Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

bikerke
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 02 jun 2015 20:18

Gisteren was het weer zover. Wéér lek, deze keer vooraan. Ik zag de latex er zo uitspuiten , en onmiddellijk alle lucht er uit. Dus maar weer een binnenbandje gestoken om op het werk te raken.
Dan maar weer het gaatje geplakt en de band terug tubeless gemonteerd.
Nu eerst de schwalbe's op rijden en daarna Hutchinson secteur 28 proberen.
Dus, in 3 maand (en een 3000km's) 3x lek.....

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 09 jun 2015 09:45

bikerke schreef:Gisteren was het weer zover. Wéér lek, deze keer vooraan. Ik zag de latex er zo uitspuiten , en onmiddellijk alle lucht er uit. Dus maar weer een binnenbandje gestoken om op het werk te raken.
Dan maar weer het gaatje geplakt en de band terug tubeless gemonteerd.
Nu eerst de schwalbe's op rijden en daarna Hutchinson secteur 28 proberen.
Dus, in 3 maand (en een 3000km's) 3x lek.....
Waarmee repareer je de buitenband.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6022
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 09 jun 2015 11:06

gringo schreef:
bikerke schreef:Gisteren was het weer zover. Wéér lek, deze keer vooraan. Ik zag de latex er zo uitspuiten , en onmiddellijk alle lucht er uit. Dus maar weer een binnenbandje gestoken om op het werk te raken.
Dan maar weer het gaatje geplakt en de band terug tubeless gemonteerd.
Nu eerst de schwalbe's op rijden en daarna Hutchinson secteur 28 proberen.
Dus, in 3 maand (en een 3000km's) 3x lek.....
Waarmee repareer je de buitenband.
Gewoon met een Simson plakker en solutie, liefst één voor een buitenband maar met één voor een binnenband gaat het ook goed. Alleen als het gaatje in de buitenband wat aan de grote kant is wordt op den duur door de druk het rubber van de plakker naar buiten geperst. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

thomas81
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 feb 2009 22:19

thomas81 11 jun 2015 13:44

Zo terug van vakantie! Erachter gekomen dat mijn Schwalbe one tubeless toch wel erg versleten zijn, daar toch goed mee de Mont Ventoux af kunnen dalen. Afbeelding
Thuis aangekomen lag mijn First ride pakket van Schwalbe al te wachten om gemonteerd te worden op mijn racefiets. Afbeelding
Dit wordt mijn derde setje tubeless racefiets banden. Begonnen met de Schwalbe Ultremo zx tubeless, daarna over op de Schwalbe One tubeless. Nu uiteindelijk het testen van de de Schwalbe Pro One first ride tubeless. Afbeelding
Het monteren van deze banden lijkt gemakkelijker te gaan dan de vorige tubeless banden. Tevens geven ze de bekende knappen waarbij de hiel van de band in de velgrand schiet. Dit deden mijn vorige tubeless racefiets banden niet.
Het monteren van de eeste hiel op de velgt kost een beetje moeite. De tweede hiel komt er vrij gemakkelijk achteraan. Met behulp van easyfit montange vloeistof en een compressor zijn de banden op druk te zetten. Alleen even goed opletten dat de hielen van de band om het tubeless ventiel zitten en niet erop. Nadien de docbleu anti lekvloeistof in de band doen waarme kleine gaatjes vanzelf gedicht worden. Afbeelding
Afbeelding
Meteen maar voor een testrit van ruim 70 km op pad gegaan. Je voelt meteen dat dit weer heerlijk rolt. Het verschil tov het fietsen met binnenbanden is voor mij heel groot. Wat bij deze first ride banden opvalt is dat ze nog meer comfort lijken te bieden dan de vorige tubeless banden die ik heb gehad. Qua grip valt nog weinig te zeggen aangezien dit een rustig ritje was na afgelopen zaterdag de ortler bike marathon gefietst te hebben.
Over drie weken worden ze weer goed aan de tand gevoeld in de Franse Alpen met een groepje vrienden.
Wordt vervolgd,
Thomas

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 11 jun 2015 23:20

Net een 'nieuw' 2e hands setje DT Swiss R23 Spline wielen voorzien van tape (Tesa) en Schwalbe Tubeless ventielen, daarna wat oude Ultremo ZX Tubeless 23mm bandjes erop (van de winterfiets, die hebben zo'n 2000km gehad), veel Easyfit vloeistof op de randen. Toen even gefriemeld om de band goed 'om' het ventiel heen te krijgen, daarna met de SKS renncompressor op druk gebracht, plop gehoord. Nog geen vloeistof erin, even afwachten of ze de hele nacht op druk blijven
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 12 jun 2015 09:01

Toch best veel die tubeless de MV af gaan... Volgende week zit ik er ook en heb er alle vertrouwen in... :). Morgen eerst even de Jean Nelissen Classic in Luxemburg en dan zondag op naar de MV...

