Het grote schijfremmentopic
Velgremmen zijn in hun beste verschijningsvorm zeer betrouwbare , technisch uitontwikkelde onderdelen, wat van schijfremmen (op een racefiets) nog niet gezegd kan wordenjapiecarbon schreef:Ik zie nog steeds geen argumenten om voor velgremmen te kiezen. Wat is er nu echt beter aan een velgrem?
Het is vaak ook een simpel gevalletje van prioriteiten stellen.
Niet voor iedereen heeft remmen de allerhoogste prioriteit.
Ik rem heel weinig en ook vrijwel nooit hard, waarom zou ik mijn fietsenpark omgooien omdat lui op het internet maar blijven drammen over remmen....ze zijn soms beter, maar ik heb ze niet nodig, zoals ik 10/11 speed, elektriek schakelen, een frame van 700 gram, de nieuwste Garmin, Hoge Velgen enz. ook niet nodig heb.
Mocht er een nieuw frame komen, dan zal dat w.s. weer een titanium exemplaar uit China zijn en dan overweeg ik dat schijfrem-compatible te "ontwerpen".
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dit stukje slaat de spijker op zijn kop vind ikKeezx schreef: 10/11 speed, elektriek schakelen, een frame van 700 gram, de nieuwste Garmin, Hoge Velgen enz. ook niet nodig heb.
Mocht er een nieuw frame komen, dan zal dat w.s. weer een titanium exemplaar uit China zijn en dan overweeg ik dat schijfrem-compatible te "ontwerpen".
https://www.youtube.com/watch?v=HXQuSnKkS-I
Linkje met het verschil over 40 km met zijwind. Snelheid weet je niet maar toch, 8 seconden is niks. Overigens won Kittel ook vandaag met schijfremmen.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Voor mij is het meer gewicht een groot probleem met 60 kilo telt gewicht zeker .
En wil niet meer dan 2000 euro kwijt zijn heb niet zoveel te besteden.
En een schijfrem fiets is in deze klasse gewoon log en zwaar
En velgremmen zijn makkelijk in onderhoud en erg licht rij altijd met de 105 groep
En wil niet meer dan 2000 euro kwijt zijn heb niet zoveel te besteden.
En een schijfrem fiets is in deze klasse gewoon log en zwaar
En velgremmen zijn makkelijk in onderhoud en erg licht rij altijd met de 105 groep
Met een trommelrem kan je enorme remkrachten opwekken , dat is dus regelrechte nonsens.SqueeZer schreef:Gekoerst met een fiets niet echt, weliswaar wel met rallywagens gespeeld "houd meer in dan stuurtje draaien maar goed" en jups schijfremmen rondom tov. trommelremmen achteraan het jaar ervoor betekende plots snelheidswinst wegens later inremmen.Keezx schreef:Over dat laatste: ik kan me niet voorstellen dat iemand die koerst of heeft gekoerst echt denkt dat je met schijfremmen tijd kan winnen....
Probleem is alleen dat ze hun warmte niet snel genoeg kwijt kunnen en dus voor rallygebruik ongeschikt zijn.
De parameters massa,bandbreedte, bandoppervlak en snelheid liggen bij een auto geheel anders dan bij een racefiets vandaar dat er met later remmen wel iets is te winnen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Er valt geen tijd te winnen tijdens een koers denk ik. Als ik echt laat rem dan knal ik binnendoor en dring ik mensen de berm in Met een schijfrem gaat later echt niet lukken. In het natte kun je ook niks winnen of je moet op kop rijden of solo want dan kan je zelf bepalen wanneer je remt. Dus ik ben het met je eens.Keezx schreef:Over dat laatste: ik kan me niet voorstellen dat iemand die koerst of heeft gekoerst echt denkt dat je met schijfremmen tijd kan winnen....
Gewicht mwoh, ik ben ook 60 kilo maar van dat beetje extra van schijfremmen lig ik echt niet wakker. Ik rijd de tour toch niet....
Gewoon persoonlijke voorkeur bepaalt straks waar je mee rijd.
Maak joe woar
+1 het eerste wat je geleerd krijgt als je gaat koersen: Blijf van de remmen af!Keezx schreef:Over dat laatste: ik kan me niet voorstellen dat iemand die koerst of heeft gekoerst echt denkt dat je met schijfremmen tijd kan winnen....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb van 1976 tot 1990 gekoerst en pakweg in 1986 een keer nieuwe remblokken gemonteerd (dezelfde fiets werd ook mee getraind) en die blokken zitten nu nog op m'n klassieker , zien er als nieuw uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dat zijn wel hele sterke verhalen
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Haha, reed je zeker altijd op kop.Keezx schreef:Ik heb van 1976 tot 1990 gekoerst en pakweg in 1986 een keer nieuwe remblokken gemonteerd (dezelfde fiets werd ook mee getraind) en die blokken zitten nu nog op m'n klassieker , zien er als nieuw uit.
Je zal wel een beste prijzenkast hebben
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl