Het grote domme vragen topic
Ik jou ook niet in Zambia! Noch op de fiets, noch hardlopend.
Ik ga langer mee dan je denkt!
Ik ga langer mee dan je denkt!
-
- Forum-lid
Precies dit... op de motor groet vrijwel iedereen en als je op de fiets zit bijna niemand.Daniel1989 schreef: ↑28 apr 2019 21:34 Ik denk dat de motorrijdende wielrenner meestal wel terug groet.
Moet wel zeggen dat ik op een drukke zondag er ook niet altijd mee bezig ben. Maar zeker op een koude winterdag snap ik echt niet dat als je een mede "strijder" tegenkomt dat je niet even groet.
ooh, ik dacht dat het aan de Belgen lag, hier groeten ze ook zelden
ik dacht altijd omdat mijn uitrusting niet duur genoeg is of omdat ik een vrouw ben
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
Dat ervaar ik ook zo. Ik probeer ook altijd te groeten, door even met mijn hoofd te knikken, maar het liefst even losjes de hand van het stuur.PietH schreef: ↑28 apr 2019 18:04 Soms verbaas ik me ook wel wat over types die je zo strak mogelijk voor zich uitkijkend tegemoet komen waarbij er nog geen knikje terug vanaf kan bij het passeren. Straalt weinig vreugde vanaf, maar ja ieder z'n ding, misschien hebben ze net een baaldag of nemen ze zichzelf heel serieus ofzo.
Er zijn gelukkig ook genoeg fietsers die wel (terug) groeten. Ik wordt daar aardig vrolijk van, dus probeer zelf altijd minstens een knikje of een 'hoi' te geven als ik iemand tegenkom. Er zijn dagen dat er bijna geen beginnen aan is (mooi weer), dan mis ik er wel eens een paar.
Net 10 dagen bij Girona gefietst en werkelijk en elke prof die ik tegen kwam groette en echt uitbundig met de hand van het stuur. Alleen de meeste toerfietsers keken strak voor zich uit..
Als Fooome heb je van geen enkele autoriteit wat te duchten, niet van de 'gewone' politie, niet van de stijlpolitie, niet van de dopingautoriteit
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Naast extreem hoge voorwielen zijn er in het verleden en heden geen grotere wielmatenTheUnexpected schreef: ↑15 apr 2019 12:28
Als bovengemiddeld lang persoon (mag dat boven de 2 meter?) vind ik het altijd jammer dat er van die elle(boog)lange headtubes op mijn racefietsen zitten, letterlijk de lengte van mij onderarm. Maar waar ik mij nog meer over verbaas zijn de standaard 28 inch wielmaat bij extreem grote maten: Voorbeeld is mijn huidige heren fiets (niet mijn foto). Hier zou je toch zeggen dat men beter een grotere wielmaat had kunnen monteren?
Nu loop je dan natuurlijk tegen dingen aan als, vervangen van banden en spaken en de hele santamakraam. Om nog maar te zwijgen over het hoge "custom" verhaal en prijs. Maar toch vraag ik het me af: Zijn er ooit 30 inch fietsen geweest?
voorzover mij bekend dan 28/29 "geweest.
Grotere wielen hebben , naast mogelijk ethetische voordelen in die zin dat een grote fiets "normaal" lijkt verder geen voordelen, wel nadelen, dus worden ze niet geproduceerd.
Het is me een raadsel wat het probleem is van een hoge balhoofdbuis....
Een klein manneke rijdt op een klein fietsje, een grote op een grote fiets, so what?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Je hebt de eerste prijs verdiend in dit topic.