Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

madmaus
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2015 17:52

madmaus 18 mei 2016 21:17

Ligt eraan voor hoeveel en wat je verwacht.
Ik ben zeer tevreden met de 505 HC (moest echt wifi hebben).
315 is bijna identiek maar zonder wifi.

Hou er rekening mee dat je niet zelf kaarten kan updaten.
Afgezien van dat is het een goed apparaat.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 19 mei 2016 08:40

Ik heb sinds oktober de 315HC, vind het een fijn ding. Maak veel routes via strava en deze slikt de mio zonder gezeur.
Cadans en hartslag geeft hij goed weer. Je hebt genoeg data velden.
Na de laatste update geeft hij ook de gemiddelde snelheid goed weer en neemt hij ook niet meer op als je hem op pauze drukt (voorheen bleef hij doorgaan met opnemen)

Enigste wat ik mis is de wifi, achteraf misschien toch wat meer moeten uitgeven.. Nu moet je je mio aan de pc hangen om ritjes te synchroniseren / op strava te krijgen.
Maar goed.. ik zag een goede aanbieding van coolblue voorbijkomen (2de keusje) en was toen verkocht ;)

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 19 mei 2016 14:03

Heeft iemand een idee om een irritant navigatie probleem te tackelen. Als ik zelf een route maak en upload naar de Mio (dat gedeelte gaat prima) loop ik regelmatig tegen een probleem aan. Zeker als start en eindpunt hetzelfde zijn. De mio denkt namelijk bij het wegrijden dat ik al gearriveerd ben en geeft dus een mooie finishvlag. Opnieuw starten van de route resulteerd vaak in dezelfde uitslag. Geexperimenteerd met de start een paar honderd meter verder te zetten, maar dan nog denkt hij bij het van huis weg fietsen dat mijn route klaar is.......Iemand tips?
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

madmaus
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2015 17:52

madmaus 19 mei 2016 19:00

Ik gebruik de navigatie niet zo vaak dus ik ken het probleem ook niet.
Heb je dit op de nieuwste firmware?
Het lijkt mij goed om die even bij mio te adresseren.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 20 mei 2016 09:16

Ik gebruik de navigatie best veel, ik zorg er altijd voor dat het begin en eindpunt niet op hetzelfde punt / lijn zitten..
Heb er 1x problemen mee gehad toen het wel op dezelfde lijn zat.. toen iets verder de route opgefietst en opnieuw de navigatie aangezet. Selecteer dan NIET de optie van navigeren naar begin, maar naar dichtstbijzijnde punt. Dan moet het goedkomen.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 20 mei 2016 10:41

@Flipmoehoe. Thanks, ik zal er eens wat mee experimenteren.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

dannycnl
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2016 20:08

dannycnl 22 mei 2016 20:11

Ik ben van plan een Mio Cyclo 200 aan te schaffen echter heb ik een vraag. Mijn vrouw heeft een beenprothese en kan dus geen tochten fietsen van 25+ km.
Nu wilde ik de Cyclo 200 aanschaffen om in de regio afwisselendere routes te fietsen dan dwars door het dorp heen.
Nu vroeg ik me af, wanneer je de surprise me functie gebruikt en je bijvoorbeeld 20km ingeeft, of hij dan elke keer dezelfde routes aangeeft.
Met andere woorden wanneer het vertrekpunt elke keer hetzelfde is en ik elke keer 20km ingeef geeft hij dan andere routes aan zodat je niet elke keer dezelfde route fiets (want dan is er nog geen nut van een fietsnavigatie voor mij).
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Groeten Danny

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 22 mei 2016 20:27

raassie schreef:Heeft iemand een idee om een irritant navigatie probleem te tackelen. Als ik zelf een route maak en upload naar de Mio (dat gedeelte gaat prima) loop ik regelmatig tegen een probleem aan. Zeker als start en eindpunt hetzelfde zijn. De mio denkt namelijk bij het wegrijden dat ik al gearriveerd ben en geeft dus een mooie finishvlag. Opnieuw starten van de route resulteerd vaak in dezelfde uitslag. Geexperimenteerd met de start een paar honderd meter verder te zetten, maar dan nog denkt hij bij het van huis weg fietsen dat mijn route klaar is.......Iemand tips?
Misschien een open deur, maar voor de zekerheid: Als je de route maakt, gebruik je dan hetzelfde kaartmateriaal als op de Mio zit? Dat heeft bij mij wel wat problemen opgelost. Ik gebruikte in gpsies google maps omdat ik die het meest overzichtelijk vind (is persoonlijk natuurlijk), maar Mio gebruikt OSM. Ik weet niet of dit jouw probleem oplost, maar (indien nodig) eens naar kijken?

madmaus
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2015 17:52

madmaus 23 mei 2016 07:24

dannycnl schreef:Ik ben van plan een Mio Cyclo 200 aan te schaffen echter heb ik een vraag. Mijn vrouw heeft een beenprothese en kan dus geen tochten fietsen van 25+ km.
Nu wilde ik de Cyclo 200 aanschaffen om in de regio afwisselendere routes te fietsen dan dwars door het dorp heen.
Nu vroeg ik me af, wanneer je de surprise me functie gebruikt en je bijvoorbeeld 20km ingeeft, of hij dan elke keer dezelfde routes aangeeft.
Met andere woorden wanneer het vertrekpunt elke keer hetzelfde is en ik elke keer 20km ingeef geeft hij dan andere routes aan zodat je niet elke keer dezelfde route fiets (want dan is er nog geen nut van een fietsnavigatie voor mij).
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Groeten Danny
Hi Danny,

De surprise me functie maakt elke keer een willekeurige route van ongeveer 20 km.
je krijgt dan 3 opties waar je uit kan kiezen.
Uiteraard hoe korter de route hoe vaker je over zelfde stukjes moet fietsen (bij gelijk startpunt).

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 27 mei 2016 11:22

madmaus schreef:Kloppen de totalen met de Mioshare website wel?
JA

madmaus
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2015 17:52

madmaus 27 mei 2016 14:52

Rick13 schreef:
madmaus schreef:Kloppen de totalen met de Mioshare website wel?
JA
Dan verwacht ik er gewoon wat uit je geschiedenis is verwijderd (ik heb automatisch aanstaan dat de workout van mij device verwijderd wordt na uploaden).

Op de website staat alles en die moet dus overeenkomen met de odo meter.
Wellicht keertje fabrieksreset gedaan in het verleden?

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 27 mei 2016 15:02

probleem met vastlopen tijdens navigatie: dodge 4.2 error. restart application.

het viel me op dat dit gebeurt als ik een route wiel fietsen die niet gemaakt is in mioshare. dus ik een route gemaakt i mioshare. dat ging wonderwel goed. ik heb een tijdje lekker gefietst. 2 a 3 keer per ongeluk van de route afgegaan. geen probleem. tot ik weer een keer van de route afging....crash.... opname van mijn rit kon ik na het opnieuw opstarten gelukkig wel vervolgen....wat daar schrok ik wel even van. gelukkig geen opname data kwijt.

weet iemand een oplossing? heb al vanalles geprobeerd. reset, opnieuw alles installeren, formateren + nieuwe installatie, landen verwijderd zoals aangegeven op mio site -> kreeg direct foutmelding, opnieuw alles installeren...

help,,..... :roll: :roll:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie