Retro / oudere fietsen
We zijn eruit het is een ouder model Raleigh dat later overgespoten is.
Onder de bracket staat SB2548 en is later omgebouwd door presto Amsterdam ( jan Le Grand)
naar een crossframe.
De specialist zegt very rare
Onder de bracket staat SB2548 en is later omgebouwd door presto Amsterdam ( jan Le Grand)
naar een crossframe.
De specialist zegt very rare
cornelli racing cycles Uden
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 nov 2013 12:28
Een paar foto's van mijn favorite racefiets, een Pinarello Montello:
https://www.flickr.com/photos/108272045 ... 767035834/
https://www.flickr.com/photos/108272045 ... 767035834/
Hallo,
Het is mijn eerste post op het forum en heb gelijk een vraag.
Ik heb een oudere Jan Jansen racefiets gekocht, helaas kon degene van wie ik hem gekocht heb, er verder niks over vertellen.
Het is een staal frame Ishiwata 022 buizen, verticale patten, bijna alles Dura-Ace afgemonteerd, achter derrie is Crane, maar dat klopt geloof ik bij de eerste serie Dura-Ace, en de Cranks zijn Norta, shimano naven, en holle velgen van Weinmann.
Er zit wel een plaatje tussen het balhoofd met een frame nr dat begint met 77-.....
\is er hier iemand die mij er wat meer over kan vertellen?
Het is mijn eerste post op het forum en heb gelijk een vraag.
Ik heb een oudere Jan Jansen racefiets gekocht, helaas kon degene van wie ik hem gekocht heb, er verder niks over vertellen.
Het is een staal frame Ishiwata 022 buizen, verticale patten, bijna alles Dura-Ace afgemonteerd, achter derrie is Crane, maar dat klopt geloof ik bij de eerste serie Dura-Ace, en de Cranks zijn Norta, shimano naven, en holle velgen van Weinmann.
Er zit wel een plaatje tussen het balhoofd met een frame nr dat begint met 77-.....
\is er hier iemand die mij er wat meer over kan vertellen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Raksasa schreef:
Het is een staal frame Ishiwata 022 buizen, verticale patten, bijna alles Dura-Ace afgemonteerd, achter derrie is Crane, maar dat klopt geloof ik bij de eerste serie Dura-Ace, en de Cranks zijn Norta, shimano naven, en holle velgen van Weinmann.
Er zit wel een plaatje tussen het balhoofd met een frame nr dat begint met 77-.....
\is er hier iemand die mij er wat meer over kan vertellen?
Ishiwata 022 is een licht frame: frame & vork samen 2,2 kg. Heb je foto's?
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Mooi! Op de remgrepen na een behoorlijk origineel geheel: Het hadden natuurlijk remgrepen moeten zijn met 'waslijnen' en niet met de remkabels in 't stuurlint maar ja, dit remt nou eenmaal veel beter.
Ergens mid jaren 70. Duur ding geweest!
Misschien een beetje aan de grote kant dat frame of staat je zadel veel te laag? Kan natuurlijk ook.
Erg mooie fiets, ik zou zeggen 'Gaan met dat ding'
Ergens mid jaren 70. Duur ding geweest!
Misschien een beetje aan de grote kant dat frame of staat je zadel veel te laag? Kan natuurlijk ook.
Erg mooie fiets, ik zou zeggen 'Gaan met dat ding'
Je hebt er wel echt kijk op, er zaten toen ik hem kocht modolo remgrepen op van een soort compensiet/kunstof?, wel met de kabels onder het stuurlint, ik heb er zelf Dia compe's op gezet., en er zat ook een bruin suède volgens mij turbo zadel op.
Ook heb je helemaal gelijk dat de fiets aan de grote kant is, maar hij was zo mooi dat ik hem gewoonweg niet kon laten staan.
Ik heb nu wel hetzelfde model stuurpen van 3t te pakken kunnen krijgen en die is 8 cm in plaats van 11, dus dat zal qua lengte ook wat beter zitten.