Zo te horen worden de Pro Ones een stukje beter qua gewicht en soepelheid. Mij benieuwen wanneer ze op de markt komen. Met mountainbike testperiode van de Rock Razor duurde het nog best wat maanden.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 jun 2015 09:20

Suntoro schreef:Toch best veel die tubeless de MV af gaan... Volgende week zit ik er ook en heb er alle vertrouwen in... :). Morgen eerst even de Jean Nelissen Classic in Luxemburg en dan zondag op naar de MV...

Zo te horen worden de Pro Ones een stukje beter qua gewicht en soepelheid. Mij benieuwen wanneer ze op de markt komen. Met mountainbike testperiode van de Rock Razor duurde het nog best wat maanden.
Yep, hier ook 1 die over een maand de Ventoux zonder binnenbanden afdaalt.

Verwacht de Pro One maar niet te snel: we hebben 3 weken geleden de 'test' banden gehad en worden geacht er 5000 km mee te rijden.

Overigens mooie vooruitzichten voor jou: Luxemburg en daarna Ventoux. Beide regio's staan hoog in mijn lijstje met favoriete fietsgebieden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 12 jun 2015 13:23

Volgend weekend (21e) de GF Sportful en de 28e de GF La Campionissimo. En gewoon op de Schwalbe Tubeless (nog wel ff kiezen voor Ultremo ZX of One).
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 13 jun 2015 00:01

Zo, nog eens een reactie van een min of meer passief lid, alhoewel ik het bandenforum nog meerdere keren per week volg.

Vermoedelijk als een van de allerlaatste Nederlandse Mohamikanen in aanmerking gekomen voor de testride van de Pro One's... :o (lang verhaal), vandaag ontvangen en maar meteen gemonteerd:

Afbeelding

Inderdaad ca. 235..240gr t.o.v. de normale 310gr van de normale One's. Profiel is een lichtere variant wat normaal op de Ironman's aanwezig is. Nu maar eerst eens testen (als ze in lekgevoeligheid zouden inleveren worden het weer de normale One's voor mij, met een alu fiets kijk ik niet op grammen :D ).
bikerke schreef:Gisteren was het weer zover. Wéér lek, deze keer vooraan. Ik zag de latex er zo uitspuiten , en onmiddellijk alle lucht er uit. Dus maar weer een binnenbandje gestoken om op het werk te raken.
Dan maar weer het gaatje geplakt en de band terug tubeless gemonteerd.
Nu eerst de schwalbe's op rijden en daarna Hutchinson secteur 28 proberen.
Dus, in 3 maand (en een 3000km's) 3x lek.....
Met hoeveel bar rij je? Ik vraag het maar omdat toen ik mijn tubeless One achterband (7 maanden als voorband, 2 maanden als achterband, ca. 4500km) na het bijvullen van latex op 8 bar bracht de latex uit een van de vele toen nog dichte scheuren spoot. Inmiddels rij ik al weer 2 maanden met (normaal zoals altijd) 5.5 bar zonder iets te doen op dezelfde band zonder problemen verder...

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 13 jun 2015 20:07

Help.... ik probeer een setje schwalbe one 28 mm om een fulcrum 3 2way-fit te krijgen. Band er om heen leggen, gaat wel. Ik krijg er alleen geen lucht in (ik gebruik een Joe Blow). Van de info op de site van Schwalbe word ik niet wijzer (ik heb de hielranden ruim ingesopt met een sopje en de ventiel zit voor zover ik kan zien goed). Het enige dat er gebeurt, is dat ik de latex uit de band blaas (ik heb geen deelbaar ventiel), maar lucht erin, nada.. iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 13 jun 2015 20:24

Probeer eens een compressor
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 jun 2015 21:08

De band goed in het midden leggen en zorgen dat het ventiel niet naast de band zit. Als het nog niet lukt zou ik 1 een compressor pakken , heb je dat niet in de buurt eerst met een biba, 1 kant los en biba verwijderen en weer proberen.
Lukt het dan nog niet extra velglintje.

Plaats reactie