeg of laat gepakt op dopinggebruik.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13530
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 jul 2012 22:15

Iedereen heeft het wel over sky en dat het zo hard gaat maar daar zijn toch wel een paar vergrootglas factoren voor.

Contador en andy schleck, die hadden vandaag de boel op minimaal anderhalve minuut gereden. De tt van contador is minimaal net zo goed als die van Froome, zo niet gelijk aan die van Wiggins zeker in week drie.

De andere ploegen zijn in de breedte gewoon niet zo sterk.
Waarom laat BMC van garderen niet rijden dat vond ik erger dan Froome / Wiggens.

Joh volgend jaar Fabian weer naar Saxo, nou dan wil ik het gevecht nog wel eens zien.

Ook bijzonder, Rolland daalt als een natte krant, valt en heeft ineens Nibali daal kwaliteiten. Indrukwekkend..........

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 jul 2012 22:17

Rolland daalde toch niet als een natte krant? Hij maakte één inschattingsfoutje terwijl hij achter een andere renner een bocht nam. Hoe staat het eigenlijk met die dopingperikelen rond Europcar waar vlak voor de Tour over werd bericht?

http://www.reuters.com/article/2012/06/ ... KW20120627" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie