Pagina 64 van 148

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 dec 2017 13:13
door stevendbr
Ben nieuw (héél nieuw) op Zwift en ik vroeg mij af... is dit platform nou ook enigszins geschikt om wat fatsoenlijke klimtrainingen op af te werken? Volgens mij bevatten de 3 "werelden" geen van allen een col waar je bij wijze van spreken een uur tegenop aan het rijden bent, wel?

Is er dan wellicht een manier om een workout in elkaar te knutselen waarmee je dit op het vlakke van bijv. Watopia simuleert, of ben ik op zoek naar iets wat je eigenlijk veel beter kunt doen met een andere applicatie?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 dec 2017 13:32
door Bospaadje
Wellicht kan je hier eens kijken als je het op zwift wilt doen:
https://whatsonzwift.com/workouts/

Zijn overigens ook direct vanuit zwift te laden.

Anders zou je eens bigringvr kunnen proberen, dan kan je ook pacer instellen en een berg op knallen...

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 dec 2017 14:45
door johan d
stevendbr schreef: 11 dec 2017 13:13...of ben ik op zoek naar iets wat je eigenlijk veel beter kunt doen met een andere applicatie?
Kijk es naar Trainerroad

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 dec 2017 15:17
door korneeldebruyn
Ik ga me bij Kerstmis ook een Smart Trainer aanschaffen (Tacx Flow Smart T2240).

Nu heb ik enkele vraagjes. Ik wil dit uiteraard gaan gebruiken icm met Zwift. Stel dat ik enkel de app download voor op de Iphone, krijg je daar ook beeld op zoals een PC maar dan gewoon in het klein? En je Iphone maakt dus connectie met je trainer hé? Je zou dan geen Ant+ Dongle nodig hebben..?

En als ik het goed heb en je met PC wilt zwiften, heb je zo een Ant+ dongle nodig die je in je USB-poort plugt en dan een verlengkabeltje trekt tot aan je smart trainer zodat je ontvangst goed is?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 dec 2017 15:55
door vincent75
@korneeldebruyn
Je hebt je huiswerk keurig gedaan. Met behulp van Apple TV zelfs vanaf je Iphone op je TV te streamen.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 11 dec 2017 18:22
door kooijtje2
vincent75 schreef: 11 dec 2017 15:55 @korneeldebruyn
Je hebt je huiswerk keurig gedaan. Met behulp van Apple TV zelfs vanaf je Iphone op je TV te streamen.
Sterker nog met aan apple tv 4 heb je geen PC of iphone ( wel handig voor ZML ) nodig maar kan je de app direct van je atv 4 gebruiken

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2017 11:17
door erikkie39
stevendbr schreef: 11 dec 2017 13:13 Ben nieuw (héél nieuw) op Zwift en ik vroeg mij af... is dit platform nou ook enigszins geschikt om wat fatsoenlijke klimtrainingen op af te werken? Volgens mij bevatten de 3 "werelden" geen van allen een col waar je bij wijze van spreken een uur tegenop aan het rijden bent, wel?
Als je je trainer op 100% realistisch instelt (standaard op 50%), kun je in Zwift toch wel aardig klimmen hoor. Als je de grote klim aan de achterkant (noordkant) op rijdt, heb je 7.5km a 7%, met 500 hoogtemeters. Zeker de laatste kilometer naar de radiotoren doet flink pijn met percentages tot 15%. Het is geen volwaardige alpencol, maar als je hem 2-3x achter elkaar rijdt heb je toch wel een flinke training te pakken.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2017 11:45
door vincent75
Je kunt natuurlijk je eigen "klim" creëren door zelf een workout te maken.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2017 11:51
door Bospaadje
Wellicht al eens eerder behandelt, mar op basis van welke gegevens/percentages bepaald ZWIFT de power zones. Concreter: met een ftp van 250, wat valt er in z1, z2 etc

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2017 12:53
door Rootland
Gezien de verschillende resultaten zelf even een training gecreëerd en dan zie ik het volgende:
Z1 (grijs): t/m 59%
Z2 (blauw): 60% - 75%
Z3 (groen): 76% - 89%
Z4 (geel): 90% - 104%
Z5 (oranje): 105% - 118%
Z6 (rood): 119% en hoger

Hieronder wat ik op andere fora heb gevonden en wat dus incorrect is.

Ik vind geen officiële informatie van Zwift maar van een ander forum pluk ik dit (https://www.zwiftpower.com/viewtopic.php?f=11&t=220):

"My assumption:
grey = recovery = 0-55% FTP
green = endurance = 56-75% FTP
dark-green = tempo = 76-95% FTP
yellow = Threshold = 96-105% FTP
orange = VO2Max = 106-120% FTP
red = anaerobic = >120% FTP"

Ergens anders lees ik dat het hier op gebaseerd is: https://www.trainingpeaks.com/blog/powe ... ng-levels/. Dit levert op:
Z1 - Recovery (tot 55% van FTP)
Z2 - Endurace (56% - 75% van FTP)
Z3 - Tempo (76% - 90% van FTP)
Z4 - Lactate threshold (91% - 105% van FTP)
Z5 - VO2 MAX (106% - 120% van FTP)
Z6 - Anaerobic Capacity (121%+ van FTP).

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2017 13:16
door Bospaadje
Jouw eigen bevindingen en trainingspeaks komen aardig overeen. Ik had ook al eens de zwift forums afgespeurd, maar niet echt iets concreters kunnen vinden.

Z1 (grijs): t/m 59% - Recovery (tot 55% van FTP)
Z2 (blauw): 60% - 75% - Endurace (56% - 75% van FTP)
Z3 (groen): 76% - 89% - Tempo (76% - 90% van FTP)
Z4 (geel): 90% - 104% - Lactate threshold (91% - 105% van FTP)
Z5 (oranje): 105% - 118% - VO2 MAX (106% - 120% van FTP)
Z6 (rood): 119% en hoger - Anaerobic Capacity (121%+ van FTP).

Z1 zit wat verschil in, nu moet ik wel bekennen dat ik de Z1 als herstelzone, inderdaad vrij ver vind doorlopen, voor mijn gevoel. Daarna is de afwijking marginaal.

Bedankt!

Ook nog enig idee, of je deze zones in zwift nog handmatig kan aanpassen?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 dec 2017 23:05
door Rootland
@Bospaadje: je kunt handmatig je FTP aanpassen, verder lijkt het me redelijk 'hardcoded'.

Overigens net na de '6 week FTP builder' opnieuw een FTP test gedaan en 15% vooruit gegaan. Ik kwam weliswaar van een erg lage basis (lees: 0 conditie) maar vond het toch leuk en bemoedigend om te zien, ongeacht of het nu door het schema komt of doordat ik gewoon uren heb gemaakt op de fiets.