Mijn eerste instantie was om de spullen van dit frame over te bouwen op een ander staal frame, maar dat kan ik eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen, omdat hij behoorlijk origineel is, en ook nog ondanks de grote heerlijk rijd.
Je hebt toevallig geen idee van het modelnaam?
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Ook heb je helemaal gelijk dat de fiets aan de grote kant is, maar hij was zo mooi dat ik hem gewoonweg niet kon laten staan.
Ik heb nu wel hetzelfde model stuurpen van 3t te pakken kunnen krijgen en die is 8 cm in plaats van 11, dus dat zal qua lengte ook wat beter zitten.
Mijn eerste instantie was om de spullen van dit frame over te bouwen op een ander staal frame, maar dat kan ik eigenlijk niet over mijn hart verkrijgen, omdat hij behoorlijk origineel is, en ook nog ondanks de grote heerlijk rijd.
Je hebt toevallig geen idee van het modelnaam?
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Dit was het kleinere frame wat ik had willen gebruiken voor de ombouw, Batavus professional, maar ik snap niet hoe dat zit met de frame nr's, het begint met 6 56 dat is de hoogte en dan weer 4 cijfers, en dan schijnen sommige mensen te weten uit welk jaar dat is.
ik ben al een poosje aan het zoeken, een paar keer dezelfde sticker tegen gekomen, maar geen jaartal, hopelijk weet iemand het.
ik ben al een poosje aan het zoeken, een paar keer dezelfde sticker tegen gekomen, maar geen jaartal, hopelijk weet iemand het.
Ik ben eraan begonnen! Nu eerst de fiets helemaal demonteren en kijken wat ik kan 'reviseren' of wat er veranderd moet worden. Ben er nog steeds niet helemaal uit of ik er een schakelende woon/werk/vervoer fiets van ga maken of een singlespeed.. In het geval van singlespeed laat ik de derailleur achter zitten in een gefixeerde positie, puur voor de looks. Leek me wel grappig
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
BMCSLX01 schreef:
Ik ben eraan begonnen! Nu eerst de fiets helemaal demonteren en kijken wat ik kan 'reviseren' of wat er veranderd moet worden. Ben er nog steeds niet helemaal uit of ik er een schakelende woon/werk/vervoer fiets van ga maken of een singlespeed.. In het geval van singlespeed laat ik de derailleur achter zitten in een gefixeerde positie, puur voor de looks. Leek me wel grappig
Wat is dat toch dat met die singlespeeds? Wat heb je nou aan een fiets zonder versnellingen en zonder spatborden & bagagedrager? Net zoiets onzinnigs als een motor met zijspan: Wel de lasten niet de lusten
Ik denk dat die dingen zo veel aandacht krijgen omdat ze mooi worden gevonden. Ook ik vind dat je zonder alle rommel sneller kunt zien wat de onderhavige fiets karakteriseert. Er zitten dingen bij die ik erg mooi vind.
Op het praktische vlak heb ik ook het gevoel dat er vaak van iets prima bruikbaars een nogal onpraktisch gemaakt wordt. Wel mooi maar niet zo lekker inzetbaar.
Ook kan ik me voorstellen dat je uit krenterigheid een fixie maakt maar dan krijg je zoiets
En dit soort laat men hier niet trots zien.
Zonder al te bevooroordeeld te willen zijn gok ik dat het een beetje hipsterbakken zijn; iets voor "stadse leuh". Hier in de polder zie ik ze niet rond stuiteren.
Op het praktische vlak heb ik ook het gevoel dat er vaak van iets prima bruikbaars een nogal onpraktisch gemaakt wordt. Wel mooi maar niet zo lekker inzetbaar.
Ook kan ik me voorstellen dat je uit krenterigheid een fixie maakt maar dan krijg je zoiets
En dit soort laat men hier niet trots zien.
Zonder al te bevooroordeeld te willen zijn gok ik dat het een beetje hipsterbakken zijn; iets voor "stadse leuh". Hier in de polder zie ik ze niet rond stuiteren.