Giro 2023
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het was in ieder geval een heel knappe overwinning, want wat moest hij ongelooflijk hard werken om er bergop bij te blijven. Knap afgerond dus.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Haha ja, was maar een grapje hè. Zeker een prachtige overwinning en heel slim gespeeld. Zeker tegen een snelle man die in je wiel zit. Sympathieke vent ook die Denz!robbebopper schreef: ↑18 mei 2023 17:43 Het was in ieder geval een heel knappe overwinning, want wat moest hij ongelooflijk hard werken om er bergop bij te blijven. Knap afgerond dus.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Zal het morgen dan eindelijk los gaan? Tot nu toe maar een saaie Giro.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tis te hopen. Ligt ook niet helemaal aan de renners. Weer en covid helpen ook niet mee.
Giro-organisatie is wel eea verwijtbaar (parcours).
Giro-organisatie is wel eea verwijtbaar (parcours).
Less is bore
Naar mijn idee was vorig jaar de Tour ook beter dan de Giro.
Ik kijk elk jaar uit naar de Giro. Maar dit jaar valt het me enorm tegen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Je kan de giro toch moeilijk gaan verwijten dat ze regenweer krijgen? Ik denk dat door de valpartijen de meeste kanshebbers voor eindwinst gewoon voorzichtig gaan blijven koersen. Vermoedelijk hebben ze allemaal last van de valpartijen, is het niet rechtstreeks door pijntjes dan zal het wel onrechtstreeks zijn omdat het lichaam extra vermoeid is door ervan te moeten herstellen.
Daarbovenop zal Thomas ook niet degene zijn die aanvallend gaat koersen. Hij zal wel zo fris mogelijk aan die laatste tijdrit willen komen om daar het tijdsverschil zo klein mogelijk te houden. Als bijna 37jarige denk ik dat hij ook net wat minder hersteld, nog een reden om niet aanvallend te gaan koersen.
Corona is lastiger. Waarschijnlijk hebben ze -mede door de afwezigheid van corona in het nieuws- onderschat hoe groot de impact zou zijn. Lijkt me wel iets wat ook in de tour of de vuelta had kunnen gebeuren, alleen heeft de giro de pech dat het de eerste grote ronde van het seizoen is en nu dus iedereen weer gewaarschuwd is.
Daarbovenop zal Thomas ook niet degene zijn die aanvallend gaat koersen. Hij zal wel zo fris mogelijk aan die laatste tijdrit willen komen om daar het tijdsverschil zo klein mogelijk te houden. Als bijna 37jarige denk ik dat hij ook net wat minder hersteld, nog een reden om niet aanvallend te gaan koersen.
Corona is lastiger. Waarschijnlijk hebben ze -mede door de afwezigheid van corona in het nieuws- onderschat hoe groot de impact zou zijn. Lijkt me wel iets wat ook in de tour of de vuelta had kunnen gebeuren, alleen heeft de giro de pech dat het de eerste grote ronde van het seizoen is en nu dus iedereen weer gewaarschuwd is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zet mijn geld op Roglic vanmiddag.
En ik denk ook op de eindzege. Tenzij die snee van die val gemener is dan we denken/weten.
En ik denk ook op de eindzege. Tenzij die snee van die val gemener is dan we denken/weten.
Less is bore
2 halve bergritjes en één heuveletappe waar iets mogelijkis voor het klassement in de eerste 2 weken is gewoon een slecht parcours. Volgens mij hebben ze het teveel op het lijf van Remco gesneden. Dat verklaart ook waarom Vegni zo reageerde op het vertrek van Remco.bartdr schreef: ↑19 mei 2023 08:25 Je kan de giro toch moeilijk gaan verwijten dat ze regenweer krijgen? Ik denk dat door de valpartijen de meeste kanshebbers voor eindwinst gewoon voorzichtig gaan blijven koersen. Vermoedelijk hebben ze allemaal last van de valpartijen, is het niet rechtstreeks door pijntjes dan zal het wel onrechtstreeks zijn omdat het lichaam extra vermoeid is door ervan te moeten herstellen.
Campagnolo Ultra Dork
Ik weet niet of ze het zo op maat geschreven hebben voor Evenepoel. Het is toch niet zo dat hij per definitie verliest als er bergritten vroeger komen?
Het helpt gewoon niet dat er al 40opgaves zijn, nog maar 3(?)ploegen zijn voltallig aanwezig. Daarbovenop had op dit moment de top10 nog op een zakdoek kunnen staan, terwijl we nu gewoon weten wie op het podium komt (zonder ongelukken).
Wat bij mij niet helpt om de spankracht is dat Evenepoel in de openingstijdrit duidelijk overklaste en nu uitgevallen is. Evenepoel was voor mij, mede door het verwachtingspatroon en de kans om beter te vergelijken richting een tour overwinning, de sleutelfiguur van deze grote ronde.
Het helpt gewoon niet dat er al 40opgaves zijn, nog maar 3(?)ploegen zijn voltallig aanwezig. Daarbovenop had op dit moment de top10 nog op een zakdoek kunnen staan, terwijl we nu gewoon weten wie op het podium komt (zonder ongelukken).
Wat bij mij niet helpt om de spankracht is dat Evenepoel in de openingstijdrit duidelijk overklaste en nu uitgevallen is. Evenepoel was voor mij, mede door het verwachtingspatroon en de kans om beter te vergelijken richting een tour overwinning, de sleutelfiguur van deze grote ronde.
De renners hebben nu het verzoek gedaan om de 2e beklimming te schrappen. Er ligt namelijk ijs op de weg. De giro organisatie is daar nu over an het praten en nadenken
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/