Fietstochten van "Le Grimpeur"
@fiedoo Ik kan helemaal niets terug vinden van jouw wegnummers. De weg die over de Col da la Madeleine loopt heet volgens mij D19.
Voordat ik dit verstuurde nog eens op viamichellin gekeken en zie dat de D213 iets ten zuiden van de D19 loopt (tot aan Bedoin) om vervolgens op de D19 uit te komen.
Waar vind ik de D94?
Voorlopig heb ik geen antwoord, maar soms vinden we dat nog wel door het hier in de omgeving na te vragen.
Voordat ik dit verstuurde nog eens op viamichellin gekeken en zie dat de D213 iets ten zuiden van de D19 loopt (tot aan Bedoin) om vervolgens op de D19 uit te komen.
Waar vind ik de D94?
Voorlopig heb ik geen antwoord, maar soms vinden we dat nog wel door het hier in de omgeving na te vragen.
Ik denk dat Fiedoo de col de Madeleine in de Alpen bedoeld. Niet dat kleine colletje tussen Malaucene en Bedoin. De d213 is daar de doorgaande normale route over de berg heen. Aan de noordkant lijkt er op mijn kaart maar een weg te zijn. De zuidkant heeft twee alternatieven. De D76 en de D99 (via Bonvillard eat later onverhard wordt)
Live fast; die young. mijn blog
Dat is het juist: volgens mij had je vroeger twee kanten die allebei vertrokken in de buurt van la lechere les bains en ergens in celiers bij elkaar kwamen.rob74 schreef:Ik denk dat Fiedoo de col de Madeleine in de Alpen bedoeld. Niet dat kleine colletje tussen Malaucene en Bedoin. De d213 is daar de doorgaande normale route over de berg heen. Aan de noordkant lijkt er op mijn kaart maar een weg te zijn. De zuidkant heeft twee alternatieven. De D76 en de D99 (via Bonvillard eat later onverhard wordt)
Ik zoek gewoon bevestiging hiervan omdat ik nergens nog een spoor van die vroegere weg heb gezien tijdens mijn beklimming en er op geen enkele kaart of routeplanner nog een spoor van te vinden is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Ik heb iets te snel gereageerd, maar wel bijzonder dat er bij Bedoin ook een D213 naar de Col de la Madeleine loopt.
En omdat Le Grimpeur vooral, maar zeker niet allen, over de Drome en de Provence geschreven heft, ging ik er vanuit dat fiedoo deze Madeleine bedoelde.
En omdat Le Grimpeur vooral, maar zeker niet allen, over de Drome en de Provence geschreven heft, ging ik er vanuit dat fiedoo deze Madeleine bedoelde.
Beste M. Grimpeur,
Het is wel vakantietijd, maar ik denk nog regelmatig aan je. Bij het uitzicht op de Dentelles, op de kleine en wat grotere cols in de omgeving van de Ventoux.
Hebben ze je doorlig problemen een beetje onder controle? Of is het allemaal nog steeds niet zoals het zou moeten zijn?
Een vriendelijke groet, ook voor Madame.
Janny
Het is wel vakantietijd, maar ik denk nog regelmatig aan je. Bij het uitzicht op de Dentelles, op de kleine en wat grotere cols in de omgeving van de Ventoux.
Hebben ze je doorlig problemen een beetje onder controle? Of is het allemaal nog steeds niet zoals het zou moeten zijn?
Een vriendelijke groet, ook voor Madame.
Janny
-
- Forum-lid
Over 10 dagen is het een jaar geleden dat le grimpeur. Zijn ongeluk overkwam.
Hoe zou het nu bijna een jaar later met hem en zijn vrouw zijn.
Ik moet best vaak aan hun denken.
Groeten daniel
Hoe zou het nu bijna een jaar later met hem en zijn vrouw zijn.
Ik moet best vaak aan hun denken.
Groeten daniel
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Beste Ridley Noah flyer, Lieve TumTumTum,
Fijn te lezen dat jullie (en wellicht ook vele anderen?) nog vaak aan mij denken. Ik ben een paar dagen geleden eindelijk begonnen aan het verslag van die fatale rit. Het kan echter nog wel even duren voordat ik dat verslag rond heb. Ik zal dan ook wat meer vertellen over hoe het mij vergaan is en wat de vooruitzichten zijn. Wel kan ik al vast 'verklappen' dat het geen gemakkelijke opgave is om steeds maar weer de moed niet te verliezen. Maar ik schijn het toch te kunnen.
Met hartelijke groet,
Le Grimpeur
Fijn te lezen dat jullie (en wellicht ook vele anderen?) nog vaak aan mij denken. Ik ben een paar dagen geleden eindelijk begonnen aan het verslag van die fatale rit. Het kan echter nog wel even duren voordat ik dat verslag rond heb. Ik zal dan ook wat meer vertellen over hoe het mij vergaan is en wat de vooruitzichten zijn. Wel kan ik al vast 'verklappen' dat het geen gemakkelijke opgave is om steeds maar weer de moed niet te verliezen. Maar ik schijn het toch te kunnen.
Met hartelijke groet,
Le Grimpeur
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Ik wens 'onze klimmer' veel sterkte bij die kleine stapjes naar hopelijk betere omstandigheden. Sterkte en bedankt voor je bericht!
- ophetkantje
- Forum-lid
Zo ongelooflijk veel respect voor Le Grimpeur. Iedere keer als dit topic weer boven komt brok in mijn keel. Kan niet meer dan meeleven en regelmatig aan je denken. Hoop dat je de moed blijft vinden, iedere dag en ook om het nog een keer "van je af" te schrijven.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik ben benieuwd naar het verhaal, Grimpeur. Ik wens je het allerbeste alhoewel ik mij realiseer dat dit zeer relatief is!
- Sweety2008
- Forum-lid
Heel veel sterkte ook van mij.
Ghost Nivolet 6LC