Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2023 21:41

Use your illusion 1&2 had prima op 1 album gekund, maar staan wel paar hele goede nummers op imho. Estranged, Civil War.

Ten grandioos, Nevermind idem.
Less is bore

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 29 aug 2023 22:00

daniel1975 schreef: 29 aug 2023 18:57 Deze kwam langs op de socials….
Toch wel uniek rijtje klassiekers imho.
Alleen RHCP ligt hier niet in huis (niet mijn ding)
Scoor 5 op 7, Soundgarden en Nirvana ontbreken. Soundgarden kan ik zo even niet bedenken waarom ik die niet heb. Nirvana viel bij mij al heel erg snel uit de gratie. Van de andere 5 zijn de twee GnR albums idd terug te brengen tot een (mini) EP. RHCP, Pearl Jam en zeker Metallica weerklinken nog regelmatig uit een of andere installatie.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2023 22:31

Mooi rijtje Slowracer!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 30 aug 2023 06:38

Na een nachtje slapen eigenlijk beetje verbaasd dat ik 5 op 7 scoor, zat in de jaren 90 toch meer in de "klassieke" rock/hard rock/metal. Was destijds vaste bezoeker van zowel het café Dynamo als Dynamo Open Air en heb in die periode ook, samen met enkele anderen, een uitzending van Vara's Vuurwerk verzorgd. Op enkele grunge bands na, heeft dat genre me nooit echt kunnen bekoren.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 aug 2023 08:04

Slowracer schreef: 30 aug 2023 06:38 Na een nachtje slapen eigenlijk beetje verbaasd dat ik 5 op 7 scoor, zat in de jaren 90 toch meer in de "klassieke" rock/hard rock/metal. Was destijds vaste bezoeker van zowel het café Dynamo als Dynamo Open Air en heb in die periode ook, samen met enkele anderen, een uitzending van Vara's Vuurwerk verzorgd. Op enkele grunge bands na, heeft dat genre me nooit echt kunnen bekoren.
Dan was je ver van huis vanuit Berkel en Rodenrijs om naar Dynamo open air in Eindhoven te gaan... ;)

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 30 aug 2023 09:11

scottpch schreef: 30 aug 2023 08:04
Dan was je ver van huis vanuit Berkel en Rodenrijs om naar Dynamo open air in Eindhoven te gaan... ;)
Nee hoor, ik woonde daar destijds voor mijn studie. Mijn eerste studentenhuis was zelfs letterlijk op een steenworp afstand van de ijsbaan waar het plaatsvond voordat ze naar het vliegveld gingen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 30 aug 2023 09:19

SiO2 schreef: 29 aug 2023 21:14 In de jaren '90 was ik meer van de Smashing Pumpkins (Mellon collie!) dan van Pearl Jam. Later ook Pearl Jam gaan waarderen.
Heerlijk, de Pumpkins: waar is de tijd! :) Vooral hun eerste drie platen dan; ik weet niet welke ik nu de beste vind, maar denk dat hun tweede, "Siamese Dream" met recht een "klassieker" mag heten. Al wordt ook die mening vast enkel gedeeld door nog een stuk of wat andere oudere jongeren, maar dat zal mij een zorg wezen...
(Pearl Jam daarentegen heb ik nooit gemogen, behalve op Mirrorball dan! ;) )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2023 09:32

Ik heb vanmorgen in de auto Metallica maar eens aan gezet, black album. Al paar jaar niet meer geluisterd. Zat ineens weer in 3-4 HAVO :-)
Blijft grappig wat muziek doet met “vergeten” herinneringen die dan ineens weer glashelder zijn. En het had niet eens met jeugdliefdes te maken deze keer :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6559
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 aug 2023 09:38

dario schreef: 30 aug 2023 09:19 (Pearl Jam daarentegen heb ik nooit gemogen, behalve op Mirrorball dan! ;) )
Maar ja op dat album waren ze dan ook de begeleidingsband van de uitvinder van de Grunge :mrgreen:
(een van de weinige van ome Neel die ik niet op vinyl heb)

Lijstje (foto met cassettes) van Daniel (die terecht opmerkt dat muziek luisteren ook tijdreizen is) komt bij mij op de (draai)tafel als het geen tijd meer is voor cappuccino.........

