Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Bij mij zijn door de breuk van een knieschijf de waardes links en rechts ook verschillend (55% links en 45% rechts gemiddeld). Met 1-zijdige meting (en die zitten volgens mij meestal rechts) zou ik op een niet kloppend totaal komen. Ik kan mijn garmin instellen zodat ik het verschil kan zien. In de praktijk doe ik er niets mee. Wat artikelen gelezen waarin werd gesteld dat het niet erg is en weinig nut heeft "mindere" been te gaan trainen. Voor het meten van vooruitgang maakt het ook niet uit. Lekker zo laten, en je geld aan andere leuke dingen uitgeven.
[/quote]
ik denk inderdaad dat ik het dan maar zo laat. Ik ben er achter dat als ik rustig rij er ca 20 watt verschil in zit ( op de 4iiii minder dat via de Kickr) maar als ik stevig door trap zijn de wattages nagenoeg gelijk. ( wahoo via zwift / strava en de 4iiii via garmin ( connect)).
[/quote]
ik denk inderdaad dat ik het dan maar zo laat. Ik ben er achter dat als ik rustig rij er ca 20 watt verschil in zit ( op de 4iiii minder dat via de Kickr) maar als ik stevig door trap zijn de wattages nagenoeg gelijk. ( wahoo via zwift / strava en de 4iiii via garmin ( connect)).
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
Bij mij zijn door de breuk van een knieschijf de waardes links en rechts ook verschillend (55% links en 45% rechts gemiddeld). Met 1-zijdige meting (en die zitten volgens mij meestal rechts) zou ik op een niet kloppend totaal komen. Ik kan mijn garmin instellen zodat ik het verschil kan zien. In de praktijk doe ik er niets mee. Wat artikelen gelezen waarin werd gesteld dat het niet erg is en weinig nut heeft "mindere" been te gaan trainen. Voor het meten van vooruitgang maakt het ook niet uit. Lekker zo laten, en je geld aan andere leuke dingen uitgeven.
[/quote]
ik denk inderdaad dat ik het dan maar zo laat. Ik ben er achter dat als ik rustig rij er ca 20 watt verschil in zit ( op de 4iiii minder dat via de Kickr) maar als ik stevig door trap zijn de wattages nagenoeg gelijk. ( wahoo via zwift / strava en de 4iiii via garmin ( connect)).
[/quote]
ik denk inderdaad dat ik het dan maar zo laat. Ik ben er achter dat als ik rustig rij er ca 20 watt verschil in zit ( op de 4iiii minder dat via de Kickr) maar als ik stevig door trap zijn de wattages nagenoeg gelijk. ( wahoo via zwift / strava en de 4iiii via garmin ( connect)).
doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg
Iemand hier ervaring met de Magene powermeter van Alieexpress? Ziet er best goed uit voor 450 euro..
https://nl.aliexpress.com/item/40005896 ... hweb201603_
Zou mooi zijn als DC Rainmaker zoiets gaat testen.
Deze review wel gevonden, maar dat is enkelzijdig: https://www.youtube.com/watch?v=y38dwJ4h-TY&t=13s
https://nl.aliexpress.com/item/40005896 ... hweb201603_
Zou mooi zijn als DC Rainmaker zoiets gaat testen.
Deze review wel gevonden, maar dat is enkelzijdig: https://www.youtube.com/watch?v=y38dwJ4h-TY&t=13s
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Past een SRAM Red Quarq GXP ook op een MTB GXP 92mm BB? Of moet je dan per se voor een XX1 Quarq gaan o.i.d.
Het lijkt me toch dat er een verschil in lengte van de as is, ook al zijn beide GXP?
Het lijkt me toch dat er een verschil in lengte van de as is, ook al zijn beide GXP?
Gisteren vloog m'n ketting eraf tijdens een onverhard ritje en ik vermoed dat die bij het eraf vliegen de batterijhouder van m'n quarq heeft geraakt.
Nadat ik ketting er weer opgelegd had geen power waardes meer...
Gestopt en andere batterij (van hartslagmeter) erin en tijdens aandraaien batterijklepje zag ik lampje 1 keer groen worden maar daarna nogsteeds geen power waardes..
Thuis nog even beter gekeken en als ik wat druk zet op batterij gedeelte gaat lampje branden en lijkt de powermeter weer even te werken.
Vanmorgen werkte hij paar minuten maar daarna was het weer over.
Klinkt dus echt als overleden...
Ruim 3 jaar oud dus garantie zit er ook niet meer in.
Gaat weer geld kosten dus.
Eens kijken of ik weer een quarq koop of dat ik wat anders ga monteren op de gravelbike.
Nadat ik ketting er weer opgelegd had geen power waardes meer...
Gestopt en andere batterij (van hartslagmeter) erin en tijdens aandraaien batterijklepje zag ik lampje 1 keer groen worden maar daarna nogsteeds geen power waardes..
Thuis nog even beter gekeken en als ik wat druk zet op batterij gedeelte gaat lampje branden en lijkt de powermeter weer even te werken.
Vanmorgen werkte hij paar minuten maar daarna was het weer over.
Klinkt dus echt als overleden...
Ruim 3 jaar oud dus garantie zit er ook niet meer in.
Gaat weer geld kosten dus.
Eens kijken of ik weer een quarq koop of dat ik wat anders ga monteren op de gravelbike.
Je kan de batterijhouder eraf draaien met een kleine inbus. Wellicht zit die niet meer helemaal goed vast of is die half afgebroken door die tik. Wellicht kan Quarq je een nieuwe houder toesturen. Ook goed om die pinnetjes waar de batterij tegen aanzit even iets naar voren te buigen, dan maakt de batterij weer beter contact.DDX schreef: ↑12 okt 2020 10:49 Gisteren vloog m'n ketting eraf tijdens een onverhard ritje en ik vermoed dat die bij het eraf vliegen de batterijhouder van m'n quarq heeft geraakt.
Nadat ik ketting er weer opgelegd had geen power waardes meer...
Gestopt en andere batterij (van hartslagmeter) erin en tijdens aandraaien batterijklepje zag ik lampje 1 keer groen worden maar daarna nogsteeds geen power waardes..
Thuis nog even beter gekeken en als ik wat druk zet op batterij gedeelte gaat lampje branden en lijkt de powermeter weer even te werken.
Vanmorgen werkte hij paar minuten maar daarna was het weer over.
Klinkt dus echt als overleden...
Ruim 3 jaar oud dus garantie zit er ook niet meer in.
Gaat weer geld kosten dus.
Eens kijken of ik weer een quarq koop of dat ik wat anders ga monteren op de gravelbike.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik heb er 2. Op m'n Cervelo zit een Quarq met BB30 as (verlengde versie). Op de winterfiets heb ik een GXP variant, maar aangezien die nu op een BSA GXP BB zit, lijkt het me dat die te kort is om in de MTB te stoppen.
Als ik jouw post goed begrijp zijn er 2 verschillende as lengtes voor GXP (86 en 92mm) en is mijn vraag daarmee al beantwoord. Een 3e powermeter voor de MTB is op dit moment wat teveel van het goede (de 2e was al nice to have maar kwam ik tegen als koopje).
We weten allemaal dat een powermeter in de spider altijd de L/R power berekend en niet daadwerkelijk meet. Bijvoorbeeld een dubbelzijdige stages meet wel L - R aan de hand van de crank, net zoals bijvoorbeeld Poineer. Kan je er dan van uitgaan dat de L/R balance van stages wel echt daadwerkelijk is wat je doet en niet een berekening met alle mogelijke beperkingen daarvan?