Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 30 mei 2016 11:13

Met goede moed op naar de Vuelta. De TdF is al jaren geen ruk meer aan, dus dat slaan we over.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 30 mei 2016 11:21

Ik doe het ook altijd op de Garmin kijken in de afdaling, werkt perfect, op een goed moment even kijken en vaak kan je wel 2 bochten vooruit kijken. Het kost je misschien een halve seconde. Ik daal vaak ook iets sneller dan de rest en dan kan ook naar achteren even een teken doen of roepen als er echt een scherpe bocht aan komt. Maar het is ook een kwestie van hoe comfortabel je je voelt in een afdaling, ik ken mensen die met verkrampte armen en handen beneden aankomen omdat ze geen moment durven ontspannen, die zullen ook niet naar hun fietscomputertje durven kijken.

Bij GCN hadden ze trouwens dit jaar in de Giro en volgens mij ook in de TdF van 2015 een "wat hebben de profs op hun display staan" item en daar waren er ook een aantal die de route van te voren op hun computer zetten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2016 11:23

IN het wiel van Nibali met die snelheid heb je echt geen halve tel de tijd om op je display te kijken....
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 30 mei 2016 12:04

Nee_Nee schreef:Met goede moed op naar de Vuelta. De TdF is al jaren geen ruk meer aan, dus dat slaan we over.
Elk jaar weer zo rond deze tijd begin ik weer zin te krijgen in de Tour. Dan ben je even alle saaie etappes vergeten en ben je er van overtuigt dat het dit jaar anders wordt.

Aan het einde van de 3 week zit je weer op bank met het gevoel 'was dit het?'.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 30 mei 2016 14:01

Het wordt steeds gekker hier. Die jongen zat met een hartslag van 200 ,tussen een groepje meesterdalers die bloed roken, een taartje in zijn huig te duwen. Maar moet vooral ook niet vergeten zijn routekaartje ervoor te scrollen :winkthumb:

hd
Forum-lid

hd 30 mei 2016 14:12

dickygiovanni schreef:Het wordt steeds gekker hier. Die jongen zat met een hartslag van 200 ,tussen een groepje meesterdalers die bloed roken, een taartje in zijn huig te duwen. Maar moet vooral ook niet vergeten zijn routekaartje ervoor te scrollen :winkthumb:
:winkthumb:

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 30 mei 2016 14:31

daniel1975 schreef:IN het wiel van Nibali met die snelheid heb je echt geen halve tel de tijd om op je display te kijken....
Je knippert tijdens de afdaling toch ook wel een keer met je ogen... ;) Ik zeg trouwens niet dat dat in dit specifieke geval de problemen had voorkomen, alleen dat het best een handig hulpmiddel kan zijn.

Volgens mij hadden ze bijna elke cruciale rit verkent, alleen zal deze pas nog gesloten zijn geweest op dat moment (denk ik). Wel balen dat het dan net daar gebeurt, want even verderop leek het een stuk makkelijker wat te eten en drinken.

Verder vind ik wel dat ze het bij TLJ vrij goed hebben gedaan, er had denk ik al een Kelderman mee gemoeten wil je er wat aan hebben in de bergen. Heb ik keer een interview gehoord (denk van the cycling podcast) met 1 van die gasten van SEG en die vertelde dat de bergkechten, dus de Kangerts, Roches en Amadors van deze wereld bij de beste betaalde renners horen. De vallen gewoon buiten het budget van TLJ.

Evengoed wel klasse van Kruijswijk dat hij voor elke seconde gevochten heeft zaterdag en supersneu dat hij net van het podium valt. Ben benieuwd of hij bij TLJ blijft.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 30 mei 2016 14:59

Je onthoud ook niet elke bocht en op een schermpje had je echt niet gezien dat die bocht net ff twee meter meer knijpt.

Ik ben altijd vrij hard over de rijkwaliteiten van sommige wielrenners, maar dat was gewoon "raceongeval" Gewoon te hard een bocht in, in het heetst van de strijd gebeurt iedereen wel eens.

Hij geeft zelf ook gewoon het juiste toe en dan is er niets aan de hand, gewoon een helder verhaal. Lijkt dat ie er meteen van leert. Geen excuses, gewoon het verhaal.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 30 mei 2016 15:01

wasbeer2006 schreef:Je onthoud ook niet elke bocht en op een schermpje had je echt niet gezien dat die bocht net ff twee meter meer knijpt.
Dat is ook weer zo, het was niet dat hij hem totaal miste, als er een beetje berm was geweest had het weer een heel ander verhaal kunnen zijn.... Het was zo mooi geweest he :(

Ben nog wel benieuwd wat er nu precies met Zakarin is gebeurd, want dat was bijna een recht stuk waar hij lag, slechts een heel flauw bochtje.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 30 mei 2016 15:08

Ze zeggen dat hij naar beneden is gevallen...
Maak joe woar

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 30 mei 2016 15:19

Van "een weg" hoger zeg maar? Dan is ie er nog goed vanaf gekomen.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 30 mei 2016 17:48

daniel1975 schreef:IN het wiel van Nibali met die snelheid heb je echt geen halve tel de tijd om op je display te kijken....

Ben ik niet met je eens, (ik heb natuurlijk nog nooit in het wiel bij Nibali gezeten, wel bij Dumoulin maar aangezien dat op het vlakke was weet ik niet of het relevant is) met de juiste scherm instelling kun je weliswaar niet alle bochten exact zien maar in ieder geval goed zien of je wel of niet in een sectie met veel, weinig, scherpe of flauwe bochten zit. Ik kijk in ieder geval bijna elke onbekende afdaling op het scherm naar de bochten voor me. En als je zo hard gaat dat je niet kan kijken..... dan kan je zeker niet eten!

Daarnaast roep ik al 10 jaar dat het tijd wordt bij de profploegen voor de "Digitale Soigneur" die gewoon de course fatsoenlijk programmeert op de Garmin en dan kun je bijvoorbeeld alle aandachtspunten uit het roadboek op de meter precies als een pop-up met piep in beeld laten komen. Dat kun je vergelijken met een bijrijder uit de rally sport. En dat kunnen meldingen zijn zoals "Volgende Rotonde aan de linkerkant pakken", "Nog 1km tot bevoorrading" maar ook "Volgende 2km afdaling erg gevaarlijk" (En dat kon 10 jaar geleden ook al)
Gebruik daarbij de Connect IQ opties en je hebt bijna geen oortjes meer nodig want dan word zelfs nog real time de tijd berekend die je aan de hand van je fysieke toestand nog op een bepaal vermogen kan doorrijden op een bepaalde plaats in de koers.
Maar ik geloof niet dat er voldoende kennis in de profteams is om dit voor elkaar te krijgen, misschien als er eens iemand van de technici uit de Formule 1 overstapt naar het wielrennen?
Afbeelding

Plaats reactie