In de ochtend - zeker als ik werk - heb ik wat rustigere muziek opstaan

Als ik thuis werk mag ik bij 85% van m'n werk graag muziek op hebben staan. Niet alle muziek is daar geschikt voor. Ben een groot fan van Led Zeppelin maar die laat ik dan wijselijk I,II,II, IV in de kast staan.
Dus de wat rustigere muziek, maar niet alle rustige muziek is geschikt.
Van Dylan staat hier een enorme rij platen in de muziek-paddock maar die moet ik echt niet opzetten als ik aan het werk ben.
Ik hoor (of denk dat) dan steeds weer wat nieuws in die teksten en ben ik veel te veel afgeleid.

Ik zet s'avonds al een stapel platen klaar voor de volgende dag. Voordeel van platen draaien als je thuiswerkt is dat je om de 18 minuten even op moet staan. Even de benen strekken en ook een mooi moment om wat te drinken te pakken.

Uit de picklist die ik gisteravond heb gemaakt begin ik met drie troubadours. Niet zomaar drie troubadours maar grote meesters op de akoestische gitaar en ik mag ze alle drie ook graag horen zingen.
Heel graag. Groot fan van deze drie meesters.

Het regent buiten, het is grijs, zelfs nog een beetje donker. Geen weer om te wandelen of te fietsen dus werk is geen straf. Zeker niet met een knappe cappuccino, een stroopwafel (even boven de rand van de koffie leggen!) en deze heerlijke troubadours.

Als ik na dit koffiegeleut een beetje doorwerk begint vanavond het weekend :mrgreen:

Afbeelding

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 30 aug 2023 09:41

dario schreef: 29 aug 2023 19:19 Goh, die van de Peppers is net de enige die ik nog weleens zou opzetten... :) (al vond ik hun oudere werk wel toffer)
De gustibus et coloribus... En "klassieker" is m.i. een relatief begrip: zouden er anno 2023 nog veel mensen jonger dan 45 naar pakweg Soundgarden luisteren?
Ja, hier! Al scheelt die 45+ steeds minder... :lol:

Mooi rijtje klassiekers, met Ten van Pearl Jam als favoriet, zeg. Wat een album
WiND 56 - 2020

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 30 aug 2023 09:57

Slowracer schreef: 30 aug 2023 09:11
scottpch schreef: 30 aug 2023 08:04
Dan was je ver van huis vanuit Berkel en Rodenrijs om naar Dynamo open air in Eindhoven te gaan... ;)
Nee hoor, ik woonde daar destijds voor mijn studie. Mijn eerste studentenhuis was zelfs letterlijk op een steenworp afstand van de ijsbaan waar het plaatsvond voordat ze naar het vliegveld gingen.
De Bennekel... :like:

chris80
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 31 aug 2023 21:17

daniel1975 schreef: 30 aug 2023 09:32 Ik heb vanmorgen in de auto Metallica maar eens aan gezet, black album. Al paar jaar niet meer geluisterd. Zat ineens weer in 3-4 HAVO :-)
Blijft grappig wat muziek doet met “vergeten” herinneringen die dan ineens weer glashelder zijn. En het had niet eens met jeugdliefdes te maken deze keer :lol:
Dat is idd een goed album, heb ik ook al in geen tijden meer gehoord. Zo maar eens luisteren :).

Ik luisterde die ook ergens in Havo3-4. In mijn walkman volgens mij, of zou het discman zijn geweest... Dat weet ik dan weer niet meer..

Plaats reactie